Salestopics: Uw verkoopresultaten verbeteren?
Menu
  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Inloggen SalesTopics Academy
Bel 040 - 2240375 of stuur een email naar info@salestopics.nl

Wilco Vaessen IGO-POST B.V.

Wilco Vaessen: “The dictionary is the only place where success comes before work.”

Wilco Vaessen
Sales Manager
IGO POST b.v.
www.igopost.nl
  • 1. Vertel in het kort iets over jezelf, je carrière?

Ik ben 32 jaren jong, woonachtig in Beek en Donk (Noord-Brabant), getrouwd met Elke en samen met haar heb ik een prachtig dochtertje Malou van 2 jaar oud. Sinds 2005 ben ik werkzaam voor IGO-POST relatiegeschenken en promotionele artikelen. Met bijna 70 jaar ervaring is IGO-POST marktleider op het gebied van bedrukte relatiegeschenken en promotionele artikelen. IGO-POST gelooft dat ‘The Experience of Giving’ relaties bouwt en versterkt en daar werken we met z’n allen hard aan. Ik ben gestart als verkoper binnendienst, inmiddels mogen doorgroeien naar sales manager Nederland.

  • 2. Wat is je belangrijkste doelstelling dit jaar?

Uiteraard het behalen van de omzet- en margedoelstellingen. Tevens is mijn jaar geslaagd wanneer ik zie dat alle verkopers alles uit zichzelf halen, iedere dag opnieuw én met plezier. De ultieme doelstelling is het perfectioneren van ons verkoopteam zodanig dat onze klanten altijd een uitmuntende koopervaring beleven.

  • 3. Wat is momenteel voor jou het belangrijkste knelpunt?

Het omturnen van een reactieve sales afdeling naar een proactieve verkoopafdeling valt niet mee. Kost een hoop tijd en energie, maar het is een fantastisch mooi proces. In dit proces bevinden wij ons nu.

  • 4. Hoe komen jullie aan nieuwe klanten?

Bijna 90% van onze nieuwe klanten vindt ons via Google. Goed vindbaar zijn binnen Google, middels SEO en Adwords is dus essentieel in onze branche. Daarnaast zetten we ook offline een aantal zaken in, zoals een gedrukte catalogus met een selectie van onze producten. Als sales afdeling hoefden we vroeger alleen maar rustig af te wachten tot de telefoon ging, maar nu zie je dat we veel meer actief moeten nabellen. Dat is onderdeel van het omturnen van de verkoopafdeling. Binnen IGO-POST is het eigenlijk als volgt: marketing zorgt voor de leads en sales maakt van leads klanten.

  • 5. Welke strategie hanteren jullie voor klantbehoud en klantontwikkeling (meer omzet bij bestaande klanten)?

We kijken goed naar de customer journey, zowel bij het genereren van leads als bij klantbehoud. In welke fase bevindt de klant zich en waar heeft hij dan behoefte aan? Zo hebben we een aantal sales & marketing campagnes ingericht. Bestaande klanten krijgen bijvoorbeeld een keer per jaar de catalogus, verder ontvangen zij gedurende het jaar door nog 4 gedrukte mailings afgestemd op het seizoen. Na een bestelling volgt een telefoongesprek om te kijken of alles goed is verlopen en of we nog iets voor de klant kunnen betekenen. Ook wordt een klanttevredenheidsonderzoek per mail verstuurd. Een half jaar na een bestelling ontvangen klanten een pakketje van ons waarin we hen bedanken en ook weer herinneringen aan ons bedrijf. Zo bouwen we meerdere en relevante contactmomenten in en proberen zo top of mind te blijven. In de toekomst willen we dit proces nog meer gaan personaliseren.

  • 6. Welke trends zie jij in Sales?

Een verkoper moet zich kunnen focussen op leads, moet in gesprek met zijn/haar klanten, moet initiatief houden en nemen. Hiervoor dient de infrastructuur gecreëerd te worden. Op allerlei gebieden dienen er efficiëntieslagen gemaakt te worden om verkopers zo optimaal mogelijk in te zetten op dat gebied waar ze goed in zijn: het inzetten van het commercieel kompas. Het creëren van de voorwaarden om het sales vak zo compleet mogelijk uit te voeren, in die fase zitten de meeste bedrijven volgens mij.

  • 7. Waar erger jij je aan?

Gemakzucht, pessimisme, het niet nakomen van afspraken.

  • 8. Waar haal jij je voldoening uit?

Het werken in een dynamische sales omgeving: commercie gericht, behalen van doelstellingen, het vieren van doelstellingen, plezier en hard werken.

  • 9. Wat is je grootste commerciële succes?

Het (mede) binnenhalen van de grootste order uit de geschiedenis van ons 70-jarig bestaan. Dit heeft gezorgd voor een ongelofelijk boost aan (extra) energie.

  • 10. Van welke salestip heb je het meeste profijt?

“The dictionary is the only place where success comes before work.” Niets komt vanzelf, wanneer je iedere dag opnieuw alles geeft wat in je mogelijkheden ligt dan kan succes niet uitblijven.

Deel deze pagina:

Contact

Wij komen graag met u in contact

Telefoonnummer 040-2240375
Adres Iras 3 5591 SE Heeze
Kantoor uren 09:00 – 18:00
Email info@salestopics.nl

Sales Training

Sales training Nederland

Sales Training

Ontwikkel uw commercieel talent met
maar één doel: Succes als Resultaat!

Sales Coaching

Sales coaching

Sales Coaching

Effectieve individuele begeleiding voor persoonlijke groei met direct resultaat

Sales Consultancy

Sales consultancy Nederland

Sales Consultancy

Maatoplossingen voor de winnende verkoopstrategie met winstmaximalisatie
  • GRATIS OFFERTE SCAN

    Wilt u meer omzet uit uw offertes halen? Doe de test en check hoe u scoort op de 10 succes factoren voor het schrijven van winnende offertes. Succes verzekerd!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

SalesTopics in twee minuten

Gemiddelde waardering van onze deelnemers:

8,7
     
Van Happen Containers
Van Happen Containers
Hydro Extrusion
Hydro Extrusion
Royal IHC
Royal IHC
Holland Air Pumps
Holland Air Pumps
Friton Group
Friton Group
Kimmenade Nederland
Kimmenade Nederland
Omnicol Nederland
Omnicol Nederland
Parker Hannifin
Parker Hannifin
Resenex Benelux
Resenex Benelux
Rodac International
Rodac International
Roos Groep
Roos Groep
Syndus Group
Syndus Group
BR Containers
BR Containers
DSM Assurantiën
DSM Assurantiën
Louwman Groep
Louwman Groep
Rotodyne Asslelbergs
Rotodyne Asslelbergs
Snappet Nederland
Snappet Nederland
Watson-Marlow
Watson-Marlow
TSG Nederland
TSG Nederland
Euromate
Euromate
Dulimex
Dulimex
Dimensional Insight
Dimensional Insight
Biomedic
Biomedic
Batavia Groep
Batavia Groep
Haller Benelux
Haller Benelux

Waarom SalesTopics?

  • Praktijk- en resultaatgericht.
  • Creatief en innoverend.
  • Unieke maatoplossingen.
  • Vernieuwende programma's.
  • Ontwikkelt Sales talent.
  • Aantoonbare resultaten.
  • Ervaren trainers met passie.

sales-opleider-2016-award

Onze ambassadeurs

We laten graag onze klanten aan het woord!

Verkopen is een vak dat je door veel oefenen en feedback verder kunt verbeteren. SalesTopics weet met enthousiasme en prikkelende cases mijn verkoopteam naar een hoger niveau te trekken, waardoor we de investering in de training vele malen hebben terugverdiend!

Marc van Doorn - Marketing & Sales Director
OCI Nitrogen

Eindeffect van de SalesTopics training is dat de cursisten met bijna hands-on ervaring de training uitkomen en praktische handvaten hebben gekregen om het sales-pad gedegen en met veel hogere kans op succes te bewandelen. Het gaat uiteindelijk om de succes-rate!

Wouter Kruijt - Executive Director
Royal IHC

Om de voorsprong t.o.v. onze collega bedrijven te behouden en uit te breiden is training onontbeerlijk. SalesTopics heeft de “toolbox” van de commerciële afdeling aangevuld met technieken om het sales rendement te verbeteren. Zij zijn hier meer dan in geslaagd!

Mark van Happen - Directeur
M. van Happen Transport BV

SalesTopics heeft ons weer eens met de neus op de feiten gedrukt. Rob Snoeijen windt er geen doekjes om. Waar deden we het ook al weer voor? Een direct toepasbare training met de inzichten voor de juiste inzet van sales/inkoop strategieën.

Jeroen Boekema - Managing Director
VDL Konings

Rob Snoeijen van SalesTopics is een charismatische trainer die perfect in staat is ‘de sneltrein’ stil te zetten.  Met een verbijsterend eenvoudig aanpak laat hij je bewust worden van die zaken die er toe doen in het verkoopgesprek voor meer succes.

Gerrit Klaassen - Commercieel Directeur
Holland Air Pumps

SalesTopics traint onze hoogtechnologische organisatie. Een belangrijk item is het vertalen van onze mogelijkheden naar een breed publiek. SalesTopics slaagt hierin door onze “salestechneuten” te voorzien van primair handelbare en praktische tools.

Kees Kortsmit - International Sales Engineer
Hydrauvision

SalesTopics weet in de huid van de klant te kruipen en kan zo de salesmanager confronteren met reële tegenspraak. Trainer Rob Snoejien weet ook de rollen om te draaien en geeft dan praktische handvatten, waarmee de salesmanager dezelfde dag nog mee op stap kan.

Ruud van Swieten - Commercieel Directeur
CSU

Wat me met name opviel aan de SalesTopics Training was vooral de grondige voorbereiding. Er is op voorhand veel met elkaar geschakeld om een trainingsdag te creëeren die op alle wensen aansloot. We hebben veel toepasbare handvatten ontvangen.

Casper Baan - Sales Manager
Sligro

Middels de pragmatische aanpak van SalesTopics worden je blinde vlekken en automatisme behoorlijk inzichtelijk gemaakt. Het voordeel om een dergelijke training te volgen is dat het je weer scherper maakt, een heldere focus geeft en je nog meer tools geeft.

Jan Kwanten - Safety & Sales Consultant
Eurosafe Solutions

Ik ben ervan overtuigd dat door de SalesTopics Sales Training wij als verkoop van Hydro ons gaan onderscheiden in de markt door winnaars te zijn, die een plan hebben en dit verwezenlijken door de aangereikte structuur, techniek en methodiek te gebruiken!

John Delamboy - Sales & Marketing Director
Hydro Benelux
CSU
Manpower
VDL
IHC
DSM logo
hydro
optimum-group
Eurosafe logo
hago
louwman
hurkmans-groep
euromate
omnicol
attero
stevacon-bouw-1
dulimex logo
roosgroep
sligro
watson-marlow
aed solutions
ENI
Syndus Group
van Happen Containers
OCI Nitrogen
Hydrauvision
Gispen
UniCarriers
Albert Heijn
parker
TNO
timac-agro
Gerlach
OBO bettermann
Kimmenade
Fritom
biochek
TMS
rodac
Holland Air Pumps
dimensional-insight
Hollandplant
salestopics-logo

  SalesTopics
Training & Consultancy B.V.
Dirk Heziuslaan 5
5591 AA Heeze

  040-2240375

  info@salestopics.nl

IBAN : NL69 INGB 0008 0962 41
BTW nr. : NL.8589.04.949.B01

KvK Eindhoven : 71922733
Algemene Voorwaarden
Privacyverklaring

Lid van de Beukenrode Groep

Links

  • Sales Training
  • Sales Coaching
  • Sales Consultancy
  • SalesTopics Academy
  • Sales boeken
  • Sales Inspiratie
  • Sales Blog
  • Sales Sprekers
  • Sales Toppers
  • Sales Online Training
  • Sales Online Coaching
  • SalesToffer – App
  • SalesFeed
  • Sales – Offery
  • Sales Online

Laatste Tweets

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de SalesTopics
Nieuwsbrief, vol met artikelen
en sales inspiratie met veel
praktische, direct toepasbare tips:
Inloggen SalesTopics Academy

Social Media

Snelmenu

  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Copyright © 2016 SalesTopics. Website door Your Productions.