Salestopics: Uw verkoopresultaten verbeteren?
Menu
  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Inloggen SalesTopics Academy
Bel 040 - 2240375 of stuur een email naar info@salestopics.nl

Ronald Verheijen Bostik

Ronald Verheijen: “Ga naast je klant zitten, je moet het samen doen.”

ronald verheijen
Ronald Verheijen
Sales Manager
Bostik
www.bostik.nl
  • 1. Vertel in het kort iets over jezelf, je carrière?

Mijn hele leven ben ik al gefascineerd door de bouw. Als klein kind woonde ik aan de rand van het dorp. Daar werd aan de overkant van mijn ouderlijk huis veel gebouwd. Dagelijks kijken hoe men nieuwe huizen bouwde. Soms mochten we als kinderen meehelpen met kleine klusjes (toen kon dat nog). En bouwen raakt ons allemaal. Een fijne plek om te wonen, een fijne plek om te werken en niet te vergeten een beeldbepaler voor onze omgeving. Nu werk ik in die mooie sector. Na 18 jaar in de bouw- en installatiematerialenhandel gewerkt te hebben in diverse commerciële functies ben ik begin dit jaar overgestapt naar de industrie, Bostik in mijn geval. Een grote wereldspeler op het gebied van lijm met een schat aan technologische kennis en een open ondernemende bedrijfscultuur. Ik ben momenteel als Sales Manager verantwoordelijk voor de lijmen en afdichtingsproducten in de Benelux.

  • 2. Wat is je belangrijkste doelstelling dit jaar?

Het accountmanagement naast de klant zetten en af te stappen van de hoofdgedachte dat er een product verkocht moet worden. Voorstellen hoe het voelt om een bepaalde klant te zijn, na te denken wat de klant dan zou willen en vervolgens na te denken en bespreekbaar te maken wat jij daar in zou kunnen betekenen. Al sparrend samen tot daadwerkelijke verbeteringen komen.

  • 3. Wat is momenteel voor jou het belangrijkste knelpunt?

Mijn eigen geduld.

  • 4. Hoe komen jullie aan nieuwe klanten?

Verwijzing vanuit bestaande relaties en acquisitie. Er is veel te doen in de branche. Maar het geeft al aan dat bestaande klanten heel belangrijk zijn.

  • 5. Welke strategie hanteren jullie voor klantbehoud en klantontwikkeling (meer omzet bij bestaande klanten)?

Partnerships bouwen met de klant. Ook in marktbenadering en beleidsvorming. Ook praten met de partijen die onze producten verwerken, die met onze producten ontwerpen en die gebouwen moeten gebruiken die met behulp van onze producten zijn gecreëerd. Kennis opdoen en deze delen. We mikken op lange termijn toegevoegde waarde. Daarom zijn we ook partner van Duurzaam Gebouwd. Samen de kans benutten dingen beter te doen.

  • 6. Welke trends zie jij in Sales?

Inkopers worden category managers en zijn goed opgeleid. Assortimentsstrategie in plaats van het inkopen van artikelen. Groothandelsland wordt aangestuurd volgens (overigens uitstekende) detailhandelsprincipes. Daarom wordt echt samen met de klant beleid vormen heel belangrijk. Kennis en toegepaste creativiteit in plaats van producten verkopen. Keuzes maken en kennis delen worden essentieel voor het bestaansrecht. De focus ligt vele jaren in toekomst naast het verdienen van de dagelijkse boterham. Keuze: volume en low cost (excellente logistiek en een superslanke organisatie) versus een specialist met kennis. Dit kan ook van toepassing zijn op delen van een organisatie.

  • 7. Waar erger jij je aan?

Kan niet, wil niet, gaat niet. Alles kan mits je bereid bent de benodigde investering te doen. En partijen die met samenwerken de wereld zouden kunnen verbeteren en het uit kortzichtigheid niet doen.

  • 8. Waar haal jij je voldoening uit?

Blije mensen: Blije klanten omdat zij gestreeld worden omdat ze wat goeds gedaan hebben samen met ons. Blije Bostikkers omdat ze de klant daadwerkelijk wat gebracht hebben en daar trots op zijn.

  • 9. Wat is je grootste commerciële succes?

Wat is groot? Is dat omzet, is dat resultaat of is dat een bepaalde vorm van voldoening? Soms ben ik heel blij met iets wat ik bereik samen met een relatief kleine afnemer. En soms ook met die grote deal.

  • 10. Van welke salestip heb je het meeste profijt?

Iemand heeft mij ooit gezegd om naast je klant te gaan zitten! Je moet het samen doen. Een klant is
net een mens. Behandel hem dan ook zo.

Deel deze pagina:

Contact

Wij komen graag met u in contact

Telefoonnummer 040-2240375
Adres Iras 3 5591 SE Heeze
Kantoor uren 09:00 – 18:00
Email info@salestopics.nl

Sales Training

Sales training Nederland

Sales Training

Ontwikkel uw commercieel talent met
maar één doel: Succes als Resultaat!

Sales Coaching

Sales coaching

Sales Coaching

Effectieve individuele begeleiding voor persoonlijke groei met direct resultaat

Sales Consultancy

Sales consultancy Nederland

Sales Consultancy

Maatoplossingen voor de winnende verkoopstrategie met winstmaximalisatie
  • GRATIS OFFERTE SCAN

    Wilt u meer omzet uit uw offertes halen? Doe de test en check hoe u scoort op de 10 succes factoren voor het schrijven van winnende offertes. Succes verzekerd!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

SalesTopics in twee minuten

Gemiddelde waardering van onze deelnemers:

8,7
     
Van Happen Containers
Van Happen Containers
Hydro Extrusion
Hydro Extrusion
Royal IHC
Royal IHC
Holland Air Pumps
Holland Air Pumps
Friton Group
Friton Group
Kimmenade Nederland
Kimmenade Nederland
Omnicol Nederland
Omnicol Nederland
Parker Hannifin
Parker Hannifin
Resenex Benelux
Resenex Benelux
Rodac International
Rodac International
Roos Groep
Roos Groep
Syndus Group
Syndus Group
BR Containers
BR Containers
DSM Assurantiën
DSM Assurantiën
Louwman Groep
Louwman Groep
Rotodyne Asslelbergs
Rotodyne Asslelbergs
Snappet Nederland
Snappet Nederland
Watson-Marlow
Watson-Marlow
TSG Nederland
TSG Nederland
Euromate
Euromate
Dulimex
Dulimex
Dimensional Insight
Dimensional Insight
Biomedic
Biomedic
Batavia Groep
Batavia Groep
Haller Benelux
Haller Benelux

Waarom SalesTopics?

  • Praktijk- en resultaatgericht.
  • Creatief en innoverend.
  • Unieke maatoplossingen.
  • Vernieuwende programma's.
  • Ontwikkelt Sales talent.
  • Aantoonbare resultaten.
  • Ervaren trainers met passie.

sales-opleider-2016-award

Onze ambassadeurs

We laten graag onze klanten aan het woord!

Verkopen is een vak dat je door veel oefenen en feedback verder kunt verbeteren. SalesTopics weet met enthousiasme en prikkelende cases mijn verkoopteam naar een hoger niveau te trekken, waardoor we de investering in de training vele malen hebben terugverdiend!

Marc van Doorn - Marketing & Sales Director
OCI Nitrogen

Eindeffect van de SalesTopics training is dat de cursisten met bijna hands-on ervaring de training uitkomen en praktische handvaten hebben gekregen om het sales-pad gedegen en met veel hogere kans op succes te bewandelen. Het gaat uiteindelijk om de succes-rate!

Wouter Kruijt - Executive Director
Royal IHC

Om de voorsprong t.o.v. onze collega bedrijven te behouden en uit te breiden is training onontbeerlijk. SalesTopics heeft de “toolbox” van de commerciële afdeling aangevuld met technieken om het sales rendement te verbeteren. Zij zijn hier meer dan in geslaagd!

Mark van Happen - Directeur
M. van Happen Transport BV

SalesTopics heeft ons weer eens met de neus op de feiten gedrukt. Rob Snoeijen windt er geen doekjes om. Waar deden we het ook al weer voor? Een direct toepasbare training met de inzichten voor de juiste inzet van sales/inkoop strategieën.

Jeroen Boekema - Managing Director
VDL Konings

Rob Snoeijen van SalesTopics is een charismatische trainer die perfect in staat is ‘de sneltrein’ stil te zetten.  Met een verbijsterend eenvoudig aanpak laat hij je bewust worden van die zaken die er toe doen in het verkoopgesprek voor meer succes.

Gerrit Klaassen - Commercieel Directeur
Holland Air Pumps

SalesTopics traint onze hoogtechnologische organisatie. Een belangrijk item is het vertalen van onze mogelijkheden naar een breed publiek. SalesTopics slaagt hierin door onze “salestechneuten” te voorzien van primair handelbare en praktische tools.

Kees Kortsmit - International Sales Engineer
Hydrauvision

SalesTopics weet in de huid van de klant te kruipen en kan zo de salesmanager confronteren met reële tegenspraak. Trainer Rob Snoejien weet ook de rollen om te draaien en geeft dan praktische handvatten, waarmee de salesmanager dezelfde dag nog mee op stap kan.

Ruud van Swieten - Commercieel Directeur
CSU

Wat me met name opviel aan de SalesTopics Training was vooral de grondige voorbereiding. Er is op voorhand veel met elkaar geschakeld om een trainingsdag te creëeren die op alle wensen aansloot. We hebben veel toepasbare handvatten ontvangen.

Casper Baan - Sales Manager
Sligro

Middels de pragmatische aanpak van SalesTopics worden je blinde vlekken en automatisme behoorlijk inzichtelijk gemaakt. Het voordeel om een dergelijke training te volgen is dat het je weer scherper maakt, een heldere focus geeft en je nog meer tools geeft.

Jan Kwanten - Safety & Sales Consultant
Eurosafe Solutions

Ik ben ervan overtuigd dat door de SalesTopics Sales Training wij als verkoop van Hydro ons gaan onderscheiden in de markt door winnaars te zijn, die een plan hebben en dit verwezenlijken door de aangereikte structuur, techniek en methodiek te gebruiken!

John Delamboy - Sales & Marketing Director
Hydro Benelux
CSU
Manpower
VDL
IHC
DSM logo
hydro
optimum-group
Eurosafe logo
hago
louwman
hurkmans-groep
euromate
omnicol
attero
stevacon-bouw-1
dulimex logo
roosgroep
sligro
watson-marlow
aed solutions
ENI
Syndus Group
van Happen Containers
OCI Nitrogen
Hydrauvision
Gispen
UniCarriers
Albert Heijn
parker
TNO
timac-agro
Gerlach
OBO bettermann
Kimmenade
Fritom
biochek
TMS
rodac
Holland Air Pumps
dimensional-insight
Hollandplant
salestopics-logo

  SalesTopics
Training & Consultancy B.V.
Dirk Heziuslaan 5
5591 AA Heeze

  040-2240375

  info@salestopics.nl

IBAN : NL69 INGB 0008 0962 41
BTW nr. : NL.8589.04.949.B01

KvK Eindhoven : 71922733
Algemene Voorwaarden
Privacyverklaring

Lid van de Beukenrode Groep

Links

  • Sales Training
  • Sales Coaching
  • Sales Consultancy
  • SalesTopics Academy
  • Sales boeken
  • Sales Inspiratie
  • Sales Blog
  • Sales Sprekers
  • Sales Toppers
  • Sales Online Training
  • Sales Online Coaching
  • SalesToffer – App
  • SalesFeed
  • Sales – Offery
  • Sales Online

Laatste Tweets

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de SalesTopics
Nieuwsbrief, vol met artikelen
en sales inspiratie met veel
praktische, direct toepasbare tips:
Inloggen SalesTopics Academy

Social Media

Snelmenu

  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Copyright © 2016 SalesTopics. Website door Your Productions.