Salestopics: Uw verkoopresultaten verbeteren?
Menu
  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Inloggen SalesTopics Academy
Bel 040 - 2240375 of stuur een email naar info@salestopics.nl

Sjeng Coenen Segula Technologies

Sjeng Coenen: “Blijf vooral jezelf.”

coenen
Sjeng Coenen
Director Sales
Segula Technologies Nederland B.V.
www.segula.nl
  • 1. Vertel in het kort iets over jezelf, je carrière?

Graag stel ik me even voor. Mijn naam is Sjeng Coenen, ik ben geboren in Oisterwijk (‘De Parel van Brabant’) en 57 jaar oud. Ik ben getrouwd en vader van 2 kinderen; een zoon van 24 en een dochter van 21. Na een actieve tenniscarrière ben ik in 1993 bij Stork Nolte EMT gestart als Verkoper Binnendienst. Bij dit bedrijf heb ik erg veel geleerd en heb in de eerste jaren een cursus APICS(logistiek) gevolgd en een cursus Accountmanagement om zo mijn kennis verder uit te breiden. Beide cursussen heb ik met succes afgesloten. Vanaf 1998 actief als Accountmanager voor een aantal grote System Suppliers uit de regio Eindhoven en per 1 maart 2014 gestart als Director Sales bij Segula Technologies Nederland BV. Ik ben een echt ‘relatie-dier’ die klanten wil ontzorgen binnen alle mogelijke facetten in de klant-leveranciers relatie. Ik zie het als taak en grootste uitdaging om zoveel mogelijk relaties te smeden tussen de klanten en ons bedrijf; deze bepalen uiteindelijk het succes. Ik ben resultaatgericht, heb gevoel voor humor, direct, eerlijk en motiverend en stimulerend voor mijn omgeving.

  • 2. Wat is je belangrijkste doelstelling dit jaar?

Omzetverhoging bij vooral nieuwe maar ook bestaande klanten door het leveren van een optimale performance en het creëren van een grote klanttevredenheid is een van mijn doelstelling voor 2014.

  • 3. Wat is het belangrijkste knelpunt waarmee je op dit moment te maken hebt?

Kan ik moeilijk inschatten daar ik per 1-3-2014 bij Segula Technologies Nederland BV gestart ben.

  • 4. Hoe komen jullie aan nieuwe klanten?

Vooral door focus aan te brengen gericht op de door Segula gekozen speerpunten. We gebruiken hiervoor o.a. een CRM pakket. Daarnaast blijft het een kunst om in te spelen op de problemen van een potentiële klant. Daar ligt de kern van het vinden van nieuwe business. Als “A Full Service Development Partner” kunnen we een goede propositie aan onze klant aanbieden. Vanuit de kennis die we hebben opgebouwd in de afgelopen jaren zijn we onderscheidend ten opzichte van een groot aantal concurrenten.

  • 5. Welke strategie hanteren jullie voor klantbehoud en klantontwikkeling (meer omzet bij bestaande klanten)?

Ook hier geldt in eerste instantie dat de totale performance richting een klant bepalend is voor het verkrijgen van nieuwe business. Focus ligt op lange termijn relaties waarbij Innovatie en R&D (het DNA van Segula) gericht zijn op de toekomstige industriële vraagstukken van onze klanten. Het opbouwen van relaties op zo veel mogelijk verschillende niveaus bij deze klanten is de basis.

  • 6. Welke trends zie jij in Sales?

Het bouwen aan lange termijn relaties wordt steeds belangrijker; ook een klant kiest steeds meer voor stabiliteit en zekerheid. De klant moet kunnen bouwen op gemaakt afspraken! Richting deze klanten is focus en aandacht van belang. Als laatste trend: door het verder professionaliseren van de Inkoopafdeling bij klanten zal ook Sales verder moeten worden geprofessionaliseerd.

  • 7.Waar erger jij je aan?

‘Zeg wat je doet, en doe wat je zegt’ lijkt steeds minder vanzelfsprekend te zijn. Dit is voor mij de basis van zaken doen (Sales)! Besluiteloosheid van organisaties doordat er een te grote Overhead is gecreëerd. Het stempel van ‘de snelle jongens van Sales’. Sales is wel degelijk een vak wat zeker niet iedereen beheerst.

  • 8. Waar haal jij je voldoening uit?

Allereerst uit positieve reacties van klanten (alle afdelingen). Daarnaast uit teamwork; dus werken als team. En “last but not least”: uit commerciële successen!

  • 9. Wat is je grootste commerciële succes?

Afgelopen 2 jaar hebben we met een van de grootste klanten bij het bedrijf waar ik de laatste jaren gewerkt heb, mee mogen ontwikkelen aan een nieuw platform. Betreft een project waarbij we op hoogtij dagen maar liefst 20 engineers ‘in house’ bij deze klant hadden. Samen met de klant hebben we de klus geklaard en hebben we onze klant de mogelijkheid geboden om een bijzonder goede lancering van dit nieuwe Platform te realiseren. Uiteindelijk hebben we voor de door ons ontwikkelde producten een deal gesloten voor de levering van 800 systemen in de komende jaren. Het betreft een omzet van enkele tientallen miljoenen euro’s. Dit vervolgens heeft mijn vorige werkgever de mogelijkheid geboden een productie plant op te gaan zetten in Brno (Tsjechië).

  • 10. Van welke sales tip heb jij het meeste profijt gehad?

Het betreft een 3-tal tips:

• Luister naar de klant en probeer zelf minder aan het woord te zijn.

• Eerlijkheid duurt het langst.

• Kom je afspraken na.

Deel deze pagina:

Contact

Wij komen graag met u in contact

Telefoonnummer 040-2240375
Adres Iras 3 5591 SE Heeze
Kantoor uren 09:00 – 18:00
Email info@salestopics.nl

Sales Training

Sales training Nederland

Sales Training

Ontwikkel uw commercieel talent met
maar één doel: Succes als Resultaat!

Sales Coaching

Sales coaching

Sales Coaching

Effectieve individuele begeleiding voor persoonlijke groei met direct resultaat

Sales Consultancy

Sales consultancy Nederland

Sales Consultancy

Maatoplossingen voor de winnende verkoopstrategie met winstmaximalisatie
  • GRATIS OFFERTE SCAN

    Wilt u meer omzet uit uw offertes halen? Doe de test en check hoe u scoort op de 10 succes factoren voor het schrijven van winnende offertes. Succes verzekerd!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

SalesTopics in twee minuten

Gemiddelde waardering van onze deelnemers:

8,7
     
Van Happen Containers
Van Happen Containers
Hydro Extrusion
Hydro Extrusion
Royal IHC
Royal IHC
Holland Air Pumps
Holland Air Pumps
Friton Group
Friton Group
Kimmenade Nederland
Kimmenade Nederland
Omnicol Nederland
Omnicol Nederland
Parker Hannifin
Parker Hannifin
Resenex Benelux
Resenex Benelux
Rodac International
Rodac International
Roos Groep
Roos Groep
Syndus Group
Syndus Group
BR Containers
BR Containers
DSM Assurantiën
DSM Assurantiën
Louwman Groep
Louwman Groep
Rotodyne Asslelbergs
Rotodyne Asslelbergs
Snappet Nederland
Snappet Nederland
Watson-Marlow
Watson-Marlow
TSG Nederland
TSG Nederland
Euromate
Euromate
Dulimex
Dulimex
Dimensional Insight
Dimensional Insight
Biomedic
Biomedic
Batavia Groep
Batavia Groep
Haller Benelux
Haller Benelux

Waarom SalesTopics?

  • Praktijk- en resultaatgericht.
  • Creatief en innoverend.
  • Unieke maatoplossingen.
  • Vernieuwende programma's.
  • Ontwikkelt Sales talent.
  • Aantoonbare resultaten.
  • Ervaren trainers met passie.

sales-opleider-2016-award

Onze ambassadeurs

We laten graag onze klanten aan het woord!

Verkopen is een vak dat je door veel oefenen en feedback verder kunt verbeteren. SalesTopics weet met enthousiasme en prikkelende cases mijn verkoopteam naar een hoger niveau te trekken, waardoor we de investering in de training vele malen hebben terugverdiend!

Marc van Doorn - Marketing & Sales Director
OCI Nitrogen

Eindeffect van de SalesTopics training is dat de cursisten met bijna hands-on ervaring de training uitkomen en praktische handvaten hebben gekregen om het sales-pad gedegen en met veel hogere kans op succes te bewandelen. Het gaat uiteindelijk om de succes-rate!

Wouter Kruijt - Executive Director
Royal IHC

Om de voorsprong t.o.v. onze collega bedrijven te behouden en uit te breiden is training onontbeerlijk. SalesTopics heeft de “toolbox” van de commerciële afdeling aangevuld met technieken om het sales rendement te verbeteren. Zij zijn hier meer dan in geslaagd!

Mark van Happen - Directeur
M. van Happen Transport BV

SalesTopics heeft ons weer eens met de neus op de feiten gedrukt. Rob Snoeijen windt er geen doekjes om. Waar deden we het ook al weer voor? Een direct toepasbare training met de inzichten voor de juiste inzet van sales/inkoop strategieën.

Jeroen Boekema - Managing Director
VDL Konings

Rob Snoeijen van SalesTopics is een charismatische trainer die perfect in staat is ‘de sneltrein’ stil te zetten. Met een verbijsterend eenvoudig aanpak laat hij je bewust worden van die zaken die er toe doen in het verkoopgesprek voor meer succes.

Gerrit Klaassen - Commercieel Directeur
Holland Air Pumps

SalesTopics traint onze hoogtechnologische organisatie. Een belangrijk item is het vertalen van onze mogelijkheden naar een breed publiek. SalesTopics slaagt hierin door onze “salestechneuten” te voorzien van primair handelbare en praktische tools.

Kees Kortsmit - International Sales Engineer
Hydrauvision

SalesTopics weet in de huid van de klant te kruipen en kan zo de salesmanager confronteren met reële tegenspraak. Trainer Rob Snoejien weet ook de rollen om te draaien en geeft dan praktische handvatten, waarmee de salesmanager dezelfde dag nog mee op stap kan.

Ruud van Swieten - Commercieel Directeur
CSU

Wat me met name opviel aan de SalesTopics Training was vooral de grondige voorbereiding. Er is op voorhand veel met elkaar geschakeld om een trainingsdag te creëeren die op alle wensen aansloot. We hebben veel toepasbare handvatten ontvangen.

Casper Baan - Sales Manager
Sligro

Middels de pragmatische aanpak van SalesTopics worden je blinde vlekken en automatisme behoorlijk inzichtelijk gemaakt. Het voordeel om een dergelijke training te volgen is dat het je weer scherper maakt, een heldere focus geeft en je nog meer tools geeft.

Jan Kwanten - Safety & Sales Consultant
Eurosafe Solutions

Ik ben ervan overtuigd dat door de SalesTopics Sales Training wij als verkoop van Hydro ons gaan onderscheiden in de markt door winnaars te zijn, die een plan hebben en dit verwezenlijken door de aangereikte structuur, techniek en methodiek te gebruiken!

John Delamboy - Sales & Marketing Director
Hydro Benelux
CSU
Manpower
VDL
IHC
DSM logo
optimum-group
hydro
Eurosafe logo
hago
louwman
hurkmans-groep
euromate
omnicol
attero
stevacon-bouw-1
dulimex logo
roosgroep
sligro
watson-marlow
aed solutions
ENI
Syndus Group
van Happen Containers
OCI Nitrogen
Hydrauvision
Gispen
UniCarriers
Albert Heijn
parker
TNO
timac-agro
Gerlach
OBO bettermann
Kimmenade
Fritom
TMS
rodac
Holland Air Pumps
dimensional-insight
Hollandplant
salestopics-logo

SalesTopics
Training & Consultancy B.V.
Dirk Heziuslaan 5
5591 AA Heeze

040-2240375

info@salestopics.nl

IBAN : NL69 INGB 0008 0962 41
BTW nr. : NL.8589.04.949.B01

KvK Eindhoven : 71922733
Algemene Voorwaarden
Privacyverklaring

Lid van de Beukenrode Groep

Links

  • Sales Training
  • Sales Coaching
  • Sales Consultancy
  • SalesTopics Academy
  • Sales boeken
  • Sales Inspiratie
  • Sales Blog
  • Sales Sprekers
  • Sales Toppers
  • Sales Online Training
  • Sales Online Coaching
  • SalesToffer – App
  • SalesFeed
  • Sales – Offery
  • Sales Online

Laatste Tweets

Inspiratie mail

Meld je aan voor de SalesTopics
Inspiratie mail, vol met artikelen
en sales inspiratie met veel
praktische, direct toepasbare tips:
Inloggen SalesTopics Academy

Social Media

Snelmenu

  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Copyright © 2016 SalesTopics. Website door Your Productions.