Salestopics: Uw verkoopresultaten verbeteren?
Menu
  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Inloggen SalesTopics Academy
Bel 040 - 2240375 of stuur een email naar info@salestopics.nl

Acquisitiegesprek

Acquisitiegesprek

Waarom kiezen voor de acquisitietraining van SalesTopics?

  • Wij geven u persoonlijke tips die u direct kunt toepassen;
  • Hoe kunt u een langdurige relatie opbouwen;
  • Hoe u sterk kunt openen tijdens een gesprek;
  • Onze trainingen worden gemiddeld beoordeeld met een 8,7.

Veel verkopers houden dagelijks acquisitiegesprekken. Vaak met wisselend succes. Wat houdt een goed acquisitiegesprek nu eigenlijk in? Welke belangrijke zaken moet u in de gaten houden? In de acquisitietraining van SalesTopics gaan we dieper in op de verschillende fases in een acquisitiegesprek en welke aanpak hiervoor de beste is. We leren u hoe u een acquisitiegesprek opbouwt en succesvol afrond.

Doelgericht acquireren

Voordat u met uw acquisitiegesprekken start zijn onderzoek en voorbereiding essentieel. Als u succesvol wil zijn moet u eerst uw doelgroep in kaart brengen. In het acquisitiegesprek maakt u als eerste echt contact met uw gesprekspartner. Het zorgen voor een goede sfeer creëert vertrouwen. Een sterke gespreksopening waarin u een voordeel voor de klant benoemt zorgt ervoor dat uw klant op het puntje van zijn stoel gaat zitten. De kern van een acquisitiegesprek bestaat uit het inventariseren waar de behoeften van de klant liggen om dan met de juiste timing uw producten of diensten hierop aan te sluiten om vervolgens af te sluiten. De trainingen van SalesTopics helpen u om doelgerichte acquisitiegesprekken met succes te voeren.

Denk lange termijn

Naast dat het belangrijk is om die ene aankoop binnen te halen, is het ook belangrijk om een goede relatie op te bouwen. Dus zorg ervoor dat u uzelf blijft en de tijd neemt voor de klant. Hierdoor voelt de klant zich ook niet als een nummer, maar als een waardevolle toevoeging aan uw bedrijf. Op het moment dat u een goed gesprek heeft gehad en ook een goed product heeft afgeleverd wordt de kans vergroot dat u ook die herhaalaankoop binnenhaalt. Volg de training klantgericht denken en doen voor meer resultaat.

De Top 10 meeste populaire SalesTopics trainingen:

Commerciële Vaardigheden voor Account Managers

Commerciele vaardigheden

Professionele verkoop gesprekken voeren

Met behulp van de meest effectieve en succesvolle verkooptechnieken haalt u het maximale rendement uit klantgesprekken met de order als resultaat.

Lees meer

Commerciële Vaardigheden voor Verkoop Binnendienst

Telefonische commerciele vaardigheden

Op naar een winnende verkoopondersteuning

Signaleer vanuit een proactieve rol alle kansen en benut de cross- en up-selling mogelijkheden van uw organisatie optimaal voor meer opdrachten.

Lees meer

Commerciële Vaardigheden voor Technici

Verkoop je techniek met commercieel gevoel

Praktische vaardigheden en de juiste commerciële inzichten helpen u om de technische producten of diensten beter en sneller te verkopen.

Lees meer

Beurstraining ‘Beter acteren op Beurzen’

Beurstraining

Haal meer rendement uit een beursdeelname

Bereid u maximaal voor en neem kennis van de succesfactoren voor een effectieve beursdeelname met meer en kwalitatieve leads als resultaat.

Lees meer

Strategisch (Key) Account Management

Strategie uitdenken

Verstevig de relatie met de belangrijkste klanten

Aan de hand van accountplan formuleert u heldere accountdoelen, waardoor uw uitdagende verkoopdoelstellingen gerealiseerd worden.

Lees meer

Succesvol Telefonisch Acquireren

Telefonisch acquireren

Scoor sneller en meer kwalitatieve leads

Zet zelfbewust de juiste acquisitietools in voor het maken van afspraken en leer omgaan met tegenwerpingen en assertieve secretaresses.

Lees meer

Resultaatgericht (prijs-) onderhandelen

Prijsonderhandelen

De kunst van scherp en effectief zaken doen

Met kennis van doelgerichte onderhandelings- en beïnvloedingsstijlen komt u uiteindelijk tot een win-win situatie voor het beste resultaat.

Lees meer

Professioneel Zakelijk Presenteren

Presenteren

Overtuigend en met zelfvertrouwen spreken

Stem uw verhaal af op uw publiek en ontwikkel uw eigen authentieke stijl van presenteren waardoor uw boodschap krachtig en beter blijft hangen.

Lees meer

Psychologisch Verkopen

Psychologisch verkopen

Beïnvloeding van het onbewuste brein

Door uw non verbaliteit, gedrag, argumentatie, onderhandelings- en afsluittechnieken aan te passen op dat van uw klant sluit u sneller een deal.

Lees meer

Klantgericht denken en doen

Klantgericht denken

Verhoog doeltreffend je klanttevredenheid

Klantgericht ondernemen met als doel het verwachtingspatroon van de klant te overtreffen leidt tot meer tevreden en loyale klanten.

Lees meer

Wilt u succes als resultaat?

De Sales Training van SalesTopics brengt uw organisatie een bewezen hoger rendement. Heeft u behoefte aan concrete rendementsverbetering? Maak dan nu een afspraak voor een training op maat, waarin we praktijkgericht werken aan het verbeteren van de Sales Skills en Sales Attitude van uw mensen. Met succes als resultaat.

Drie tips voor een acquisitiegesprek

Tijdens onze acquisitiegesprek training krijgt u nog veel meer persoonlijke tips die relevant zijn voor u, maar hier ontvangt u van ons alvast drie gratis tips.

  1. Stel open vragen

Het klinkt misschien voor de hand liggend, maar nog steeds betrappen wij sales personeel erop dat ze gesloten vragen stellen. Een gesloten vraag tijdens een acquisitiegesprek levert slechts alleen een ja of nee antwoord op. U loopt dus een heleboel informatie mis over waarom de persoon die keuze maakt. Door open vragen te stellen begint uw potentiele klant aan een verhaal waar u zowel meer informatie leert over de persoon zelf als het bedrijf. Op deze informatie kunt u later weer doorvragen op het moment dat u goed in beeld hebt wat het pijnpunt van de klant is en waar de kansen liggen.

  1. Wat is relevant voor de klant

Het kan zomaar zijn dat u als een klant aan de telefoon krijgt, dat die persoon met iets anders bezig is. Misschien zit die persoon zelfs niet op uw telefoontje te wachten. En daarom is het belangrijk om uw verhaal tijdens uw acquisitiegesprek kort en relevant te maken. Die persoon zit niet te wachten op een volledige omschrijving van uw product en wat het allemaal kan. Maak de klant dus eerst warm zodat er interesse wordt getoond, later kunt u altijd nog uw volledige verhaal vertellen.

  1. Wat is uw eerste vraag

Een slechte eerst vraag kan ervoor zorgen dat het gesprek meteen afgelopen is, een goede vroeg kan u juist een nieuwe klant opleveren. U kunt tijdens een acquisitiegesprek niet een persoon opbellen en meteen overvallen met een persoonlijke of strategische vraag. Die persoon is daar nog niet mee bezig en u gaat daar dan ook geen antwoord op krijgen.

Vertel daarom eerst een kort verhaal wat de persoon snapt en stel daarna een doelgerichte vraag die de persoon begrijpt. Het gesprek begint dan al meteen een stuk gemakkelijker en u heeft aandacht van de persoon nu.

Deel deze pagina:

Contact

Wij komen graag met u in contact

Telefoonnummer 040-2240375
Adres Oude Stationsstraat 11 5591 JH Heeze
Kantoor uren 09:00 – 18:00
Email info@salestopics.nl

Sales Training

Sales training Nederland

Sales Training

Ontwikkel uw commercieel talent met
maar één doel: Succes als Resultaat!

Sales Coaching

Sales coaching

Sales Coaching

Effectieve individuele begeleiding voor persoonlijke groei met direct resultaat

Sales Consultancy

Sales consultancy Nederland

Sales Consultancy

Maatoplossingen voor de winnende verkoopstrategie met winstmaximalisatie

Gemiddelde waardering van onze deelnemers:

8,7
     
Van Happen Containers
Van Happen Containers
Hydro Extrusion
Hydro Extrusion
Royal IHC
Royal IHC
Holland Air Pumps
Holland Air Pumps
Friton Group
Friton Group
Kimmenade Nederland
Kimmenade Nederland
Omnicol Nederland
Omnicol Nederland
Parker Hannifin
Parker Hannifin
Resenex Benelux
Resenex Benelux
Rodac International
Rodac International
Roos Groep
Roos Groep
Syndus Group
Syndus Group
BR Containers
BR Containers
DSM Assurantiën
DSM Assurantiën
Louwman Groep
Louwman Groep
Rotodyne Asslelbergs
Rotodyne Asslelbergs
Snappet Nederland
Snappet Nederland
Watson-Marlow
Watson-Marlow
TSG Nederland
TSG Nederland
Euromate
Euromate
Dulimex
Dulimex
Dimensional Insight
Dimensional Insight
Biomedic
Biomedic
Batavia Groep
Batavia Groep
Haller Benelux
Haller Benelux
  • GRATIS OFFERTE SCAN

    Wilt u meer omzet uit uw offertes halen? Doe de test en check hoe u scoort op de 10 succes factoren voor het schrijven van winnende offertes. Succes verzekerd!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Waarom SalesTopics?

  • Praktijk- en resultaatgericht.
  • Creatief en innoverend.
  • Unieke maatoplossingen.
  • Vernieuwende programma's.
  • Ontwikkelt Sales talent.
  • Aantoonbare resultaten.
  • Ervaren trainers met passie.

sales-opleider-2016-award

Onze ambassadeurs

We laten graag onze klanten aan het woord!

Verkopen is een vak dat je door veel oefenen en feedback verder kunt verbeteren. SalesTopics weet met enthousiasme en prikkelende cases mijn verkoopteam naar een hoger niveau te trekken, waardoor we de investering in de training vele malen hebben terugverdiend!

Marc van Doorn - Marketing & Sales Director
OCI Nitrogen

Eindeffect van de SalesTopics training is dat de cursisten met bijna hands-on ervaring de training uitkomen en praktische handvaten hebben gekregen om het sales-pad gedegen en met veel hogere kans op succes te bewandelen. Het gaat uiteindelijk om de succes-rate!

Wouter Kruijt - Executive Director
Royal IHC

Om de voorsprong t.o.v. onze collega bedrijven te behouden en uit te breiden is training onontbeerlijk. SalesTopics heeft de “toolbox” van de commerciële afdeling aangevuld met technieken om het sales rendement te verbeteren. Zij zijn hier meer dan in geslaagd!

Mark van Happen - Directeur
M. van Happen Transport BV

SalesTopics heeft ons weer eens met de neus op de feiten gedrukt. Rob Snoeijen windt er geen doekjes om. Waar deden we het ook al weer voor? Een direct toepasbare training met de inzichten voor de juiste inzet van sales/inkoop strategieën.

Jeroen Boekema - Managing Director
VDL Konings

Rob Snoeijen van SalesTopics is een charismatische trainer die perfect in staat is ‘de sneltrein’ stil te zetten. Met een verbijsterend eenvoudig aanpak laat hij je bewust worden van die zaken die er toe doen in het verkoopgesprek voor meer succes.

Gerrit Klaassen - Commercieel Directeur
Holland Air Pumps

SalesTopics traint onze hoogtechnologische organisatie. Een belangrijk item is het vertalen van onze mogelijkheden naar een breed publiek. SalesTopics slaagt hierin door onze “salestechneuten” te voorzien van primair handelbare en praktische tools.

Kees Kortsmit - International Sales Engineer
Hydrauvision

SalesTopics weet in de huid van de klant te kruipen en kan zo de salesmanager confronteren met reële tegenspraak. Trainer Rob Snoejien weet ook de rollen om te draaien en geeft dan praktische handvatten, waarmee de salesmanager dezelfde dag nog mee op stap kan.

Ruud van Swieten - Commercieel Directeur
CSU

Wat me met name opviel aan de SalesTopics Training was vooral de grondige voorbereiding. Er is op voorhand veel met elkaar geschakeld om een trainingsdag te creëeren die op alle wensen aansloot. We hebben veel toepasbare handvatten ontvangen.

Casper Baan - Sales Manager
Sligro

Middels de pragmatische aanpak van SalesTopics worden je blinde vlekken en automatisme behoorlijk inzichtelijk gemaakt. Het voordeel om een dergelijke training te volgen is dat het je weer scherper maakt, een heldere focus geeft en je nog meer tools geeft.

Jan Kwanten - Safety & Sales Consultant
Eurosafe Solutions

Ik ben ervan overtuigd dat door de SalesTopics Sales Training wij als verkoop van Hydro ons gaan onderscheiden in de markt door winnaars te zijn, die een plan hebben en dit verwezenlijken door de aangereikte structuur, techniek en methodiek te gebruiken!

John Delamboy - Sales & Marketing Director
Hydro Benelux
CSU
Manpower
VDL
IHC
DSM logo
optimum-group
hydro
Eurosafe logo
hago
louwman
hurkmans-groep
euromate
omnicol
attero
stevacon-bouw-1
dulimex logo
roosgroep
sligro
watson-marlow
aed solutions
ENI
Syndus Group
van Happen Containers
OCI Nitrogen
Hydrauvision
Gispen
UniCarriers
Albert Heijn
parker
TNO
timac-agro
Gerlach
OBO bettermann
Kimmenade
Fritom
TMS
rodac
Holland Air Pumps
dimensional-insight
Hollandplant
salestopics-logo

SalesTopics
Training & Consultancy B.V.
Dirk Heziuslaan 5
5591 AA Heeze

040-2240375

info@salestopics.nl

IBAN : NL69 INGB 0008 0962 41
BTW nr. : NL.8589.04.949.B01

KvK Eindhoven : 71922733
Algemene Voorwaarden
Privacyverklaring

Lid van de Beukenrode Groep

Links

  • Sales Training
  • Sales Coaching
  • Sales Consultancy
  • SalesTopics Academy
  • Sales boeken
  • Sales Inspiratie
  • Sales Blog
  • Sales Sprekers
  • Sales Toppers
  • Sales Online Training
  • Sales Online Coaching
  • SalesToffer – App
  • SalesFeed
  • Sales – Offery
  • Sales Online

Laatste Tweets

Inspiratie mail

Meld je aan voor de SalesTopics
Inspiratie mail, vol met artikelen
en sales inspiratie met veel
praktische, direct toepasbare tips:
Inloggen SalesTopics Academy

Social Media

Snelmenu

  • Home
  • Over SalesTopics
  • Contact
Copyright © 2016 SalesTopics. Website door Your Productions.