Salestopics: Uw verkoopresultaten verbeteren?
Menu
  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Inloggen SalesTopics Academy
Bel 040 - 2240375 of stuur een email naar info@salestopics.nl

Sonja Pijpers Rodac International BV

Sonja Pijpers: “Als je als bedrijf wilt slagen, moeten alle medewerkers willen excelleren.”

sonja
Sonja Pijpers
Managing Director
Rodac International BV
www.rodac.com
  • 1. Vertel in het kort iets over jezelf, je carrière?

Na mijn studie International Management aan de HEAO in Breda, ben ik 7 jaar als export manager werkzaam geweest. Eerst bij Esaote (destijds Pie Medical genaamd) in Maastricht en daarna bij Cordstrap B.V. in Deurne (nu gevestigd in Oostrum). Ik heb over de hele wereld gezeten en ben met veel verschillende culturen in aanraking gekomen wat je zowel zakelijk als privé erg verrijkt. In 2000 ben ik bij RODAC, leveranciers van professioneel pneumatisch gereedschap en werkplaatsuitrusting, begonnen als Sales Manager. In 5 jaar tijd hebben we RODAC opnieuw op de kaart gezet. In 2008 heb ik een zijstap gemaakt naar TerVeen in Geleen, om in april 2012, nadat Rodac was verkocht aan de SAM Group, Franse producent van handgereedschap, terug te komen als algemeen directeur bij RODAC.

  • 2. Wat is je belangrijkste doelstelling dit jaar?

Efficiency verbetering. We maken onderdeel uit van een grote groep waardoor het heel belangrijk is om goed met elkaar te communiceren en zaken te coördineren want anders loop je het risico dat meerdere mensen zich met hetzelfde bezighouden of helemaal niet op de hoogte zijn van elkaars activiteiten, wat niet bijdraagt tot een efficiënte organisatie.
Vorig jaar hebben we bijvoorbeeld het magazijn van het verkoopfiliaal van SAM in Brussel samengevoegd met ons magazijn in Sittard. Alle logistieke afhandelingen (in- en outbound) vinden nu vanaf Sittard plaats. Hiermee hebben we een zeer grote efficiency slag gemaakt wat ook onze klanten ten goede komt want ze krijgen nu vanuit één bedrijf één levering dus één pakbon en één factuur.

  • 3. Wat is momenteel voor jou het belangrijkste knelpunt?

SAM is in Frankrijk (en in alle Franstalige landen) een zeer vooraanstaande A-leverancier van professioneel handgereedschap. Helaas is dat in Nederland en Duitsland nog niet het geval en is SAM nog een vrij onbekende speler. Om in de professionele gereedschapswereld voet aan de grond te krijgen, is het van essentieel belang om een goede naamsbekendheid te hebben en daar wordt momenteel hard aan gewerkt.

  • 4. Hoe komen jullie aan nieuwe klanten?

Ons gereedschap wordt via de professionele vakhandel zoals automaterialenzaken en de technische groothandel verkocht aan de eindgebruiker. Het is dus essentieel voor ons om met beide partijen constant in contact te zijn. Dit gebeurt via onze buitendienst die de bestaande maar ook potentiële distributeurs bezoekt, onze demonstratiebus waarmee we met de dealer naar de eindgebruiker gaan, beursdeelnames, actiefolders, catalogi, website, nieuwsbrief etc. Via deze push- en pullstrategie komen eindgebruikers via de distributeur in contact met ons, maar ook visa-versa dat wil zeggen dat de eindgebruiker bij de distributeur specifiek vraagt naar RODAC of SAM gereedschap.

  • 5. Welke strategie hanteren jullie voor klantbehoud en klantontwikkeling (meer omzet bij bestaande klanten)?

Onze slogan luidt : YOUR POWERFUL FRIEND. Deze slogan is gebaseerd op twee principes. We willen graag dat ons gereedschap een maatje is van de monteur en dus ervoor zorgt dat deze zijn werk goed kan doen. Maar als bedrijf willen we ook een goede partner zijn voor onze klant en stellen we alles in het werk om een A-leverancier te zijn en te blijven. Dit begint met een op de markt afgestemd assortiment, goede verkoopondersteuning door de binnen- en buitendienst, promotionele ondersteuning, goede logistieke afhandeling, eigen reparatie-afdeling en op de klant afgestemde inkoop- en levercondities.

Door de overname van SAM, hebben we nu een volledig pakket aan gereedschap d.w.z. handgereedschap, persluchtgereedschap en werkplaatsuitrusting voor zowel de automotive branche als de industrie. Hierdoor kunnen we onze klanten one-stop shopping aanbieden wat voor hen zowel inkooptechnische als logistiek voordelen kan bieden.

  • 6. Welke trends zie jij in Sales?

De taak van onze binnen- en buitendienst is door de digitalisering sterk veranderd. De distributeur en de eindklant weten over het algemeen wat ze willen hebben en welke prijs ze voor een product willen betalen want alle informatie is via internet zichtbaar. De productgerichte verkoop heeft dan ook plaats moeten maken voor een klantgerichte verkoop. De vraag : ‘Hoe kunnen we de distributeur ondersteunen in de verkoop?’ staat nu centraal.

  • 7. Waar erger jij je aan?

Aan een zesjes cultuur. Als je als bedrijf wilt slagen, moeten alle medewerkers willen excelleren.

  • 8. Waar haal jij je voldoening uit?

Ik haal mijn voldoening uit ons team. RODAC bestaat uit een geweldig team, waarbij iedereen hart voor de zaak heeft en alles probeert te doen om te klant te helpen. Men neemt zijn verantwoordelijkheid en als het druk is, hoef ik nooit te vragen of men wil overwerken, daar komen de medewerkers zelf al mee. De collega’s helpen elkaar en als er op afdeling onderbezetting is, springen andere collega’s in. Klanten merken dit ook en doen dan ook graag zaken met ons.

  • 9. Wat is je grootste commerciële succes?

RODAC stond er in 2000 niet goed voor maar we zijn er in de afgelopen jaren in geslaagd het bedrijf goed op de kaart te zetten, heeft ons gereedschap een goed kwaliteitsimago en zijn we uitgegroeid tot marktleider in de Benelux.

  • 10. Van welke salestip heb je het meeste profijt?

Nooit denken voor! Vaak vullen we zelf al zaken in, zonder dat we de vraag überhaupt gesteld hebben. Als iemand iets niet wil zeggen, geeft hij dat zelf wel aan.

Deel deze pagina:

Contact

Wij komen graag met u in contact

Telefoonnummer 040-2240375
Adres Iras 3 5591 SE Heeze
Kantoor uren 09:00 – 18:00
Email info@salestopics.nl

Sales Training

Sales training Nederland

Sales Training

Ontwikkel uw commercieel talent met
maar één doel: Succes als Resultaat!

Sales Coaching

Sales coaching

Sales Coaching

Effectieve individuele begeleiding voor persoonlijke groei met direct resultaat

Sales Consultancy

Sales consultancy Nederland

Sales Consultancy

Maatoplossingen voor de winnende verkoopstrategie met winstmaximalisatie
  • GRATIS OFFERTE SCAN

    Wilt u meer omzet uit uw offertes halen? Doe de test en check hoe u scoort op de 10 succes factoren voor het schrijven van winnende offertes. Succes verzekerd!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

SalesTopics in twee minuten

Gemiddelde waardering van onze deelnemers:

8,7
     
Van Happen Containers
Van Happen Containers
Hydro Extrusion
Hydro Extrusion
Royal IHC
Royal IHC
Holland Air Pumps
Holland Air Pumps
Friton Group
Friton Group
Kimmenade Nederland
Kimmenade Nederland
Omnicol Nederland
Omnicol Nederland
Parker Hannifin
Parker Hannifin
Resenex Benelux
Resenex Benelux
Rodac International
Rodac International
Roos Groep
Roos Groep
Syndus Group
Syndus Group
BR Containers
BR Containers
DSM Assurantiën
DSM Assurantiën
Louwman Groep
Louwman Groep
Rotodyne Asslelbergs
Rotodyne Asslelbergs
Snappet Nederland
Snappet Nederland
Watson-Marlow
Watson-Marlow
TSG Nederland
TSG Nederland
Euromate
Euromate
Dulimex
Dulimex
Dimensional Insight
Dimensional Insight
Biomedic
Biomedic
Batavia Groep
Batavia Groep
Haller Benelux
Haller Benelux

Waarom SalesTopics?

  • Praktijk- en resultaatgericht.
  • Creatief en innoverend.
  • Unieke maatoplossingen.
  • Vernieuwende programma's.
  • Ontwikkelt Sales talent.
  • Aantoonbare resultaten.
  • Ervaren trainers met passie.

sales-opleider-2016-award

Onze ambassadeurs

We laten graag onze klanten aan het woord!

Verkopen is een vak dat je door veel oefenen en feedback verder kunt verbeteren. SalesTopics weet met enthousiasme en prikkelende cases mijn verkoopteam naar een hoger niveau te trekken, waardoor we de investering in de training vele malen hebben terugverdiend!

Marc van Doorn - Marketing & Sales Director
OCI Nitrogen

Eindeffect van de SalesTopics training is dat de cursisten met bijna hands-on ervaring de training uitkomen en praktische handvaten hebben gekregen om het sales-pad gedegen en met veel hogere kans op succes te bewandelen. Het gaat uiteindelijk om de succes-rate!

Wouter Kruijt - Executive Director
Royal IHC

Om de voorsprong t.o.v. onze collega bedrijven te behouden en uit te breiden is training onontbeerlijk. SalesTopics heeft de “toolbox” van de commerciële afdeling aangevuld met technieken om het sales rendement te verbeteren. Zij zijn hier meer dan in geslaagd!

Mark van Happen - Directeur
M. van Happen Transport BV

SalesTopics heeft ons weer eens met de neus op de feiten gedrukt. Rob Snoeijen windt er geen doekjes om. Waar deden we het ook al weer voor? Een direct toepasbare training met de inzichten voor de juiste inzet van sales/inkoop strategieën.

Jeroen Boekema - Managing Director
VDL Konings

Rob Snoeijen van SalesTopics is een charismatische trainer die perfect in staat is ‘de sneltrein’ stil te zetten.  Met een verbijsterend eenvoudig aanpak laat hij je bewust worden van die zaken die er toe doen in het verkoopgesprek voor meer succes.

Gerrit Klaassen - Commercieel Directeur
Holland Air Pumps

SalesTopics traint onze hoogtechnologische organisatie. Een belangrijk item is het vertalen van onze mogelijkheden naar een breed publiek. SalesTopics slaagt hierin door onze “salestechneuten” te voorzien van primair handelbare en praktische tools.

Kees Kortsmit - International Sales Engineer
Hydrauvision

SalesTopics weet in de huid van de klant te kruipen en kan zo de salesmanager confronteren met reële tegenspraak. Trainer Rob Snoejien weet ook de rollen om te draaien en geeft dan praktische handvatten, waarmee de salesmanager dezelfde dag nog mee op stap kan.

Ruud van Swieten - Commercieel Directeur
CSU

Wat me met name opviel aan de SalesTopics Training was vooral de grondige voorbereiding. Er is op voorhand veel met elkaar geschakeld om een trainingsdag te creëeren die op alle wensen aansloot. We hebben veel toepasbare handvatten ontvangen.

Casper Baan - Sales Manager
Sligro

Middels de pragmatische aanpak van SalesTopics worden je blinde vlekken en automatisme behoorlijk inzichtelijk gemaakt. Het voordeel om een dergelijke training te volgen is dat het je weer scherper maakt, een heldere focus geeft en je nog meer tools geeft.

Jan Kwanten - Safety & Sales Consultant
Eurosafe Solutions

Ik ben ervan overtuigd dat door de SalesTopics Sales Training wij als verkoop van Hydro ons gaan onderscheiden in de markt door winnaars te zijn, die een plan hebben en dit verwezenlijken door de aangereikte structuur, techniek en methodiek te gebruiken!

John Delamboy - Sales & Marketing Director
Hydro Benelux
CSU
Manpower
VDL
IHC
DSM logo
hydro
optimum-group
Eurosafe logo
hago
louwman
hurkmans-groep
euromate
omnicol
attero
stevacon-bouw-1
dulimex logo
roosgroep
sligro
watson-marlow
aed solutions
ENI
Syndus Group
van Happen Containers
OCI Nitrogen
Hydrauvision
Gispen
UniCarriers
Albert Heijn
parker
TNO
timac-agro
Gerlach
OBO bettermann
Kimmenade
Fritom
biochek
TMS
rodac
Holland Air Pumps
dimensional-insight
Hollandplant
salestopics-logo

  SalesTopics
Training & Consultancy B.V.
Dirk Heziuslaan 5
5591 AA Heeze

  040-2240375

  info@salestopics.nl

IBAN : NL69 INGB 0008 0962 41
BTW nr. : NL.8589.04.949.B01

KvK Eindhoven : 71922733
Algemene Voorwaarden
Privacyverklaring

Lid van de Beukenrode Groep

Links

  • Sales Training
  • Sales Coaching
  • Sales Consultancy
  • SalesTopics Academy
  • Sales boeken
  • Sales Inspiratie
  • Sales Blog
  • Sales Sprekers
  • Sales Toppers
  • Sales Online Training
  • Sales Online Coaching
  • SalesToffer – App
  • SalesFeed
  • Sales – Offery
  • Sales Online

Laatste Tweets

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de SalesTopics
Nieuwsbrief, vol met artikelen
en sales inspiratie met veel
praktische, direct toepasbare tips:
Inloggen SalesTopics Academy

Social Media

Snelmenu

  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Copyright © 2016 SalesTopics. Website door Your Productions.