Ruim 2.500 tevreden klanten
Snel zichtbaar resultaat
Al 30 jaar Experts in commerciële groei
Sales opleider 2023
Gemiddelde waardering 8.7

Acquisitiegesprek

Succesvol zaken doen vereist training, discipline en vooral hard werken

Voordat u met uw acquisitiegesprekken start zijn onderzoek en voorbereiding essentieel. Als u succesvol wil zijn moet u eerst uw doelgroep in kaart brengen. In het acquisitiegesprek maakt u als eerste echt contact met uw gesprekspartner. Het zorgen voor een goede sfeer creëert vertrouwen. Een sterke gespreksopening waarin u een voordeel voor de klant benoemt zorgt ervoor dat uw klant op het puntje van zijn stoel gaat zitten. De kern van een acquisitiegesprek bestaat uit het inventariseren waar de behoeften van de klant liggen om dan met de juiste timing uw producten of diensten hierop aan te sluiten om vervolgens af te sluiten. De trainingen van SalesTopics helpen u om doelgerichte acquisitiegesprekken met succes te voeren.

Denk lange termijn

Naast dat het belangrijk is om die ene aankoop binnen te halen, is het ook belangrijk om een goede relatie op te bouwen. Dus zorg ervoor dat u uzelf blijft en de tijd neemt voor de klant. Hierdoor voelt de klant zich ook niet als een nummer, maar als een waardevolle toevoeging aan uw bedrijf. Op het moment dat u een goed gesprek heeft gehad en ook een goed product heeft afgeleverd wordt de kans vergroot dat u ook die herhaalaankoop binnenhaalt. Volg de training klantgericht denken en doen voor meer resultaat.

Wilt u succes als resultaat?

De Sales Training van SalesTopics brengt uw organisatie een bewezen hoger rendement. Heeft u behoefte aan concrete rendementsverbetering? Maak dan nu een afspraak voor een training op maat, waarin we praktijkgericht werken aan het verbeteren van de Sales Skills en Sales Attitude van uw mensen. Met succes als resultaat.

SalesTopics Academy biedt de volgende opleidingen en trainingen:

  • Incompany Training (Klassikale Sales opleidingen)
  • Online Sales Training (E-Learning)
  • Blended Learning (Combinatie van klassikaal leren en E-learning)
  • Sales Excellence Learning Experience (Micro Learning)
  • Sales-ABC opleidingen
  • Individueel Sales Ontwikkeltraject

Wilt u succes als resultaat?

Drie tips voor een acquisitiegesprek

Tijdens onze acquisitiegesprek training krijgt u nog veel meer persoonlijke tips die relevant zijn voor u, maar hier ontvangt u van ons alvast drie gratis tips.

  1. Stel open vragen

Het klinkt misschien voor de hand liggend, maar nog steeds betrappen wij sales personeel erop dat ze gesloten vragen stellen. Een gesloten vraag tijdens een acquisitiegesprek levert slechts alleen een ja of nee antwoord op. U loopt dus een heleboel informatie mis over waarom de persoon die keuze maakt. Door open vragen te stellen begint uw potentiele klant aan een verhaal waar u zowel meer informatie leert over de persoon zelf als het bedrijf. Op deze informatie kunt u later weer doorvragen op het moment dat u goed in beeld hebt wat het pijnpunt van de klant is en waar de kansen liggen.

  1. Wat is relevant voor de klant

Het kan zomaar zijn dat u als een klant aan de telefoon krijgt, dat die persoon met iets anders bezig is. Misschien zit die persoon zelfs niet op uw telefoontje te wachten. En daarom is het belangrijk om uw verhaal tijdens uw acquisitiegesprek kort en relevant te maken. Die persoon zit niet te wachten op een volledige omschrijving van uw product en wat het allemaal kan. Maak de klant dus eerst warm zodat er interesse wordt getoond, later kunt u altijd nog uw volledige verhaal vertellen.

  1. Wat is uw eerste vraag

Een slechte eerst vraag kan ervoor zorgen dat het gesprek meteen afgelopen is, een goede vroeg kan u juist een nieuwe klant opleveren. U kunt tijdens een acquisitiegesprek niet een persoon opbellen en meteen overvallen met een persoonlijke of strategische vraag. Die persoon is daar nog niet mee bezig en u gaat daar dan ook geen antwoord op krijgen.

Vertel daarom eerst een kort verhaal wat de persoon snapt en stel daarna een doelgerichte vraag die de persoon begrijpt. Het gesprek begint dan al meteen een stuk gemakkelijker en u heeft aandacht van de persoon nu.

Interesse in deze Sales Training? Neem contact met ons op!

Inschrijven inspiratie mail

Zij gingen u voor

Sales Opleider 2023
  • Praktijk- en resultaatgericht
  • Creatief en innoverend
  • Unieke maatoplossingen
  • Vernieuwende programma's
  • Ontwikkelt Sales talent
  • Aantoonbare resultaten
  • Ervaren trainers met passie
8.7

Gemiddelde waardering
van onze deelnemers

We laten graag onze klanten aan het woord!

Onze ambassadeurs