Salestopics: Uw verkoopresultaten verbeteren?
Menu
  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Inloggen SalesTopics Academy
Bel 040 - 2240375 of stuur een email naar info@salestopics.nl

Dennis Wolf Quadira

Dennis Wolf: “Blijf positief en als het niet linksom kan, dan maar rechtsom”.

dennis wolf
Dennis Wolf
Sales & Partner Manager
Quadira
www.quadira.nl
  • 1. Vertel in het kort iets over jezelf, je carrière?

Mijn naam is Dennis Wolf. Ik ben woonachtig in Nuland, waar ik gelukkig ben met mijn vrouw en twee kinderen van 15 (inderdaad een tweeling, jongen en meisje). Na mijn opleiding ben ik begonnen als luchtmacht officier en heb ik gewerkt op het hoofkantoor bij de afdeling Wetenschappelijke Ondersteuning. Eén van mijn taken daar was om de administratieve processen rondom correspondentie en rapportage van de onderzoeken te automatiseren. Zodoende heb ik kennis gemaakt met de IT wereld en daarin ben ik dus na deze periode doorgegaan. Ik heb bij diverse kleine en een enkele grotere organisatie gewerkt die technische IT oplossingen leveren voor monitoring van bedrijfsprocessen, creëren van hogere beschikbaarheid van bedrijfskritische applicaties, verhoging en vereenvoudiging van ontwikkelprocessen en output management, ofwel de automatisering van de opmaak, distributie en archivering van de uitgaande documentenstromen. Mijn belangrijkste rol en kracht was en is bij al deze organisaties business development geweest, vanuit een commercieel oogpunt.

  • 2. Wat is je belangrijkste doelstelling dit jaar?

Ik wil voor dit jaar onze commerciële slagkracht verhogen, zowel nationaal als internationaal met enerzijds eigen resources en anderzijds door uitbreiding van ons partner kanaal.

  • 3. Wat is het belangrijkste knelpunt waarmee je op dit moment te maken hebt?

Commerciële resources (menskracht) voor marketing en sales, waardoor belangrijke marketing en sales zaken niet, of te weinig vorm gegeven kunnen worden.

  • 4. Hoe komen jullie aan nieuwe klanten?

Via diverse wegen: – Partners – wij hechten veel waarde aan partners die een veel betere relatie hebben met hun klanten dan wij ooit kunnen krijgen. – Social Media – we proberen regelmatig zaken met een nieuwswaarde kenbaar te maken via LinkedIn en Twitter – Direct Marketing – we sturen regelmatig gerichte berichten uit voor bijvoorbeeld een seminar wat we in huis organiseren – Deelname aan congressen en seminars – We doen mee aan bepaalde doelgerichte congressen of seminars vanuit gebruikersgroepen – Deelname aan gebruikersgroepen – we sponsoren enkele gebruikersgroepen niet alleen commercieel, maar ook met kennis sessies

  • 5. Welke strategie hanteren jullie voor klantbehoud en klantontwikkeling (meer omzet bij bestaande klanten)?

Eén van onze belangrijkste doelstellingen is om elke klant een referent te maken voor onze oplossingen. Daarvoor moet je dus zoveel mogelijk in contact zijn met je klanten op allerlei manieren. Eén van onze krachten daarbij is flexibiliteit, oftewel snel inspelen op wensen of problemen van klanten.

  • 6. Welke trends zie jij in Sales?

Ik zie dat referenties steeds belangrijker worden en dat de combinatie van goede referenties met een actieve rol op Social Media succesvoller wordt dan bijvoorbeeld canvassing of adverteren.

  • 7. Waar erger jij je aan?

Het gemak waarmee mensen totaal niet reageren op afgesproken vervolgberichten of telefoontjes na een eerste gesprek waaruit een duidelijke interesse naar voren is gekomen. Communicatie gebeurt vrijwel alleen nog maar via e-mail, waarbij het soms totaal onnodig kan escaleren door een andere interpretatie van de inhoud van berichten.

  • 8. Waar haal jij je voldoening uit?

Enerzijds als het lukt om de naam Quadira op allerlei manieren succesvol en uitgebreid in de markt te kunnen positioneren. Anderzijds wanneer een klant na het verstrekken van en opdracht volledig tevreden is over het initiële project wat naar wens is opgeleverd.

  • 9. Wat is je grootste commerciële succes?

Vanuit Business Development, tweeledig: – De Marketing Award van IBM gewonnen voor, en bij een kleinere organisatie en daarmee de bevestiging gekregen voor een goed opgebouwde naam voor die organisatie in de IBM B2B markt. – Het eigen ontwikkelde Output Management product Advanced-Forms van Quadira succesvol positioneren in o.a. de Microsoft Dynamics markt, terwijl het om een nieuw product in een nieuwe markt gaat.

  • 10. Van welke sales tip heb jij het meeste profijt gehad?

Vanuit het SPIN Selling en Solution Selling principe zoveel mogelijk informatie verzamelen van een klant en zoveel mogelijk luisteren.

Deel deze pagina:

Contact

Wij komen graag met u in contact

Telefoonnummer 040-2240375
Adres Iras 3 5591 SE Heeze
Kantoor uren 09:00 – 18:00
Email info@salestopics.nl

Sales Training

Sales training Nederland

Sales Training

Ontwikkel uw commercieel talent met
maar één doel: Succes als Resultaat!

Sales Coaching

Sales coaching

Sales Coaching

Effectieve individuele begeleiding voor persoonlijke groei met direct resultaat

Sales Consultancy

Sales consultancy Nederland

Sales Consultancy

Maatoplossingen voor de winnende verkoopstrategie met winstmaximalisatie
  • GRATIS OFFERTE SCAN

    Wilt u meer omzet uit uw offertes halen? Doe de test en check hoe u scoort op de 10 succes factoren voor het schrijven van winnende offertes. Succes verzekerd!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

SalesTopics in twee minuten

Gemiddelde waardering van onze deelnemers:

8,7
     
Van Happen Containers
Van Happen Containers
Hydro Extrusion
Hydro Extrusion
Royal IHC
Royal IHC
Holland Air Pumps
Holland Air Pumps
Friton Group
Friton Group
Kimmenade Nederland
Kimmenade Nederland
Omnicol Nederland
Omnicol Nederland
Parker Hannifin
Parker Hannifin
Resenex Benelux
Resenex Benelux
Rodac International
Rodac International
Roos Groep
Roos Groep
Syndus Group
Syndus Group
BR Containers
BR Containers
DSM Assurantiën
DSM Assurantiën
Louwman Groep
Louwman Groep
Rotodyne Asslelbergs
Rotodyne Asslelbergs
Snappet Nederland
Snappet Nederland
Watson-Marlow
Watson-Marlow
TSG Nederland
TSG Nederland
Euromate
Euromate
Dulimex
Dulimex
Dimensional Insight
Dimensional Insight
Biomedic
Biomedic
Batavia Groep
Batavia Groep
Haller Benelux
Haller Benelux

Waarom SalesTopics?

  • Praktijk- en resultaatgericht.
  • Creatief en innoverend.
  • Unieke maatoplossingen.
  • Vernieuwende programma's.
  • Ontwikkelt Sales talent.
  • Aantoonbare resultaten.
  • Ervaren trainers met passie.

sales-opleider-2016-award

Onze ambassadeurs

We laten graag onze klanten aan het woord!

Verkopen is een vak dat je door veel oefenen en feedback verder kunt verbeteren. SalesTopics weet met enthousiasme en prikkelende cases mijn verkoopteam naar een hoger niveau te trekken, waardoor we de investering in de training vele malen hebben terugverdiend!

Marc van Doorn - Marketing & Sales Director
OCI Nitrogen

Eindeffect van de SalesTopics training is dat de cursisten met bijna hands-on ervaring de training uitkomen en praktische handvaten hebben gekregen om het sales-pad gedegen en met veel hogere kans op succes te bewandelen. Het gaat uiteindelijk om de succes-rate!

Wouter Kruijt - Executive Director
Royal IHC

Om de voorsprong t.o.v. onze collega bedrijven te behouden en uit te breiden is training onontbeerlijk. SalesTopics heeft de “toolbox” van de commerciële afdeling aangevuld met technieken om het sales rendement te verbeteren. Zij zijn hier meer dan in geslaagd!

Mark van Happen - Directeur
M. van Happen Transport BV

SalesTopics heeft ons weer eens met de neus op de feiten gedrukt. Rob Snoeijen windt er geen doekjes om. Waar deden we het ook al weer voor? Een direct toepasbare training met de inzichten voor de juiste inzet van sales/inkoop strategieën.

Jeroen Boekema - Managing Director
VDL Konings

Rob Snoeijen van SalesTopics is een charismatische trainer die perfect in staat is ‘de sneltrein’ stil te zetten. Met een verbijsterend eenvoudig aanpak laat hij je bewust worden van die zaken die er toe doen in het verkoopgesprek voor meer succes.

Gerrit Klaassen - Commercieel Directeur
Holland Air Pumps

SalesTopics traint onze hoogtechnologische organisatie. Een belangrijk item is het vertalen van onze mogelijkheden naar een breed publiek. SalesTopics slaagt hierin door onze “salestechneuten” te voorzien van primair handelbare en praktische tools.

Kees Kortsmit - International Sales Engineer
Hydrauvision

SalesTopics weet in de huid van de klant te kruipen en kan zo de salesmanager confronteren met reële tegenspraak. Trainer Rob Snoejien weet ook de rollen om te draaien en geeft dan praktische handvatten, waarmee de salesmanager dezelfde dag nog mee op stap kan.

Ruud van Swieten - Commercieel Directeur
CSU

Wat me met name opviel aan de SalesTopics Training was vooral de grondige voorbereiding. Er is op voorhand veel met elkaar geschakeld om een trainingsdag te creëeren die op alle wensen aansloot. We hebben veel toepasbare handvatten ontvangen.

Casper Baan - Sales Manager
Sligro

Middels de pragmatische aanpak van SalesTopics worden je blinde vlekken en automatisme behoorlijk inzichtelijk gemaakt. Het voordeel om een dergelijke training te volgen is dat het je weer scherper maakt, een heldere focus geeft en je nog meer tools geeft.

Jan Kwanten - Safety & Sales Consultant
Eurosafe Solutions

Ik ben ervan overtuigd dat door de SalesTopics Sales Training wij als verkoop van Hydro ons gaan onderscheiden in de markt door winnaars te zijn, die een plan hebben en dit verwezenlijken door de aangereikte structuur, techniek en methodiek te gebruiken!

John Delamboy - Sales & Marketing Director
Hydro Benelux
CSU
Manpower
VDL
IHC
DSM logo
optimum-group
hydro
Eurosafe logo
hago
louwman
hurkmans-groep
euromate
omnicol
attero
stevacon-bouw-1
dulimex logo
roosgroep
sligro
watson-marlow
aed solutions
ENI
Syndus Group
van Happen Containers
OCI Nitrogen
Hydrauvision
Gispen
UniCarriers
Albert Heijn
parker
TNO
timac-agro
Gerlach
OBO bettermann
Kimmenade
Fritom
TMS
rodac
Holland Air Pumps
dimensional-insight
Hollandplant
salestopics-logo

SalesTopics
Training & Consultancy B.V.
Dirk Heziuslaan 5
5591 AA Heeze

040-2240375

info@salestopics.nl

IBAN : NL69 INGB 0008 0962 41
BTW nr. : NL.8589.04.949.B01

KvK Eindhoven : 71922733
Algemene Voorwaarden
Privacyverklaring

Lid van de Beukenrode Groep

Links

  • Sales Training
  • Sales Coaching
  • Sales Consultancy
  • SalesTopics Academy
  • Sales boeken
  • Sales Inspiratie
  • Sales Blog
  • Sales Sprekers
  • Sales Toppers
  • Sales Online Training
  • Sales Online Coaching
  • SalesToffer – App
  • SalesFeed
  • Sales – Offery
  • Sales Online

Laatste Tweets

Inspiratie mail

Meld je aan voor de SalesTopics
Inspiratie mail, vol met artikelen
en sales inspiratie met veel
praktische, direct toepasbare tips:
Inloggen SalesTopics Academy

Social Media

Snelmenu

  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Copyright © 2016 SalesTopics. Website door Your Productions.