Salestopics: Uw verkoopresultaten verbeteren?
Menu
  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Inloggen SalesTopics Academy
Bel 040 - 2240375 of stuur een email naar info@salestopics.nl

Richard Stange L1NDA B.V.

Richard Stange: “Sales is net als topsport, niemand geniet ervan als je er geen reet van bakt!”

Richard Stange
Richard Stange
Sales manager
L1nda B.V.
www.l1nda.nl
  • 1. Vertel in het kort iets over jezelf, je carrière?

Na een korte flirt met een rechtenstudie aan de VU Amsterdam heb ik de studie commerciële economie afgerond aan de HVA. Vervolgens een aantal jaar sales bedreven in de BHV en hulpverleningswereld en nu sinds een jaar of drie bij L1NDA. Hier ben ik begonnen als de eerste acquisitie medewerker ooit voor het bedrijf. Na een wat moeizame start en het ontwikkelen en uitvoeren van diverse sales strategieën hebben we de ideale lijn gevonden. Het team is sindsdien behoorlijk gegroeid en ik heb sinds vorig jaar de rol van sales manager op mij genomen. Mijn kwaliteiten liggen in het opbouwen en aansturen van een gedreven, evenwichtig en vooral persoonlijk sales team. Ik geloof heel erg in het creëren van een werkomgeving waarin iedereen zichzelf kan zijn. Als de onderlinge sfeer goed is, dan komen de resultaten vanzelf.

  • 2. Wat is je belangrijkste doelstelling dit jaar?

Stabiliteit creëren in ons team en onze resultaten. We hebben zeer veel personele wijzigingen gehad dit jaar (van 16 parttimers terug naar 3 en dit team aangevuld met een aantal fulltime krachten). Dit heeft uiteraard enige invloed gehad op onze output, maar inmiddels lijken we een stabiel niveau van nieuwe omzet bereikt te hebben waar we verder op kunnen borduren.

  • 3. Wat is momenteel voor jou het belangrijkste knelpunt?

De laatste jaren hebben we veel mensen overtuigd van het gemak van L1NDA. Dit waren echter veelal (jonge) technisch onderlegde ondernemers die snapten waarom een online tool als L1NDA de ideale stap voor hen was. De groep ondernemers die hierdoor over is gebleven en nog geen klant is bij ons, zijn de wat oudere ondernemers die al 20+ jaar in het vak zitten en zich het liefst niets meer laten leren. Bewustwording bij hen creëren dat zij wel degelijk worstelen met bepaalde situaties is momenteel ons grootste knelpunt.

  • 4. Hoe komen jullie aan nieuwe klanten?

Een combinatie van cold calling en inboud sales qualified leads via bijvoorbeeld onze website. Daarnaast is via via een zeer goede bron van nieuwe klanten voor ons. Mensen zijn gewoon heel enthousiast en tevreden over ons product en vertellen dit graag door. Een groot deel van onze sales wordt dus voor ons gedaan!

  • 5. Welke strategie hanteren jullie voor klantbehoud en klantontwikkeling (meer omzet bij bestaande klanten)?

Meer omzet bij bestaande klanten geschiedt eigenlijk alleen als zij meer mensen aan het werk hebben, dus daar hebben wij geen invloed op. Ons klantbehoud is iedere maand (L1NDA is maandelijks opzegbaar) echter hoger dan 99,5%. Dit realiseren we voornamelijk door een extreem goede support afdeling en veel persoonlijk contact door vaste accountmanagers die men krijgt toegewezen als ze klant worden.

  • 6. Welke trends zie jij in Sales?

Het valt me op dat men steeds vaker een combinatie van online en toch ook offline contact wenst, zeker in de horeca (onze doelgroep). Dit betekent dat een traditionele outbound sales structuur niet werkt, maar een moderne online sales structuur ook niet. Succesvolle sales driven organisaties zullen altijd een combinatie van beide moeten hebben. Daarnaast zijn consumenten en bedrijven steeds vaker op zoek naar oplossingen die plug and play zijn. Niet teveel gedoe, geen moeilijke offertes of kostenmodellen en vooral snel en makkelijk te gebruiken.

  • 7. Waar erger jij je aan?

Aan de koppige, halsstarrige houding die ondernemers vaak aannemen tijdens het eerste of tweede contactmoment. Ik ben een enorme goedzak en haal voldoening uit het feit dat ik mensen oprecht kan helpen. Het is frustrerend wanneer ondernemers zichzelf (en mij) niet de tijd geven om te onderzoeken of zij hun werkprocessen kunnen optimaliseren.

  • 8. Waar haal jij je voldoening uit?

Mensen helpen, zowel zakelijk als persoonlijk, is mijn passie. Of dat nu is met het kiezen van de juiste tools voor een onderneming of het ontwikkelen van de skills van mijn sales agents. Er is niets mooier dan anderen uit de brand te helpen en jezelf een goed gevoel te geven in dat proces.

  • 9. Wat is je grootste commerciële succes?

De transitie van sales medewerker naar manager kwam voor mij onverwacht en was echt een sprong in het diepe. Het was voor mij, naast het coachen van mijn agents, heel erg zoeken naar een goede rolverdeling tussen het uitzetten van strategische lijnen en toch uitvoerend ook nog mijn steentje bijdragen aan onze salespijplijn. Het feit dat ik zelf nog steeds in staat ben om prospects en klanten te helpen en dat mijn team in staat is om ons bedrijf continue te laten groeien geeft me een goed gevoel.

  • 10. Van welke salestip heb je het meeste profijt?

Brengen, niet halen! Als je als salesmedewerker je mindset kunt veranderen en beseft dat je iets moois komt brengen voor een ondernemer zal dit de sales gesprekken direct ten goede komen. Je komt automatisch vriendelijker over, meedenkend en bent zelf ook enthousiaster over de mogelijkheden van jouw product of dienst. Je wordt getypeerd als een helper in plaats van een gladde salesgast en laten we eerlijk zijn, iedereen heeft een hekel aan gladde verkopers die alleen aan zichzelf denken.

Deel deze pagina:

Contact

Wij komen graag met u in contact

Telefoonnummer 040-2240375
Adres Iras 3 5591 SE Heeze
Kantoor uren 09:00 – 18:00
Email info@salestopics.nl

Sales Training

Sales training Nederland

Sales Training

Ontwikkel uw commercieel talent met
maar één doel: Succes als Resultaat!

Sales Coaching

Sales coaching

Sales Coaching

Effectieve individuele begeleiding voor persoonlijke groei met direct resultaat

Sales Consultancy

Sales consultancy Nederland

Sales Consultancy

Maatoplossingen voor de winnende verkoopstrategie met winstmaximalisatie
  • GRATIS OFFERTE SCAN

    Wilt u meer omzet uit uw offertes halen? Doe de test en check hoe u scoort op de 10 succes factoren voor het schrijven van winnende offertes. Succes verzekerd!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

SalesTopics in twee minuten

Gemiddelde waardering van onze deelnemers:

8,7
     
Van Happen Containers
Van Happen Containers
Hydro Extrusion
Hydro Extrusion
Royal IHC
Royal IHC
Holland Air Pumps
Holland Air Pumps
Friton Group
Friton Group
Kimmenade Nederland
Kimmenade Nederland
Omnicol Nederland
Omnicol Nederland
Parker Hannifin
Parker Hannifin
Resenex Benelux
Resenex Benelux
Rodac International
Rodac International
Roos Groep
Roos Groep
Syndus Group
Syndus Group
BR Containers
BR Containers
DSM Assurantiën
DSM Assurantiën
Louwman Groep
Louwman Groep
Rotodyne Asslelbergs
Rotodyne Asslelbergs
Snappet Nederland
Snappet Nederland
Watson-Marlow
Watson-Marlow
TSG Nederland
TSG Nederland
Euromate
Euromate
Dulimex
Dulimex
Dimensional Insight
Dimensional Insight
Biomedic
Biomedic
Batavia Groep
Batavia Groep
Haller Benelux
Haller Benelux

Waarom SalesTopics?

  • Praktijk- en resultaatgericht.
  • Creatief en innoverend.
  • Unieke maatoplossingen.
  • Vernieuwende programma's.
  • Ontwikkelt Sales talent.
  • Aantoonbare resultaten.
  • Ervaren trainers met passie.

sales-opleider-2016-award

salestopics-logo

  SalesTopics
Training & Consultancy B.V.
Dirk Heziuslaan 5
5591 AA Heeze

  040-2240375

  info@salestopics.nl

IBAN : NL69 INGB 0008 0962 41
BTW nr. : NL.8589.04.949.B01

KvK Eindhoven : 71922733
Algemene Voorwaarden
Privacyverklaring

Lid van de Beukenrode Groep

Links

  • Sales Training
  • Sales Coaching
  • Sales Consultancy
  • SalesTopics Academy
  • Sales boeken
  • Sales Inspiratie
  • Sales Blog
  • Sales Sprekers
  • Sales Toppers
  • Sales Online Training
  • Sales Online Coaching
  • SalesToffer – App
  • SalesFeed
  • Sales – Offery
  • Sales Online

Laatste Tweets

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de SalesTopics
Nieuwsbrief, vol met artikelen
en sales inspiratie met veel
praktische, direct toepasbare tips:
Inloggen SalesTopics Academy

Social Media

Snelmenu

  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Copyright © 2016 SalesTopics. Website door Your Productions.