Commerciële Vaardigheden voor Accountmanagers
Commerciële Vaardigheden voor Accountmanagers
Professionele verkoopgesprekken voeren
Veel verkopers richten zich op het verkopen van hun eigen producten en/of diensten in plaats van de behoefte van de klant centraal te stellen. Hierdoor ontstaat er geen vertrouwen, waardoor opdrachten uitblijven. Geen opdracht is geen omzet en dus op termijn geen bestaansrecht! Om klanten (en marges) te behouden, en om nieuwe klanten voor zich te winnen, is de Accountmanager genoodzaakt om minder vrijblijvend en met meer professionaliteit en structuur te acteren. Met de focus continue op het verkoopresultaat. Verkopen is een vak. Met gespreksvaardigheden en verkooptechnieken. In deze training leert u om ‘meer op te schuiven’ van een productspecialist naar een klantgerichte adviseur. Zodat u uw klant weet te overtuigen van de toegevoegde waarde van uw organisatie.
Programma (Commerciële Vaardigheden voor Accountmanagers)
In deze interactieve en praktische training krijgt u antwoord op de volgende vragen:
- Hoe wordt u een TOP-verkoper en welke verkooptechniek is het meest succesvol?
- Wat is effectief commercieel communiceren, wat zijn de valkuilen en hoe kunt u ze ontlopen?
- Wat is de meest optimale verkoopstructuur en hoe kunt u deze succesvol toepassen?
- Hoe maakt u door telefonische (koude) acquisitie meer en kwalitatieve afspraken?
- Wat zijn de succesfactoren voor een onuitwisbare (1e) indruk?
- Hoe wint u snel het vertrouwen van de klant en wordt u de regisseur van het gesprek?
- Hoe analyseert u de juiste klantbehoefte en welke vraagtechnieken kunt u hiervoor inzetten?
- Op welke wijze kunt u de klant beïnvloeden en wat is een overtuigende argumentatie methodiek?
- Waarom uiten klanten bezwaren en hoe kunt u hier het beste mee omgaan?
- Hoe herkent u koopsignalen en wat zijn slimme technieken om een deal te sluiten?
Wat levert deze commerciële vaardigheden training u op?
- U ontwikkelt voldoende zelfvertrouwen om als een volwaardige gesprekspartner te acteren.
- U scoort meer kwalitatieve afspraken en opdrachten bij bestaande en nieuwe klanten.
- U beheerst alle facetten van een professioneel verkoopgesprek en past deze succesvol toe.
- U weet het onderscheidend vermogen van uzelf én uw organisatie beter te presenteren.
- U realiseert een hogere omzet, betere marges en meer klanten door met lef af te sluiten.
Voor wie is de commerciële vaardigheden training bedoelt?
De training ‘Commerciële Vaardigheden voor accountmanagers’ is met name gericht op ambitieuze accountmanagers en commercieel medewerkers buitendienst die hun verkooptalent verder willen ontwikkelen. Niveau; van de startende verkoper tot de meest ervaren sales professionals.
Bekijk onze gerelateerde verkooptrainingen
Investering in een verkooptraining
De investering voor de praktijkgerichte training ‘Commerciële Vaardigheden voor accountmanagers’ is afhankelijk van de exacte trainingsbehoeften. Deze kan per organisatie verschillen. Maatwerk levert het maximale rendement op. Aan de hand van een scherpe analyse werken wij een op maat gesneden trainingsvoorstel uit. Volledig toegespitst op uw wensen. Nodig ons uit voor een vrijblijvend gesprek.
5591 AA Heeze