Tijdens het onderhandelen is het belangrijk dat u uzelf blijft. Daarom gaan we samen met u kijken naar welke stijl bij u past. U ontvangt van ons persoonlijke tips die u direct kunt toepassen in de praktijk. Uiteraard doen wij ook meerdere training oefeningen met u zodat u de tips zelf kunt testen.
Het doel is niet alleen om die ene aankoop te behalen, maar om ook een goede klantrelatie op te bouwen. Dit kunt u niet doen op het moment dat u een slechte deal aanbiedt aan uw klant. Door een uzelf te zijn en met een goed voorstel te komen wordt de kans vergroot dat er een goede relatie ontstaat tussen u en de klant. Het gevolgd hiervan kan zijn dat u ook die herhaalaankopen binnenhaalt. Dat is het grote doel.
Effectief onderhandelen
In SalesTopics training onderhandelingstechnieken maakt u kennis met het onderhandelproces en de bewustwording hoe u hieraan effectief sturing kunt geven. U krijgt inzicht in de verschillende fases bij het effectief onderhandelen, leert de onderhandelingsstijl van uw klant te herkennen en op een doeltreffende manier hierop in te spelen. U leert om te gaan met weerstanden om uiteindelijk de machtsbalans positief te beïnvloeden. Met de aangeleerde onderhandelingstechniek ontwikkelt u zich, op alle niveaus, tot een succesvolle win-win onderhandelaar. Bent u klaar om de volgende stap te zetten en uw vaardigheden te verbeteren? Meldt u, en uw collega’s, aan voor de training onderhandelingstechnieken van SalesTopics door het onderstaande contactformulier in te vullen.
Wilt u succes als resultaat?
De Sales Training van SalesTopics brengt uw organisatie een bewezen hoger rendement. Heeft u behoefte aan concrete rendementsverbetering? Maak dan nu een afspraak voor een training op maat, waarin we praktijkgericht werken aan het verbeteren van de Sales Skills en Sales Attitude van uw mensen. Met succes als resultaat.
Training onderhandelingstechnieken
Van een goede onderhandelingsstrategie profiteert u, zowel in uw persoonlijke als zakelijke leven, dagelijks. Denkt u ook wel eens dat u een betere uitkomst had kunnen behalen uit een onderhandeling? Helaas denken sales medewerkers dit nog te vaak na hun verkoopgesprek. In onze training onderhandelingstechnieken leert u meerdere manieren om een gesprek in te gaan. We gaan naar u persoonlijk kijken om te zien waar uw verbeterpunten liggen. Naast algemene tips krijgt u dus ook tips persoonlijk gericht zijn op u.
In een verkoopgesprek zitten meerdere fases en bij iedere fase zijn andere zaken belangrijk. Op onze training leren wij u over de verschillende fases en wat ervoor nodig is om iedere fase succesvol af te ronden. Daarnaast is het ook belangrijk om een goede relatie op te bouwen met uw klant. Wij geven u tips over hoe u het maximale resultaat kunt behalen, terwijl u de goede relatie behoudt.
Tips over onderhandelingstechnieken
Op onze training onderhandelingstechnieken krijgt u nog veel meer persoonlijke tips, maar hier geven wij u alvast een drietal tips.
Houd wisselgeld achter de hand
Op het moment dat u alle voordelen van uw product binnen de eerste minuten van het gesprek opnoemt, komen niet alle voordelen binnen. Ten tweede heeft u nu niets meer achter de hand op het moment dat u meerdere kritische vragen achter elkaar krijgt. Door sterk te beginnen met een aantal goede voordelen en vervolgens de verschillende USP’s te vertellen door het gesprek heen blijft u de interesse houden van de klant.
Wat voor deal gaat u maken?
Een belangrijk onderdeel van onderhandelen is natuurlijk een goede deal maken. Maar wat heeft u liever; een slechte deal of geen deal? Als u vastzit aan een slechte deal kan dit leiden tot een slechte relatie en gaat u misschien ongemotiveerde werken aan de klant. Dus wat is het uiterste wat u wilt gaan? Deze vragen zijn belangrijk om te overleggen met uw team.
Denk samen na
U heeft uw eigen belangen en uw klant heeft ook zijn eigen belangen. Beide partijen blijven aan de belangen vasthouden en gaan niet in een keer alle belangen loslaten en denken aan de andere partij. Dus hoe kunt er nou voor zorgen dat u samen naar een oplossing werkt? Een belangrijk onderdeel hierin is om te geven en te nemen en om de eerste stap te zetten. Op het moment dat u contact heeft gemaakt met de klant, moet u zich ook flexibel opstellen.