Salestopics: Uw verkoopresultaten verbeteren?
Menu
  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Inloggen SalesTopics Academy
Bel 040 - 2240375 of stuur een email naar info@salestopics.nl

Jan Kwanten Eurosafe Solutions

Jan Kwanten: “Denk in oplossingen en kansen!”

jan kwanten
Jan Kwanten
Commercieel Manager
Eurosafe Solutions B.V.
www.eurosafesolutions.com
  • 1. Vertel in het kort iets over jezelf, je carrière?

Mijn naam is Jan Kwanten, ik ben 43 en woon in Den Bosch. Ik ben de trotse vader van Luna Aurelia, mijn dochter van 13. Sales is iets wat ik bij geboorte in de genen mee kreeg. Naast dat ik uit een ondernemersfamilie kom, was er thuis altijd veel aanloop en hadden we geregeld gasten aan tafel. Hierdoor ben ik zeer breed georiënteerd opgegroeid, met ruimte voor eigen initiatief en werd ik bewust gemaakt van mijn eigen verantwoordelijkheid voor mijn leven en doelen. Doordat de mens mij boeit, vind ik het zeer prettig met een grote diversiteit aan mensen om te gaan, zowel nationaal als internationaal. Ondanks mijn rumoerige schoolcarrière ben ik door extra studies wel daar gekomen waar ik wilde zijn. Vanuit het inrichten van woningen/kantoren, recyclingsector, bitumen fabrikant, dakdekkersbedrijf ben ik terecht gekomen in de wereld van “Veilig werken op hoogte”. Bij Eurosafe Solutions vervul ik diverse rollen die de komende tijd worden verdeeld onder collega’s zodat ik kan focussen op datgene waar mijn kracht ligt: Sales en New Business. Korte intro van Eurosafe Solutions: Ons motto is Veiligheid op hoogte zonder compromis. Wij zijn in 2001 ontstaan vanuit Engeland met een tweetal Engelse aandeelhouders en 1 Nederlander. In 2002 is men in Nederland gestart vanuit Zwolle en we zijn uitgegroeid tot een internationale groep met vestigingen in Nederland, Engeland, België en Duitsland. Waar houden wij ons mee bezig? Daar waar mensen op hoogte moeten werken richten wij die werkplekken zo in dat men daar veilig kan werken. Enkele voorbeelden: telecom-masten, olieplatforms, windmolen, stadions, bruggen, gevelonderhoud en daken.

  • 2. Wat is je belangrijkste doelstelling dit jaar?

Consolidatie en optimalisatie van de bestaande business en minimale uitbouw van de nieuwe business.

  • 3. Wat is het belangrijkste knelpunt waarmee je op dit moment te maken hebt?

Wat ik merk is dat mijn klanten soms teveel op de prijs sturen, terwijl juist de kwaliteit bepalend is voor het geheel. Dat is soms lastig, want op veiligheid wil je absoluut niet bezuinigen.

  • 4. Hoe komen jullie aan nieuwe klanten?

Door de focus te hebben op actieve sales, waarbij we meedenken met onze klanten. We willen gerichte oplossingen bieden, op maat. Een probleem van een klant zie ik als een uitdaging. Veilig werken is een specialisme en daarom is ons advies aan de klant erg belangrijk. Door samenwerking met onder andere onze vestigingen in Duitsland, België en Engeland hebben we de mogelijkheid veel te bieden. Zo wisselen we ervaring uit en geven we elkaar tips en adviezen, waar klanten natuurlijk weer van profiteren.

  • 5. Welke strategie hanteren jullie voor klantbehoud en klantontwikkeling (meer omzet bij bestaande klanten)?

Wij hanteren de strategie om meer verbreding en verdieping bij onze bestaande relaties te bewerkstelligen. Daarom zijn we ook continue op zoek naar goede account managers die weten hoe men een klant optimaliseert. Hierbij komt vanzelf meer omzet, meer rendement en risicospreiding.

  • 6. Welke trends zie jij in Sales?

De trend die wij duidelijk zien is dat men specialisten wil die in een teamverband kunnen werken. Met name projecten worden vaak in teamverband met opdrachtgever en opdrachtnemers uitgevoerd. Bouwteams etc zijn opkomend. De organisaties die zeggen dat ze alles kunnen en daar een 10 in willen halen qua producten/ diensten en kwaliteit kunnen die processen bijna niet managen. Daarom geloven wij in specialisme, niche markten en toegevoegde waarde voor je klant.

  • 7. Waar erger jij je aan?

Ergeren vind ik een te groot woord. Wat ik zie is dat men vanuit opdrachtgevende kant soms teveel op de prijs stuurt terwijl juist de kwaliteit bepalend is voor het geheel. Daarom is het belangrijk dat je de juiste klant bij je bedrijf zoekt, een klant die bereid is samen te werken en een langetermijnvisie heeft.

  • 8. Waar haal jij je voldoening uit?

Uit de interactie rondom een project met je collega’s en klant, waardoor we uiteindelijk het project uitvoeren en opleveren naar volle tevredenheid.

  • 9. Wat is je grootste commerciële succes?

Hier kan ik meerdere anekdotes aangeven na 20 jaar werkzaam te zijn in sales. Een mooi project is Stadion Galgenwaard in Utrecht. Via een goede relatie zijn wij in contact gekomen met de stadionmanager van FC Utrecht. Zij hadden het probleem dat de stalen spanten boven de tribunes zwaar verontreinigd waren en dat op sommige plaatsen de coating aan het onthechten was. Omdat wij out of the box het project hebben benaderd en niet met de conventionele manier (hoogwerkers en steigers) heeft de opdrachtgever voor Eurosafe Solutions gekozen. Onze oplossing was om met Rope access (abseiltechniek) deze werkzaamheden op deze lastig te bereiken plek mogelijk te maken. Hierdoor bespaarde de opdrachtgever een aanzienlijke som op het gehele project en mogen we nu jaarlijks alles controleren. De kracht was hierbij de synergie tussen onze collega’s intern en een klant die verder keek dan het conventionele. Voor een mooie weergave kun je de film bekijken op http://www.youtube.com/user/EurosafeSolutionsBV.

Een commercieel succes kun je dus nooit alleen behalen, dat doe je met je collega’s en klant. Daarom vieren wij intern onze successen ook samen. Iedereen heeft zijn/ haar aandeel in het geheel en het collectief is bepalend voor de kwaliteit. Als je als sales kunt teamspelen dan kun je bergen overwinnen en gaan de krachten in je voordeel werken. Maak klanten ambassadeurs voor je en laat hen ook anderen overtuigen. Op deze manier dijt je netwerk uit en kun je gericht je energie in klanten en projecten stoppen.

  • 10. Van welke sales tip heb jij het meeste profijt gehad?

Van een voormalig directeur die zei: ´Hard voor de business, zacht voor de mens´

Deel deze pagina:

Contact

Wij komen graag met u in contact

Telefoonnummer 040-2240375
Adres Iras 3 5591 SE Heeze
Kantoor uren 09:00 – 18:00
Email info@salestopics.nl

Sales Training

Sales training Nederland

Sales Training

Ontwikkel uw commercieel talent met
maar één doel: Succes als Resultaat!

Sales Coaching

Sales coaching

Sales Coaching

Effectieve individuele begeleiding voor persoonlijke groei met direct resultaat

Sales Consultancy

Sales consultancy Nederland

Sales Consultancy

Maatoplossingen voor de winnende verkoopstrategie met winstmaximalisatie
  • GRATIS OFFERTE SCAN

    Wilt u meer omzet uit uw offertes halen? Doe de test en check hoe u scoort op de 10 succes factoren voor het schrijven van winnende offertes. Succes verzekerd!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

SalesTopics in twee minuten

Gemiddelde waardering van onze deelnemers:

8,7
     
Van Happen Containers
Van Happen Containers
Hydro Extrusion
Hydro Extrusion
Royal IHC
Royal IHC
Holland Air Pumps
Holland Air Pumps
Friton Group
Friton Group
Kimmenade Nederland
Kimmenade Nederland
Omnicol Nederland
Omnicol Nederland
Parker Hannifin
Parker Hannifin
Resenex Benelux
Resenex Benelux
Rodac International
Rodac International
Roos Groep
Roos Groep
Syndus Group
Syndus Group
BR Containers
BR Containers
DSM Assurantiën
DSM Assurantiën
Louwman Groep
Louwman Groep
Rotodyne Asslelbergs
Rotodyne Asslelbergs
Snappet Nederland
Snappet Nederland
Watson-Marlow
Watson-Marlow
TSG Nederland
TSG Nederland
Euromate
Euromate
Dulimex
Dulimex
Dimensional Insight
Dimensional Insight
Biomedic
Biomedic
Batavia Groep
Batavia Groep
Haller Benelux
Haller Benelux

Waarom SalesTopics?

  • Praktijk- en resultaatgericht.
  • Creatief en innoverend.
  • Unieke maatoplossingen.
  • Vernieuwende programma's.
  • Ontwikkelt Sales talent.
  • Aantoonbare resultaten.
  • Ervaren trainers met passie.

sales-opleider-2016-award

Onze ambassadeurs

We laten graag onze klanten aan het woord!

Verkopen is een vak dat je door veel oefenen en feedback verder kunt verbeteren. SalesTopics weet met enthousiasme en prikkelende cases mijn verkoopteam naar een hoger niveau te trekken, waardoor we de investering in de training vele malen hebben terugverdiend!

Marc van Doorn - Marketing & Sales Director
OCI Nitrogen

Eindeffect van de SalesTopics training is dat de cursisten met bijna hands-on ervaring de training uitkomen en praktische handvaten hebben gekregen om het sales-pad gedegen en met veel hogere kans op succes te bewandelen. Het gaat uiteindelijk om de succes-rate!

Wouter Kruijt - Executive Director
Royal IHC

Om de voorsprong t.o.v. onze collega bedrijven te behouden en uit te breiden is training onontbeerlijk. SalesTopics heeft de “toolbox” van de commerciële afdeling aangevuld met technieken om het sales rendement te verbeteren. Zij zijn hier meer dan in geslaagd!

Mark van Happen - Directeur
M. van Happen Transport BV

SalesTopics heeft ons weer eens met de neus op de feiten gedrukt. Rob Snoeijen windt er geen doekjes om. Waar deden we het ook al weer voor? Een direct toepasbare training met de inzichten voor de juiste inzet van sales/inkoop strategieën.

Jeroen Boekema - Managing Director
VDL Konings

Rob Snoeijen van SalesTopics is een charismatische trainer die perfect in staat is ‘de sneltrein’ stil te zetten. Met een verbijsterend eenvoudig aanpak laat hij je bewust worden van die zaken die er toe doen in het verkoopgesprek voor meer succes.

Gerrit Klaassen - Commercieel Directeur
Holland Air Pumps

SalesTopics traint onze hoogtechnologische organisatie. Een belangrijk item is het vertalen van onze mogelijkheden naar een breed publiek. SalesTopics slaagt hierin door onze “salestechneuten” te voorzien van primair handelbare en praktische tools.

Kees Kortsmit - International Sales Engineer
Hydrauvision

SalesTopics weet in de huid van de klant te kruipen en kan zo de salesmanager confronteren met reële tegenspraak. Trainer Rob Snoejien weet ook de rollen om te draaien en geeft dan praktische handvatten, waarmee de salesmanager dezelfde dag nog mee op stap kan.

Ruud van Swieten - Commercieel Directeur
CSU

Wat me met name opviel aan de SalesTopics Training was vooral de grondige voorbereiding. Er is op voorhand veel met elkaar geschakeld om een trainingsdag te creëeren die op alle wensen aansloot. We hebben veel toepasbare handvatten ontvangen.

Casper Baan - Sales Manager
Sligro

Middels de pragmatische aanpak van SalesTopics worden je blinde vlekken en automatisme behoorlijk inzichtelijk gemaakt. Het voordeel om een dergelijke training te volgen is dat het je weer scherper maakt, een heldere focus geeft en je nog meer tools geeft.

Jan Kwanten - Safety & Sales Consultant
Eurosafe Solutions

Ik ben ervan overtuigd dat door de SalesTopics Sales Training wij als verkoop van Hydro ons gaan onderscheiden in de markt door winnaars te zijn, die een plan hebben en dit verwezenlijken door de aangereikte structuur, techniek en methodiek te gebruiken!

John Delamboy - Sales & Marketing Director
Hydro Benelux
CSU
Manpower
VDL
IHC
DSM logo
optimum-group
hydro
Eurosafe logo
hago
louwman
hurkmans-groep
euromate
omnicol
attero
stevacon-bouw-1
dulimex logo
roosgroep
sligro
watson-marlow
aed solutions
ENI
Syndus Group
van Happen Containers
OCI Nitrogen
Hydrauvision
Gispen
UniCarriers
Albert Heijn
parker
TNO
timac-agro
Gerlach
OBO bettermann
Kimmenade
Fritom
TMS
rodac
Holland Air Pumps
dimensional-insight
Hollandplant
salestopics-logo

SalesTopics
Training & Consultancy B.V.
Dirk Heziuslaan 5
5591 AA Heeze

040-2240375

info@salestopics.nl

IBAN : NL69 INGB 0008 0962 41
BTW nr. : NL.8589.04.949.B01

KvK Eindhoven : 71922733
Algemene Voorwaarden
Privacyverklaring

Lid van de Beukenrode Groep

Links

  • Sales Training
  • Sales Coaching
  • Sales Consultancy
  • SalesTopics Academy
  • Sales boeken
  • Sales Inspiratie
  • Sales Blog
  • Sales Sprekers
  • Sales Toppers
  • Sales Online Training
  • Sales Online Coaching
  • SalesToffer – App
  • SalesFeed
  • Sales – Offery
  • Sales Online

Laatste Tweets

Inspiratie mail

Meld je aan voor de SalesTopics
Inspiratie mail, vol met artikelen
en sales inspiratie met veel
praktische, direct toepasbare tips:
Inloggen SalesTopics Academy

Social Media

Snelmenu

  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Copyright © 2016 SalesTopics. Website door Your Productions.