Acquisitiegesprek
Acquisitiegesprek
Waarom kiezen voor de acquisitietraining van SalesTopics?
- Wij geven u persoonlijke tips die u direct kunt toepassen;
- Hoe kunt u een langdurige relatie opbouwen;
- Hoe u sterk kunt openen tijdens een gesprek;
- Onze trainingen worden gemiddeld beoordeeld met een 8,7.
Veel verkopers houden dagelijks acquisitiegesprekken. Vaak met wisselend succes. Wat houdt een goed acquisitiegesprek nu eigenlijk in? Welke belangrijke zaken moet u in de gaten houden? In de acquisitietraining van SalesTopics gaan we dieper in op de verschillende fases in een acquisitiegesprek en welke aanpak hiervoor de beste is. We leren u hoe u een acquisitiegesprek opbouwt en succesvol afrond.
Doelgericht acquireren
Voordat u met uw acquisitiegesprekken start zijn onderzoek en voorbereiding essentieel. Als u succesvol wil zijn moet u eerst uw doelgroep in kaart brengen. In het acquisitiegesprek maakt u als eerste echt contact met uw gesprekspartner. Het zorgen voor een goede sfeer creëert vertrouwen. Een sterke gespreksopening waarin u een voordeel voor de klant benoemt zorgt ervoor dat uw klant op het puntje van zijn stoel gaat zitten. De kern van een acquisitiegesprek bestaat uit het inventariseren waar de behoeften van de klant liggen om dan met de juiste timing uw producten of diensten hierop aan te sluiten om vervolgens af te sluiten. De trainingen van SalesTopics helpen u om doelgerichte acquisitiegesprekken met succes te voeren.
Denk lange termijn
Naast dat het belangrijk is om die ene aankoop binnen te halen, is het ook belangrijk om een goede relatie op te bouwen. Dus zorg ervoor dat u uzelf blijft en de tijd neemt voor de klant. Hierdoor voelt de klant zich ook niet als een nummer, maar als een waardevolle toevoeging aan uw bedrijf. Op het moment dat u een goed gesprek heeft gehad en ook een goed product heeft afgeleverd wordt de kans vergroot dat u ook die herhaalaankoop binnenhaalt. Volg de training klantgericht denken en doen voor meer resultaat.
De Top 10 meeste populaire SalesTopics trainingen:

Professionele verkoop gesprekken voeren
Met behulp van de meest effectieve en succesvolle verkooptechnieken haalt u het maximale rendement uit klantgesprekken met de order als resultaat.
Lees meer
Op naar een winnende verkoopondersteuning
Signaleer vanuit een proactieve rol alle kansen en benut de cross- en up-selling mogelijkheden van uw organisatie optimaal voor meer opdrachten.
Lees meer
Verkoop je techniek met commercieel gevoel
Praktische vaardigheden en de juiste commerciële inzichten helpen u om de technische producten of diensten beter en sneller te verkopen.
Lees meer
Haal meer rendement uit een beursdeelname
Bereid u maximaal voor en neem kennis van de succesfactoren voor een effectieve beursdeelname met meer en kwalitatieve leads als resultaat.
Lees meer
Verstevig de relatie met de belangrijkste klanten
Aan de hand van accountplan formuleert u heldere accountdoelen, waardoor uw uitdagende verkoopdoelstellingen gerealiseerd worden.
Lees meer
Scoor sneller en meer kwalitatieve leads
Zet zelfbewust de juiste acquisitietools in voor het maken van afspraken en leer omgaan met tegenwerpingen en assertieve secretaresses.
Lees meer
De kunst van scherp en effectief zaken doen
Met kennis van doelgerichte onderhandelings- en beïnvloedingsstijlen komt u uiteindelijk tot een win-win situatie voor het beste resultaat.
Lees meer
Overtuigend en met zelfvertrouwen spreken
Stem uw verhaal af op uw publiek en ontwikkel uw eigen authentieke stijl van presenteren waardoor uw boodschap krachtig en beter blijft hangen.
Lees meer
Beïnvloeding van het onbewuste brein
Door uw non verbaliteit, gedrag, argumentatie, onderhandelings- en afsluittechnieken aan te passen op dat van uw klant sluit u sneller een deal.
Lees meer
Verhoog doeltreffend je klanttevredenheid
Klantgericht ondernemen met als doel het verwachtingspatroon van de klant te overtreffen leidt tot meer tevreden en loyale klanten.
Lees meerWilt u succes als resultaat?
De Sales Training van SalesTopics brengt uw organisatie een bewezen hoger rendement. Heeft u behoefte aan concrete rendementsverbetering? Maak dan nu een afspraak voor een training op maat, waarin we praktijkgericht werken aan het verbeteren van de Sales Skills en Sales Attitude van uw mensen. Met succes als resultaat.
Drie tips voor een acquisitiegesprek
Tijdens onze acquisitiegesprek training krijgt u nog veel meer persoonlijke tips die relevant zijn voor u, maar hier ontvangt u van ons alvast drie gratis tips.
- Stel open vragen
Het klinkt misschien voor de hand liggend, maar nog steeds betrappen wij sales personeel erop dat ze gesloten vragen stellen. Een gesloten vraag tijdens een acquisitiegesprek levert slechts alleen een ja of nee antwoord op. U loopt dus een heleboel informatie mis over waarom de persoon die keuze maakt. Door open vragen te stellen begint uw potentiele klant aan een verhaal waar u zowel meer informatie leert over de persoon zelf als het bedrijf. Op deze informatie kunt u later weer doorvragen op het moment dat u goed in beeld hebt wat het pijnpunt van de klant is en waar de kansen liggen.
- Wat is relevant voor de klant
Het kan zomaar zijn dat u als een klant aan de telefoon krijgt, dat die persoon met iets anders bezig is. Misschien zit die persoon zelfs niet op uw telefoontje te wachten. En daarom is het belangrijk om uw verhaal tijdens uw acquisitiegesprek kort en relevant te maken. Die persoon zit niet te wachten op een volledige omschrijving van uw product en wat het allemaal kan. Maak de klant dus eerst warm zodat er interesse wordt getoond, later kunt u altijd nog uw volledige verhaal vertellen.
- Wat is uw eerste vraag
Een slechte eerst vraag kan ervoor zorgen dat het gesprek meteen afgelopen is, een goede vroeg kan u juist een nieuwe klant opleveren. U kunt tijdens een acquisitiegesprek niet een persoon opbellen en meteen overvallen met een persoonlijke of strategische vraag. Die persoon is daar nog niet mee bezig en u gaat daar dan ook geen antwoord op krijgen.
Vertel daarom eerst een kort verhaal wat de persoon snapt en stel daarna een doelgerichte vraag die de persoon begrijpt. Het gesprek begint dan al meteen een stuk gemakkelijker en u heeft aandacht van de persoon nu.