Strategisch (Key) Account Management
Strategisch (Key) Account Management
Verstevig de relatie met de belangrijkste klanten
Vraagstukken bij grote klanten worden steeds complexer en vragen om een integrale en innovatieve aanpak. Doet u dit niet met een doordachte aanpak dan loopt u het risico uw belangrijkste klanten, en dus veel omzet, te verliezen. Het is van belang om de band met de belangrijke strategische accounts systematisch en op alle niveau’s zo te versterken dat er wederzijdse afhankelijkheid ontstaat. In deze training leert u Strategich (Key) Account Management te ontwikkelen en integreren in uw organisatie. (Key) Account Management is een strategische keuze van de organisatie met het opbouwen van duurzame en langdurige samenwerkingsrelaties als doel.
PROGRAMMA
In deze interactieve en praktische training krijgt u antwoord op de volgende vragen:
- Wat zijn de taken en verantwoordelijkheden die horen bij succesvol account management?
- Hoe kan ik mijn positie bij mijn strategische accounts op alle niveaus versterken?
- Hoe structureer ik het verkoopproces om beter zicht en meer grip te houden op de voortgang?
- Hoe ontwikkel ik een succesvolle accountstrategie op basis van een grondige accountanalyse?
- Wat is het belang van heldere accountprofielen en welke salesbenadering past hier het beste bij?
- Welke structuur legt een stevig fundament voor een praktisch en actiegericht accountplan?
- Hoe organiseer ik accountmanagement intern en welke hulpmiddelen zijn hiervoor beschikbaar?
- Welke tools kan ik inzetten om de accountstrategie volledig af te stemmen op mijn key-accounts?
- Wat is Oppertunity Management en hoe zorg ik ervoor dat ik creatief ben in relatiemanagement?
- Op welke wijze kan ik, als strategische partner, mijn onderhandelingsvaardigheden aanscherpen?
RESULTAAT
- U tilt uw analytische, persoonlijke en strategische vaardigheden naar een hoger niveau.
- U bent in staat om planmatig uw positie bij key-accounts te verstevigen en uit te bouwen.
- U stelt doordachte accountplannen op en voert deze met meer structuur en planmatig uit.
- U verstevigt de relatie op de korte en lange termijn met een hogere omzet en betere marges.
- U zorgt voor een grotere continuïteit en realiseert een relatie die gebaseerd is op partnership.
VOOR WIE
De training ‘Strategisch (Key) Account Management’ is bestemd voor (Senior) Account Managers, Strategische Account Managers en Key- Account Managers. Deze training is ook waardevol voor verkopers die zich willen voorbereiden op een hogere verkoopfunctie.
GERELATEERDE TRAININGEN
INVESTERING
De investering voor de praktijkgerichte training ‘Strategisch (Key) Account Management’ is afhankelijk van de exacte trainingsbehoeften. Deze kan per organisatie verschillen. Maatwerk levert het maximale rendement op. Aan de hand van een scherpe analyse werken wij een op maat gesneden trainingsvoorstel uit. Volledig toegespitst op uw wensen. Nodig ons uit voor een vrijblijvend gesprek.
5591 AA Heeze