Salestopics: Uw verkoopresultaten verbeteren?
Menu
  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Inloggen SalesTopics Academy
Bel 040 - 2240375 of stuur een email naar info@salestopics.nl

Hans Vernooij Eisenkolb B.V.

Hans Vernooij: “Sales is a sience, not an art.”

Hans Vernooij
Hans Vernooij
Commercieel directeur
Eisenkolb B.V.
www.eisenkolb.com
  • 1. Vertel in het kort iets over jezelf, je carrière?

In 2003 heb ik mijn bachelor werktuigbouwkunde, met een commerciële specialisatie, behaald. De exacte vakken (Beta) is altijd mijn sterkste kant geweest. Dit matchte niet altijd bij mijn persoonlijkheid en daarom was het voor mij een logische keuze om de combinatie verkoop en techniek op te zoeken. Ik ben in 2003 bij Eisenkolb begonnen als verkoop coördinator (een functie die is ontstaan uit mijn stage opdracht). Binnen Eisenkolb heb ik me verder kunnen ontwikkelen en ben ik doorgegroeid naar export manager en daarna sales manager. Al sinds jonge leeftijd is de entrepreneur in mij actief. In 2014 heeft dit er toe geleid dat ik mede-eigenaar ben geworden van Eisenkolb en daarmee de belangrijkste (en mooiste) stap in mijn carrière gemaakt.

  • 2. Wat is je belangrijkste doelstelling dit jaar?

Uiteraard is de belangrijkste doelstelling van dit jaar het realiseren van continuïteit, iets wat voor elk bedrijf geldt lijkt me.
Meer sprekend zijn de subdoelstelling die tot dit einddoel moeten leiden:

• 10% omzet groei voor 2016

• Vernieuwen van de identiteit van de 2 verschillende business units

  • 3. Wat is momenteel voor jou het belangrijkste knelpunt?

Onze internationale groei (dit is overigens ook ons succes). We zijn actief in een niche markt en dat betekent dat geografische spreiding belangrijk voor ons is. We hebben klanten in Hawaii en Auckland, en alles wat daar tussen zit. Het leveren van kwalitatief hoogwaardige service (iets waar wij voor staan)  is een grote uitdaging als je in zo veel verschillende tijdzones actief bent. Wij werken momenteel heel hard aan een goed trainingsprogramma voor lokale servicemonteurs en een optimalisatie van onze helpdesk.

  • 4. Hoe komen jullie aan nieuwe klanten?

Onze klanten komen binnen via 3 kanalen:

• Beurzen

• Website

• Onze dealers

  • 5. Welke strategie hanteren jullie voor klantbehoud en klantontwikkeling (meer omzet bij bestaande klanten)?

De basis wordt gelegd in het commerciële traject. Wij, en onze dealers, bezoeken onze klanten met regelmaat en bouwen hiermee een goede klant relatie op. We adviseren de juiste machines om zodoende voor de klant een optimaal rendement uit zijn investering te halen. Maar het is vooral de turnkey oplossing in combinatie met een sterke betrokkenheid in aftersales die bij ons voor het klantbehoud zorgt. Wij verkopen niet maar we bouwen partnerships op.

Als bedrijf zijn we erg gericht op ontwikkeling, constant op zoek om het productieproces van onze klant te verbeteren. Het uitbrengen van verbeterde of nieuwe machines, waarmee meer besparing of toegevoegde waarde kan worden gerealiseerd zorgt voor de klantontwikkeling.

  • 6. Welke trends zie jij in Sales?

Sales wordt digitaal. Ik bedoel hiermee dat sociale netwerken, online presence, nieuwsbrief, en ook digitale communicatie een steeds belangrijkere rol hebben.

  • 7. Waar erger jij je aan?

De mate waarmee ongevraagde informatie wordt verspreid (spam en advertising).

  • 8. Waar haal jij je voldoening uit?

Het zou vreemd zijn als ik zou zeggen dat ik mijn voldoening niet haal uit het afronden van verkooptrajecten. Maar ik haal zeker zo veel voldoening uit het enthousiasme van onze export managers als ze hun doelen realiseren.

Omdat er nog steeds een behoorlijke technische basis in me schuilt haal ik ook veel voldoening uit de ontwikkeling en introductie van nieuwe machines.

  • 9. Wat is je grootste commerciële succes?

2015, een heel mooi jaar waarin alles op zijn plek is gekomen.

  • 10. Van welke salestip heb je het meeste profijt?

Luisteren is belangrijker dan praten.

Deel deze pagina:

Contact

Wij komen graag met u in contact

Telefoonnummer 040-2240375
Adres Iras 3 5591 SE Heeze
Kantoor uren 09:00 – 18:00
Email info@salestopics.nl

Sales Training

Sales training Nederland

Sales Training

Ontwikkel uw commercieel talent met
maar één doel: Succes als Resultaat!

Sales Coaching

Sales coaching

Sales Coaching

Effectieve individuele begeleiding voor persoonlijke groei met direct resultaat

Sales Consultancy

Sales consultancy Nederland

Sales Consultancy

Maatoplossingen voor de winnende verkoopstrategie met winstmaximalisatie
  • GRATIS OFFERTE SCAN

    Wilt u meer omzet uit uw offertes halen? Doe de test en check hoe u scoort op de 10 succes factoren voor het schrijven van winnende offertes. Succes verzekerd!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

SalesTopics in twee minuten

Gemiddelde waardering van onze deelnemers:

8,7
     
Van Happen Containers
Van Happen Containers
Hydro Extrusion
Hydro Extrusion
Royal IHC
Royal IHC
Holland Air Pumps
Holland Air Pumps
Friton Group
Friton Group
Kimmenade Nederland
Kimmenade Nederland
Omnicol Nederland
Omnicol Nederland
Parker Hannifin
Parker Hannifin
Resenex Benelux
Resenex Benelux
Rodac International
Rodac International
Roos Groep
Roos Groep
Syndus Group
Syndus Group
BR Containers
BR Containers
DSM Assurantiën
DSM Assurantiën
Louwman Groep
Louwman Groep
Rotodyne Asslelbergs
Rotodyne Asslelbergs
Snappet Nederland
Snappet Nederland
Watson-Marlow
Watson-Marlow
TSG Nederland
TSG Nederland
Euromate
Euromate
Dulimex
Dulimex
Dimensional Insight
Dimensional Insight
Biomedic
Biomedic
Batavia Groep
Batavia Groep
Haller Benelux
Haller Benelux

Waarom SalesTopics?

  • Praktijk- en resultaatgericht.
  • Creatief en innoverend.
  • Unieke maatoplossingen.
  • Vernieuwende programma's.
  • Ontwikkelt Sales talent.
  • Aantoonbare resultaten.
  • Ervaren trainers met passie.

sales-opleider-2016-award

Onze ambassadeurs

We laten graag onze klanten aan het woord!

Verkopen is een vak dat je door veel oefenen en feedback verder kunt verbeteren. SalesTopics weet met enthousiasme en prikkelende cases mijn verkoopteam naar een hoger niveau te trekken, waardoor we de investering in de training vele malen hebben terugverdiend!

Marc van Doorn - Marketing & Sales Director
OCI Nitrogen

Eindeffect van de SalesTopics training is dat de cursisten met bijna hands-on ervaring de training uitkomen en praktische handvaten hebben gekregen om het sales-pad gedegen en met veel hogere kans op succes te bewandelen. Het gaat uiteindelijk om de succes-rate!

Wouter Kruijt - Executive Director
Royal IHC

Om de voorsprong t.o.v. onze collega bedrijven te behouden en uit te breiden is training onontbeerlijk. SalesTopics heeft de “toolbox” van de commerciële afdeling aangevuld met technieken om het sales rendement te verbeteren. Zij zijn hier meer dan in geslaagd!

Mark van Happen - Directeur
M. van Happen Transport BV

SalesTopics heeft ons weer eens met de neus op de feiten gedrukt. Rob Snoeijen windt er geen doekjes om. Waar deden we het ook al weer voor? Een direct toepasbare training met de inzichten voor de juiste inzet van sales/inkoop strategieën.

Jeroen Boekema - Managing Director
VDL Konings

Rob Snoeijen van SalesTopics is een charismatische trainer die perfect in staat is ‘de sneltrein’ stil te zetten.  Met een verbijsterend eenvoudig aanpak laat hij je bewust worden van die zaken die er toe doen in het verkoopgesprek voor meer succes.

Gerrit Klaassen - Commercieel Directeur
Holland Air Pumps

SalesTopics traint onze hoogtechnologische organisatie. Een belangrijk item is het vertalen van onze mogelijkheden naar een breed publiek. SalesTopics slaagt hierin door onze “salestechneuten” te voorzien van primair handelbare en praktische tools.

Kees Kortsmit - International Sales Engineer
Hydrauvision

SalesTopics weet in de huid van de klant te kruipen en kan zo de salesmanager confronteren met reële tegenspraak. Trainer Rob Snoejien weet ook de rollen om te draaien en geeft dan praktische handvatten, waarmee de salesmanager dezelfde dag nog mee op stap kan.

Ruud van Swieten - Commercieel Directeur
CSU

Wat me met name opviel aan de SalesTopics Training was vooral de grondige voorbereiding. Er is op voorhand veel met elkaar geschakeld om een trainingsdag te creëeren die op alle wensen aansloot. We hebben veel toepasbare handvatten ontvangen.

Casper Baan - Sales Manager
Sligro

Middels de pragmatische aanpak van SalesTopics worden je blinde vlekken en automatisme behoorlijk inzichtelijk gemaakt. Het voordeel om een dergelijke training te volgen is dat het je weer scherper maakt, een heldere focus geeft en je nog meer tools geeft.

Jan Kwanten - Safety & Sales Consultant
Eurosafe Solutions

Ik ben ervan overtuigd dat door de SalesTopics Sales Training wij als verkoop van Hydro ons gaan onderscheiden in de markt door winnaars te zijn, die een plan hebben en dit verwezenlijken door de aangereikte structuur, techniek en methodiek te gebruiken!

John Delamboy - Sales & Marketing Director
Hydro Benelux
CSU
Manpower
VDL
IHC
DSM logo
hydro
optimum-group
Eurosafe logo
hago
louwman
hurkmans-groep
euromate
omnicol
attero
stevacon-bouw-1
dulimex logo
roosgroep
sligro
watson-marlow
aed solutions
ENI
Syndus Group
van Happen Containers
OCI Nitrogen
Hydrauvision
Gispen
UniCarriers
Albert Heijn
parker
TNO
timac-agro
Gerlach
OBO bettermann
Kimmenade
Fritom
biochek
TMS
rodac
Holland Air Pumps
dimensional-insight
Hollandplant
salestopics-logo

  SalesTopics
Training & Consultancy B.V.
Dirk Heziuslaan 5
5591 AA Heeze

  040-2240375

  info@salestopics.nl

IBAN : NL69 INGB 0008 0962 41
BTW nr. : NL.8589.04.949.B01

KvK Eindhoven : 71922733
Algemene Voorwaarden
Privacyverklaring

Lid van de Beukenrode Groep

Links

  • Sales Training
  • Sales Coaching
  • Sales Consultancy
  • SalesTopics Academy
  • Sales boeken
  • Sales Inspiratie
  • Sales Blog
  • Sales Sprekers
  • Sales Toppers
  • Sales Online Training
  • Sales Online Coaching
  • SalesToffer – App
  • SalesFeed
  • Sales – Offery
  • Sales Online

Laatste Tweets

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de SalesTopics
Nieuwsbrief, vol met artikelen
en sales inspiratie met veel
praktische, direct toepasbare tips:
Inloggen SalesTopics Academy

Social Media

Snelmenu

  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Copyright © 2016 SalesTopics. Website door Your Productions.