Ruim 2.500 tevreden klanten
Snel zichtbaar resultaat
Al 30 jaar Experts in commerciële groei
Sales opleider 2021
Gemiddelde waardering 8.7

Sales Blog

Positieve Woorden Alfabet

Speciaal voor jou hebben wij het Positieve Woorden Alfabet samengesteld. Een alfabet waarmee jij in staat bent om jouw klanten positief te overtuigen. Je hoeft deze woorden alleen maar toe te passen om te merken dat het werkt. Kies de woorden die bij jou passen en gebruik ze naar hartenlust in al je gesprekken met...
Lees verder

Stel eens wat meer ‘slagers-vragen’

Wanneer ben je voor het laatst bij de slager geweest? En welke vragen stelde hij? Of je worst lust? Nee, die bedoel ik niet. ‘Mag het iets meer zijn?’ en ‘Anders nog iets?’ Voor hem heel gewoon. Toch zijn er nog veel bedrijven die vergeten om aan cross-selling te doen of voor wie ‘meer verkopen’ geen vast onderdeel is...
Lees verder

101 motiverende complimenten!

Het is heerlijk als iemand je laat weten dat je er goed uitziet, dat je een bijzondere prestatie hebt geleverd of dat je veel voor hem of haar betekent. Een complimentje is makkelijk en snel te maken, heeft een enorme motiverende werking en kost zo weinig! Complimenten zijn altijd welkom, maar waarom zijn we er...
Lees verder

Offertes: kans of noodzakelijk kwaad?

Dinsdagmiddag. Bruisend van energie stap je in je auto. Met een lekker gevoel over de drie verkoopgesprekken die je achter de rug hebt. Je hebt interessante mensen gesproken, een band opgebouwd, goed doorgevraagd. En je weet al precies met welke oplossing je je klant gaat verrassen. Voor je gevoel heb je de opdracht al binnen....
Lees verder

Storytelling in sales als succes story

Verhalen zijn zo oud als de mensheid. Storytelling kennen we allemaal uit onze jeugd in de vorm van sprookjes. Een verhaal begint met ‘Er was eens…’ en het eindigt met ‘en ze leefden nog lang en gelukkig…’. In de kern van het verhaal spelen zich allerlei avonturen zich af. In feite geldt dit ook in...
Lees verder

Zintuiglijke marketing is de laatste jaren enorm in opkomst

Inzet van geuren levert winst op Zintuiglijke marketing is de laatste jaren enorm in opkomst. Het prikkelt onze ogen, oren, neus, huid en tong. Het doel: waarde creëren en de klant verleiden tot koop. Een bekend voorbeeld is de geur van versgebakken brood in supermarkten. Als klant word je hongerig en de keuze voor een...
Lees verder

Maak een onuitwisbare indruk

Hoe sprankelend jij overkomt, is cruciaal voor een onuitwisbare eerste indruk. Sterker nog: jouw eerste indruk kleurt alle volgende indrukken die je maakt bij dezelfde persoon. Is de eerste keer goed – en dat oordeel komt binnen enkele seconden onbewust tot stand – dan merk je dat iemand je tijdens volgende contactmomenten positiever beoordeelt. Kom...
Lees verder

Positieve woorden zorgen voor een aansprekende boodschap

Taal heeft grote impact op jouw verkoopresultaten. Vaak heb je niet eens door dat je door taal beïnvloed wordt. Taal heeft sturende effecten en mensen volgen in het algemeen onbewust. Zeker als jouw woordkeuze congruent is met jouw lichaamstaal. Is dat niet het geval, dan volgt jouw gesprekspartner onbewust hetgeen jouw non-verbale communicatie vertelt. Als...
Lees verder

De 5 meest verleidelijke vragen voor verkoopgesprekken

Een verkoopgesprek voeren, hoe doet u dat? Hoe bereidt u dat voor en welke vragen stelt u? Vragen stellen is één van de krachtigste beïnvloedingswapens die u kunt inzetten in uw verkoopgesprekken. Mensen die subtiel en geraffineerd spelen met vragen, sturen hun gesprekspartners zonder dat ze dat in de gaten hebben in de gewenste richting....
Lees verder

Kleuren beïnvloeden ons (koop-) gedrag

Jij bent toch ook wel eens rood van woede, ergert je groen en geel, bent grauw van vermoeidheid, groen van jaloezie, witheet en bij het verleiden heb je vast wel eens een blauwtje gelopen? Heb jij er al eens bij stilgestaan dat kleur een belangrijke rol speelt in je leven en dat kleuren je emoties,...
Lees verder