Salestopics: Uw verkoopresultaten verbeteren?
Menu
  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Inloggen SalesTopics Academy
Bel 040 - 2240375 of stuur een email naar info@salestopics.nl

Tom Broeder Crepa B.V.

Tom Broeder: “Hard werken loont altijd.”

tom
Tom Broeder
Directeur Sales & Marketing
Crepa BV
www.crepa.nl
  • 1. Vertel in het kort iets over jezelf, je carrière?

Na een kort avontuur bij HR&O Rotterdam (lerarenopleiding Wiskunde voor middelbare school) ben ik bij de toenmalige importeur van Cat® Lift Trucks terecht gekomen. Als jongste magazijnbediende heb ik zo’n beetje ieder onderdeeltje in mijn handen gehad. Na een jaartje wilde ik graag meer verantwoordelijkheid en kreeg de mogelijkheid om me meer bezig te houden met administratieve en commerciële activiteiten. Na een paar jaar werkzaam te zijn geweest op de serviceafdeling, kwam ik bij de afdeling Sales. In dit leerproces kreeg ik affiniteit met zo’n beetje alle afdelingen. Na 6 jaar kreeg ik de gelegenheid om bij Crepa te mogen werken. Ook hier heb ik in 13 jaar veel mooie kansen gekregen om mezelf te ontwikkelen. Ik merk dat de door mij doorlopen leercurve erg handig is om Sales op gezonde wijze uit te voeren.

  • 2. Wat is je belangrijkste doelstelling dit jaar?

De interne transportmarkt is (uiteraard) een enorme vechtmarkt en zit ook nog eens in een negatieve tendens. Dat maakt het voor verkopers best lastig om renderen. Hierdoor zagen wij ons in de afgelopen jaren genoodzaakt onze salesforce in te krimpen. Zaten wij in 2008 nog op 16 FTE, nu zijn dat er 10. Niet alleen bij Sales, maar in alle afdelingen zijn we ons gaan richten op een ‘mean and lean’ organisatie. Dat stelt ons in staat om gezonde operationele resultaten te boeken; dit geeft de burger moed. Met de huidige opzet kunnen we onze bestaande relaties naar tevredenheid (en soms zelfs nog beter) bedienen. Onze belangrijkste doelstelling is om goede klantrelaties te handhaven.

  • 3. Wat is momenteel voor jou het belangrijkste knelpunt?

Het aanboren van nieuwe relaties staat bij ons dus op het tweede plan. Maar iedereen weet dat je niet zonder kunt. Het is belachelijk dat bedrijven tegenwoordig nog steeds geld pompen in het aantrekken van nieuwe relaties. Een nieuwe relatie die minder hoeft te betalen voor je diensten en of middelen dan een bestaande relatie??? Wij zijn deze situatie behoorlijk aan het kantelen. Het geld dat beschikbaar is voor marketingactiviteiten gaat nu voor een groter gedeelte terug naar de vaste klant. Zij heeft daar namelijk in onze beleving meer recht op dan een nieuw klant.Een belangrijk knelpunt is het behouden van onze voorsprong op het gebied van innovatie. Innoveren in interne logistiek is niet gemakkelijk, maar met onze focus op Total Cost of Process, (TCP) kunnen wij veel relaties voorzien van de juiste adviezen. We hebben grote stappen gezet naar AGV (Automatisch Geleide Voertuigen). De hiermee opgedane ervaringen sinds het begin van de jaren ’80 beginnen nu hun vruchten af te werpen.

  • 4. Hoe komen jullie aan nieuwe klanten?

Zoals aangegeven doen wij verstandige investeringen in marketing. Je zult ons niet meer zoveel zien in de bekende logistieke vakbladen. Nieuwe klanten ontstaan steeds vaker door het oude bekende mond-tot-mond reclame fenomeen. Via via komen we in gesprek met prospects, dat is onze drijfveer. Als wij nog meer ons best doen om de verwachtingen van het huidige klantenbestand te overtreffen, dan functioneert mond-tot-mond reclame als een goede marketingmachine.

  • 5. Welke strategie hanteren jullie voor klantbehoud en klantontwikkeling (meer omzet bij bestaande klanten)?

Klantbehoud heeft gewoon met scherpte te maken. Als je niet proactief bent, dan gaat de competitie er met je klant vandoor. Veel bedrijven denken dat het speelkwartier nog niet voorbij is, dat de bestaande klant toch wel blijft. Wij zijn al wakker geschud. Als je je klant niet optimaal bedient met vernieuwingen, kansen en besparingen, dan sukkelen zowel leverancier als klant in slaap en zet je concurrent de wekker.Wat betreft klantontwikkeling proberen wij onze bestaande klanten zo tevreden te krijgen dat zij samen met ons nieuwe relaties kunnen werven.

  • 6. Welke trends zie jij in Sales?

Wat feitelijk gebeurt is dat de traditionele verhouding tussen klant en leverancier gewijzigd is. Wederom behoort het wachten bij de fax op de orders die binnenstromen tot het verre verleden en zul je als verkoper een paar stappen eerder en meer moeten doen om continuïteit te borgen.

  • 7. Waar erger jij je aan?

Aan mensen die met weinig inzet veel willen verkrijgen. Ik houd meer van de harde trouwe noeste arbeider dan van de net afgestudeerde en soms zelfs verwaande HBO student. Ergo: de kantjes eraf lopen dat vind ik niet kunnen. Dit zie je in het bedrijfsleven nog best veel. Is voor mij niet okay.

  • 8. Waar haal jij je voldoening uit?

Als we met het project team keihard werken en hieruit ontstaat rendement en een goede basis om de klantrelatie voor een langere periode voort te zetten dan kan ik daarvan genieten. Zeker in deze tijd is het voor ons aanpoten om onze bestaande grote relaties te behouden. De concurrenten schuwen niet om de prijs dermate diep te laten vallen dat de klant hiervan erg vrolijk wordt. Wij kunnen ons dan met hand en tand verdedigen en onze absolute meerwaarde, namelijk service, zodanig aan te tonen dat de klant alsnog bereid is om niet altijd maar de goedkoopste prijs te kiezen.

  • 9. Wat is je grootste commerciële succes?

Haha deze moet nog komen. We zijn volop in ontwikkeling om onze goede positie in de markt te verstevigen Vernieuwingen zijn hierbij de allerbelangrijkste spil. Hierover kan ik helaas op dit moment verder niets vertellen.Daarnaast zijn we in 2012 in staat gebleken om onze top 5 grootste relaties weer voor de komende jaren aan ons te binden.

  • 10. Van welke salestip heb je het meeste profijt?

Niet echt een salestip. Ik denk dat verkopen niet te leren valt. Tuurlijk zijn er truckjes en psychologisch getinte handigheden. Echte relaties worden geboren uit pure sales vanuit het hart. Hierdoor ontstaan relaties met de partijen waar langetermijn visie, openheid en transparantie de basis vormen. Echte verkopers gebruiken CRM als leidraad. Maar niet om te onthouden wat er nu echt bij de klant leeft. Zodra je dat moet opschrijven om te kunnen onthouden, komt deze zogenaamde interesse niet meer vanuit je hart. Dit ruikt de klant vroeg of laat.’

Deel deze pagina:

Contact

Wij komen graag met u in contact

Telefoonnummer 040-2240375
Adres Iras 3 5591 SE Heeze
Kantoor uren 09:00 – 18:00
Email info@salestopics.nl

Sales Training

Sales training Nederland

Sales Training

Ontwikkel uw commercieel talent met
maar één doel: Succes als Resultaat!

Sales Coaching

Sales coaching

Sales Coaching

Effectieve individuele begeleiding voor persoonlijke groei met direct resultaat

Sales Consultancy

Sales consultancy Nederland

Sales Consultancy

Maatoplossingen voor de winnende verkoopstrategie met winstmaximalisatie
  • GRATIS OFFERTE SCAN

    Wilt u meer omzet uit uw offertes halen? Doe de test en check hoe u scoort op de 10 succes factoren voor het schrijven van winnende offertes. Succes verzekerd!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

SalesTopics in twee minuten

Gemiddelde waardering van onze deelnemers:

8,7
     
Van Happen Containers
Van Happen Containers
Hydro Extrusion
Hydro Extrusion
Royal IHC
Royal IHC
Holland Air Pumps
Holland Air Pumps
Friton Group
Friton Group
Kimmenade Nederland
Kimmenade Nederland
Omnicol Nederland
Omnicol Nederland
Parker Hannifin
Parker Hannifin
Resenex Benelux
Resenex Benelux
Rodac International
Rodac International
Roos Groep
Roos Groep
Syndus Group
Syndus Group
BR Containers
BR Containers
DSM Assurantiën
DSM Assurantiën
Louwman Groep
Louwman Groep
Rotodyne Asslelbergs
Rotodyne Asslelbergs
Snappet Nederland
Snappet Nederland
Watson-Marlow
Watson-Marlow
TSG Nederland
TSG Nederland
Euromate
Euromate
Dulimex
Dulimex
Dimensional Insight
Dimensional Insight
Biomedic
Biomedic
Batavia Groep
Batavia Groep
Haller Benelux
Haller Benelux

Waarom SalesTopics?

  • Praktijk- en resultaatgericht.
  • Creatief en innoverend.
  • Unieke maatoplossingen.
  • Vernieuwende programma's.
  • Ontwikkelt Sales talent.
  • Aantoonbare resultaten.
  • Ervaren trainers met passie.

sales-opleider-2016-award

Onze ambassadeurs

We laten graag onze klanten aan het woord!

Verkopen is een vak dat je door veel oefenen en feedback verder kunt verbeteren. SalesTopics weet met enthousiasme en prikkelende cases mijn verkoopteam naar een hoger niveau te trekken, waardoor we de investering in de training vele malen hebben terugverdiend!

Marc van Doorn - Marketing & Sales Director
OCI Nitrogen

Eindeffect van de SalesTopics training is dat de cursisten met bijna hands-on ervaring de training uitkomen en praktische handvaten hebben gekregen om het sales-pad gedegen en met veel hogere kans op succes te bewandelen. Het gaat uiteindelijk om de succes-rate!

Wouter Kruijt - Executive Director
Royal IHC

Om de voorsprong t.o.v. onze collega bedrijven te behouden en uit te breiden is training onontbeerlijk. SalesTopics heeft de “toolbox” van de commerciële afdeling aangevuld met technieken om het sales rendement te verbeteren. Zij zijn hier meer dan in geslaagd!

Mark van Happen - Directeur
M. van Happen Transport BV

SalesTopics heeft ons weer eens met de neus op de feiten gedrukt. Rob Snoeijen windt er geen doekjes om. Waar deden we het ook al weer voor? Een direct toepasbare training met de inzichten voor de juiste inzet van sales/inkoop strategieën.

Jeroen Boekema - Managing Director
VDL Konings

Rob Snoeijen van SalesTopics is een charismatische trainer die perfect in staat is ‘de sneltrein’ stil te zetten. Met een verbijsterend eenvoudig aanpak laat hij je bewust worden van die zaken die er toe doen in het verkoopgesprek voor meer succes.

Gerrit Klaassen - Commercieel Directeur
Holland Air Pumps

SalesTopics traint onze hoogtechnologische organisatie. Een belangrijk item is het vertalen van onze mogelijkheden naar een breed publiek. SalesTopics slaagt hierin door onze “salestechneuten” te voorzien van primair handelbare en praktische tools.

Kees Kortsmit - International Sales Engineer
Hydrauvision

SalesTopics weet in de huid van de klant te kruipen en kan zo de salesmanager confronteren met reële tegenspraak. Trainer Rob Snoejien weet ook de rollen om te draaien en geeft dan praktische handvatten, waarmee de salesmanager dezelfde dag nog mee op stap kan.

Ruud van Swieten - Commercieel Directeur
CSU

Wat me met name opviel aan de SalesTopics Training was vooral de grondige voorbereiding. Er is op voorhand veel met elkaar geschakeld om een trainingsdag te creëeren die op alle wensen aansloot. We hebben veel toepasbare handvatten ontvangen.

Casper Baan - Sales Manager
Sligro

Middels de pragmatische aanpak van SalesTopics worden je blinde vlekken en automatisme behoorlijk inzichtelijk gemaakt. Het voordeel om een dergelijke training te volgen is dat het je weer scherper maakt, een heldere focus geeft en je nog meer tools geeft.

Jan Kwanten - Safety & Sales Consultant
Eurosafe Solutions

Ik ben ervan overtuigd dat door de SalesTopics Sales Training wij als verkoop van Hydro ons gaan onderscheiden in de markt door winnaars te zijn, die een plan hebben en dit verwezenlijken door de aangereikte structuur, techniek en methodiek te gebruiken!

John Delamboy - Sales & Marketing Director
Hydro Benelux
CSU
Manpower
VDL
IHC
DSM logo
optimum-group
hydro
Eurosafe logo
hago
louwman
hurkmans-groep
euromate
omnicol
attero
stevacon-bouw-1
dulimex logo
roosgroep
sligro
watson-marlow
aed solutions
ENI
Syndus Group
van Happen Containers
OCI Nitrogen
Hydrauvision
Gispen
UniCarriers
Albert Heijn
parker
TNO
timac-agro
Gerlach
OBO bettermann
Kimmenade
Fritom
TMS
rodac
Holland Air Pumps
dimensional-insight
Hollandplant
salestopics-logo

SalesTopics
Training & Consultancy B.V.
Dirk Heziuslaan 5
5591 AA Heeze

040-2240375

info@salestopics.nl

IBAN : NL69 INGB 0008 0962 41
BTW nr. : NL.8589.04.949.B01

KvK Eindhoven : 71922733
Algemene Voorwaarden
Privacyverklaring

Lid van de Beukenrode Groep

Links

  • Sales Training
  • Sales Coaching
  • Sales Consultancy
  • SalesTopics Academy
  • Sales boeken
  • Sales Inspiratie
  • Sales Blog
  • Sales Sprekers
  • Sales Toppers
  • Sales Online Training
  • Sales Online Coaching
  • SalesToffer – App
  • SalesFeed
  • Sales – Offery
  • Sales Online

Laatste Tweets

Inspiratie mail

Meld je aan voor de SalesTopics
Inspiratie mail, vol met artikelen
en sales inspiratie met veel
praktische, direct toepasbare tips:
Inloggen SalesTopics Academy

Social Media

Snelmenu

  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Copyright © 2016 SalesTopics. Website door Your Productions.