In deze interactieve en praktische online training krijgt u antwoord op de volgende vragen:
Hoe wordt u een TOP-verkoper en welke verkoopmethodiek is het meest succesvol?
Het is toch vreemd dat een timmerman beschikt over een gereedschapskist, met voor elke klus specifiek gereedschap, terwijl veel mensen in commerciële functies geen tools hebben om hun werk effectief en efficiënt uit te voeren? Met behulp van het 7-stappenplan reiken we u de juiste vaardigheden en inzichten aan, waarmee u de beste verkoopresultaten bereikt.
Hoe maakt u een ambitieus verkoopplan en hoe bereidt u een verkoopgesprek voor?
Zonder doel geen doelpunten! Het maken van een verkoopplan met kwalitatieve en kwantitatieve doelstellingen is de basis om doelgericht en succesvol te verkopen. Welke informatie heeft u nodig om het gesprek voor te bereiden? Goede verkopers zorgen voor de juiste voorbereiding, want wie zich vergeet voor te bereiden, bereidt zich voor om vergeten te worden!
Wat zijn de succesfactoren voor een onuitwisbare (1e) indruk?
We zijn ons er niet altijd van bewust, maar de eerste indruk is vaak bepalend voor het vervolg. Dit oordeel komt zelfs binnen enkele seconden tot stand. Waar let een klant op? Heeft u uw uitstraling afgestemd op het verwachtingspatroon van de klant? Door oog te hebben voor detail en door u professioneel voor te stellen met een goede Sales Pitch, zorgt u direct voor een perfecte indruk.
Hoe wint u snel het vertrouwen van de klant en wordt u de regisseur van het gesprek?
Mensen doen zaken met mensen. Het is belangrijk om een gevoel van vertrouwen te creëren. Als er geen chemie tussen mensen ontstaat, ontstaat er in de meeste gevallen ook geen zakelijke relatie. Met het creëren van de juiste sfeer en een prikkelende gespreksopening geef je effectief sturing aan het verkoopgesprek. Gesprekken met klanten verlopen plezierig en zijn minder vrijblijvend van aard.
Wat is effectief commercieel communiceren, wat zijn de valkuilen en hoe ontloopt u deze?
Communiceren is informatie uitwisselen. In de interactie tussen mensen gaat het vaak mis. In de communicatie in het algemeen en bij het verkopen in het bijzonder, zijn aannames misschien wel de belangrijkste reden van miscommunicatie. U leert de valkuilen te herkennen. Door te leren actief te luisteren, zowel verbaal als non-verbaal, bent u in staat om heldere klantgesprekken te voeren.
Hoe analyseert u de juiste klantbehoefte en welke vraagtechnieken kunt u hiervoor inzetten?
Overkomt het u ook weleens dat u zich, wanneer u na een klantbezoek weer buiten staat, realiseert dat u een aantal vragen vergeten bent te stellen? In deze training leert u scherp en gestructureerd de werkelijke eisen, wensen en behoeften van klanten nauwkeurig in kaart te brengen. Met een goed inlevingsvermogen weet u de juiste vragen te stellen en alle verkoopkansen te signaleren. Met meer omzet als resultaat.
Hoe beïnvloedt u de klant en op welke wijze kunt u het beste omgaan met bezwaren?
Gebruikt u dezelfde argumenten als uw concurrent om de klant te overtuigen? Of bent u echt onderscheidend? Om te kunnen overtuigen, moet u zelf oprecht overtuigd zijn van uw boodschap. Met een succesvolle argumentatie methodiek leert u de klant volledig te overtuigen. Mocht de klant toch nog een bezwaar zien, dan leert u hoe u hier het beste mee om kan gaan.
Hoe herkent u koopsignalen en wat zijn slimme technieken om een deal te sluiten?
Niets is zo lastig als afsluiten. Het is begrijpelijk dat veel verkopers angst hebben om af te sluiten. Ze blijven maar doorpraten en vallen constant in herhaling. Een verkoopgesprek is pas succesvol afgerond als u een deal heeft. Door adequaat in te spelen op de reactie van de klant, bent u met onze succesvolle afsluittechnieken in staat om de opdracht te scoren.