Salestopics: Uw verkoopresultaten verbeteren?
Menu
  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Inloggen SalesTopics Academy
Bel 040 - 2240375 of stuur een email naar info@salestopics.nl

Nis Baar Van Gunst Asbestsanering

Nis Baar: “There’s no business, like new business.”

nis baar
Nis Baar
Commercieel Directeur
Van Gunst Asbestsanering
www.vangunstasbestsanering.nl
  • 1. Vertel in het kort iets over jezelf, je carrière?

Ik ben ooit in de horeca begonnen en heb ook daadwerkelijk de hotelschool gedaan. Ik hou van horecamensen aangezien deze zich erg goed kunnen verplaatsen in de klant en van nature goede verkopers zijn. Na mijn horecaperiode ben ik in de uitzendbranche terechtgekomen en heb ik o.a. bij Tempo-Team in diverse functies gewerkt. In de uitzendbranche leer je erg goed waar je sterke punten liggen. Daar heb ik geleerd dat sales en accountmanagement me erg goed liggen. Ruim 10 jaar geleden ben ik verhuist naar de Van Gansewinkel Groep en ben ik daar verantwoordelijk geweest voor diverse verkoopfuncties. Bij Van Gansewinkel heb ik enorm veel geleerd en heb ik verkoop technisch gezien vrijwel alles mogen meemaken. Eind vorig jaar ben ik benaderd door mijn huidige werkgever met de vraag of ik eindverantwoordelijk wilde worden voor o.a. verkoop en marketing.

  • 2. Wat is je belangrijkste doelstelling dit jaar?

De asbestbranche is een vrij conservatieve wereld. Naast het realiseren van een flinke groei wordt het een mooie uitdaging om de organisatie op een andere manier in de markt te zetten. Dat betekend dat voor ons dat we op een conceptmatige wijze de markt in gaan met andere oplossingen en een stuk toegevoegde waarde. Het draait in principe niet om je core business maar om de toegevoegde waarde die wij onze klanten en partners kunnen aanbieden. Hierbij kun je denken aan het overnemen van de communicatie maar daarnaast investeren we ook in de nieuwste technologieën om zo voorop te blijven lopen in onze markt.

  • 3. Wat is het belangrijkste knelpunt waarmee je op dit moment te maken hebt?

Binnen onze markt is het hollen of stilstaan. Dat betekend dat we op het juiste moment moeten opschakelen om operationeel alles vlot te trekken. Als je je organisatie daadwerkelijk wilt veranderen en deze op een andere manier wilt positioneren dien je wel de volledige organisatie mee te krijgen. Dat kan een knelpunt zijn maar daar ligt dus ook weer een hele mooie uitdaging.

  • 4. Hoe komen jullie aan nieuwe klanten?

We investeren enorm in acquisitie en het ontwikkelen van nieuwe concepten. Zelf ben ik ruim 50% van mijn tijd bezig met netwerken, acquisitie en relatiebeheer. Ouderwets adverteren heeft weinig zin, je moet daadwerkelijk het werk “ophalen” bij de klant. Aandacht, je gezicht laten zien en het beter, slimmer en innovatiever doen dan je concurrent zijn in dat proces van essentieel belang.

  • 5. Welke strategie hanteren jullie voor klantbehoud en klantontwikkeling (meer omzet bij bestaande klanten)?

De belangrijkste waarde die centraal staat binnen onze organisatie is klantwaarde en deze wordt enkel en alleen bepaald door de klant. Wat wil de klant, waar wanneer en tegen welke prijs. Daarnaast blijft het een kwestie van scherpte en aandacht. Een mooi Engels gezegde is:” If we don’t take care of our costumers, someone else will”. En dit zegt natuurlijk voldoende, je moet altijd scherp zijn, altijd beseffen dat ondanks een relatie van 20 jaar er altijd een concurrent mee kan doen aan een offerteaanvraag. 80% van de bedrijven die switchen doen dat omdat ze merken dat ze altijd “te veel” hebben betaald. Centraal bij deze klantopmerking is niet of dit wel of niet waar is maar om het gevoel wat de klant erbij heeft.

  • 6. Welke trends zie jij in Sales?

Ik zie producten veranderen in diensten en vindt dat een hele positieve en creatieve ontwikkeling. In principe kun je ieder product als een dienst verkopen maar andersom is dat vaak wat lastiger. Zelf zijn we erg bezig om binnen de keten van de klant kosten te besparen. Dit doen we niet puur op tarief maar juist door het overnemen van randverschijnselen die gelieerd zijn aan onze dienstverlening. Hierdoor wordt je een organisatie die ook daadwerkelijk in staat is om te ontzorgen.

  • 7. Waar erger jij je aan?

Binnen sales erger ik me enorm aan prijsverkopers. Een verkoper die op prijs verkoopt is in mijn ogen geen verkoper. Als je je eigen product of dienst niet onderscheidend kunt maken kun je dat alleen nog door de laagste prijs aan te bieden. Ook verkopers, managers en directeuren die hun eigen dienstverlening een commodity noemen vindt ik erg ergerlijk. In mijn ogen kun je dan beter je bedrijf sluiten en naar huis gaan.

  • 8. Waar haal jij je voldoening uit?

Dat kan van alles zijn. De omvang van opdrachten schepte me in het verleden erg veel voldoening totdat ik een opdracht van 16 miljoen binnenhaalde en binnen een dag het euforische gevoel weer kwijt was. Ik denk dat bij het binnenhalen van de klant de manier waarop de voldoening bepaald, dat geldt in ieder geval wel voor mij persoonlijk. Als ik op een creatieve en innovatieve manier een opdracht gegund krijg wordt ik daar erg vrolijk en energiek van.

  • 9. Wat is je grootste commerciële succes?

Dit klink misschien heel gek na mijn vorige antwoord maar in mijn afval-carrière bij de Van Gansewinkel Groep heb ik ooit een duurzaam plan geschreven/gepresenteerd omtrent afval en grondstoffen voor een bouwklant. En dat juist nu net door mijn plan de betreffende bouwklant een opdracht gegund heeft gekregen had niemand verwacht. Dat dus een afvalinzamelaar ervoor kan zorgen dat een bouwonderneming een opdracht kan krijgen zegt genoeg over hoe belangrijk het is om je te blijven onderscheiden.

  • 10. Van welke sales tip heb jij het meeste profijt gehad?

Dat creativiteit en onderscheidend vermogen altijd de doorslag moet zijn binnen het salesproces.

Deel deze pagina:

Contact

Wij komen graag met u in contact

Telefoonnummer 040-2240375
Adres Iras 3 5591 SE Heeze
Kantoor uren 09:00 – 18:00
Email info@salestopics.nl

Sales Training

Sales training Nederland

Sales Training

Ontwikkel uw commercieel talent met
maar één doel: Succes als Resultaat!

Sales Coaching

Sales coaching

Sales Coaching

Effectieve individuele begeleiding voor persoonlijke groei met direct resultaat

Sales Consultancy

Sales consultancy Nederland

Sales Consultancy

Maatoplossingen voor de winnende verkoopstrategie met winstmaximalisatie
  • GRATIS OFFERTE SCAN

    Wilt u meer omzet uit uw offertes halen? Doe de test en check hoe u scoort op de 10 succes factoren voor het schrijven van winnende offertes. Succes verzekerd!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

SalesTopics in twee minuten

Gemiddelde waardering van onze deelnemers:

8,7
     
Van Happen Containers
Van Happen Containers
Hydro Extrusion
Hydro Extrusion
Royal IHC
Royal IHC
Holland Air Pumps
Holland Air Pumps
Friton Group
Friton Group
Kimmenade Nederland
Kimmenade Nederland
Omnicol Nederland
Omnicol Nederland
Parker Hannifin
Parker Hannifin
Resenex Benelux
Resenex Benelux
Rodac International
Rodac International
Roos Groep
Roos Groep
Syndus Group
Syndus Group
BR Containers
BR Containers
DSM Assurantiën
DSM Assurantiën
Louwman Groep
Louwman Groep
Rotodyne Asslelbergs
Rotodyne Asslelbergs
Snappet Nederland
Snappet Nederland
Watson-Marlow
Watson-Marlow
TSG Nederland
TSG Nederland
Euromate
Euromate
Dulimex
Dulimex
Dimensional Insight
Dimensional Insight
Biomedic
Biomedic
Batavia Groep
Batavia Groep
Haller Benelux
Haller Benelux

Waarom SalesTopics?

  • Praktijk- en resultaatgericht.
  • Creatief en innoverend.
  • Unieke maatoplossingen.
  • Vernieuwende programma's.
  • Ontwikkelt Sales talent.
  • Aantoonbare resultaten.
  • Ervaren trainers met passie.

sales-opleider-2016-award

Onze ambassadeurs

We laten graag onze klanten aan het woord!

Verkopen is een vak dat je door veel oefenen en feedback verder kunt verbeteren. SalesTopics weet met enthousiasme en prikkelende cases mijn verkoopteam naar een hoger niveau te trekken, waardoor we de investering in de training vele malen hebben terugverdiend!

Marc van Doorn - Marketing & Sales Director
OCI Nitrogen

Eindeffect van de SalesTopics training is dat de cursisten met bijna hands-on ervaring de training uitkomen en praktische handvaten hebben gekregen om het sales-pad gedegen en met veel hogere kans op succes te bewandelen. Het gaat uiteindelijk om de succes-rate!

Wouter Kruijt - Executive Director
Royal IHC

Om de voorsprong t.o.v. onze collega bedrijven te behouden en uit te breiden is training onontbeerlijk. SalesTopics heeft de “toolbox” van de commerciële afdeling aangevuld met technieken om het sales rendement te verbeteren. Zij zijn hier meer dan in geslaagd!

Mark van Happen - Directeur
M. van Happen Transport BV

SalesTopics heeft ons weer eens met de neus op de feiten gedrukt. Rob Snoeijen windt er geen doekjes om. Waar deden we het ook al weer voor? Een direct toepasbare training met de inzichten voor de juiste inzet van sales/inkoop strategieën.

Jeroen Boekema - Managing Director
VDL Konings

Rob Snoeijen van SalesTopics is een charismatische trainer die perfect in staat is ‘de sneltrein’ stil te zetten.  Met een verbijsterend eenvoudig aanpak laat hij je bewust worden van die zaken die er toe doen in het verkoopgesprek voor meer succes.

Gerrit Klaassen - Commercieel Directeur
Holland Air Pumps

SalesTopics traint onze hoogtechnologische organisatie. Een belangrijk item is het vertalen van onze mogelijkheden naar een breed publiek. SalesTopics slaagt hierin door onze “salestechneuten” te voorzien van primair handelbare en praktische tools.

Kees Kortsmit - International Sales Engineer
Hydrauvision

SalesTopics weet in de huid van de klant te kruipen en kan zo de salesmanager confronteren met reële tegenspraak. Trainer Rob Snoejien weet ook de rollen om te draaien en geeft dan praktische handvatten, waarmee de salesmanager dezelfde dag nog mee op stap kan.

Ruud van Swieten - Commercieel Directeur
CSU

Wat me met name opviel aan de SalesTopics Training was vooral de grondige voorbereiding. Er is op voorhand veel met elkaar geschakeld om een trainingsdag te creëeren die op alle wensen aansloot. We hebben veel toepasbare handvatten ontvangen.

Casper Baan - Sales Manager
Sligro

Middels de pragmatische aanpak van SalesTopics worden je blinde vlekken en automatisme behoorlijk inzichtelijk gemaakt. Het voordeel om een dergelijke training te volgen is dat het je weer scherper maakt, een heldere focus geeft en je nog meer tools geeft.

Jan Kwanten - Safety & Sales Consultant
Eurosafe Solutions

Ik ben ervan overtuigd dat door de SalesTopics Sales Training wij als verkoop van Hydro ons gaan onderscheiden in de markt door winnaars te zijn, die een plan hebben en dit verwezenlijken door de aangereikte structuur, techniek en methodiek te gebruiken!

John Delamboy - Sales & Marketing Director
Hydro Benelux
CSU
Manpower
VDL
IHC
DSM logo
hydro
optimum-group
Eurosafe logo
hago
louwman
hurkmans-groep
euromate
omnicol
attero
stevacon-bouw-1
dulimex logo
roosgroep
sligro
watson-marlow
aed solutions
ENI
Syndus Group
van Happen Containers
OCI Nitrogen
Hydrauvision
Gispen
UniCarriers
Albert Heijn
parker
TNO
timac-agro
Gerlach
OBO bettermann
Kimmenade
Fritom
biochek
TMS
rodac
Holland Air Pumps
dimensional-insight
Hollandplant
salestopics-logo

  SalesTopics
Training & Consultancy B.V.
Dirk Heziuslaan 5
5591 AA Heeze

  040-2240375

  info@salestopics.nl

IBAN : NL69 INGB 0008 0962 41
BTW nr. : NL.8589.04.949.B01

KvK Eindhoven : 71922733
Algemene Voorwaarden
Privacyverklaring

Lid van de Beukenrode Groep

Links

  • Sales Training
  • Sales Coaching
  • Sales Consultancy
  • SalesTopics Academy
  • Sales boeken
  • Sales Inspiratie
  • Sales Blog
  • Sales Sprekers
  • Sales Toppers
  • Sales Online Training
  • Sales Online Coaching
  • SalesToffer – App
  • SalesFeed
  • Sales – Offery
  • Sales Online

Laatste Tweets

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de SalesTopics
Nieuwsbrief, vol met artikelen
en sales inspiratie met veel
praktische, direct toepasbare tips:
Inloggen SalesTopics Academy

Social Media

Snelmenu

  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Copyright © 2016 SalesTopics. Website door Your Productions.