Telefonische acquisitie is één van de manieren om een verkoopgesprek aan te gaan. U kent de klant nog niet en daarom zijn de éérste seconden van het telefoongesprek cruciaal. Hoe gaat u voorkomen dat de klant probeert de telefoon op te hangen? Dit onderwerp staat onder andere centraal in de training koude acquisitie.
Op het moment dat u de potentiële klant hebt overtuigd hebt om aan de telefoon te blijven, is het belangrijk om hem of haar door het verkoopgesprek heen te begeleiden. En wat is het realistische doel van het gesprek? Een telefonische vervolgafspraak, een verkoop of een face-to-face meeting. Wij helpen u met deze onderdelen en met het opstellen van doelen voor het telefoongesprek.
Haal die klant binnen
Hoewel koude acquisitie iets lastiger is, is het zeker niet onmogelijk. Een goede voorbereiding is alles en op onze pagina over acquisitietraining geven we u daar alvast een paar tips over. In de training koude acquisitie lopen we samen met u het gehele proces door. Waar kunt u nieuwe relevante klanten vinden, hoe maakt u een goede eerste indruk, hoe begeleidt u de klant door het gesprek en tot slot hoe maakt u een goed voorstel? Deze vragen en nog meer beantwoorden we gedurende de training. De acquisitietraining is dan ook niet voor niets één van de meest aangevraagde sales trainingen van SalesTopics. Vele gingen u al voor. U blijft toch niet klanten mislopen?