Bij SalesTopics praten we vaak over de lef factor. Durven om de juiste te vragen te stellen om er zo achter te komen wat de klant nodig heeft. Durven te vragen naar wat u als bedrijf zijnde voor de klant kunt betekenen. Dit klinkt misschien gemakkelijk, maar een goede vraag stellen die de klant positief verrast blijkt toch vaak lastig in de praktijk.
Daarom behandelen wij dit topic in onze training over hoe u het beste nieuwe klanten kunt benaderen. Wij geven u zowel algemene tips mee, waarmee wij met grote regelmaat al sales medewerkers helpen, als dat wij naar u kijken. Hoe kunnen wij u persoonlijk verder helpen? Dit wij door persoonlijke tips te geven die relevant zijn voor u en die u ook direct kunt toepassen in de praktijk.
Verras de klant
Het gaat niet voor de éérste keer zijn dat uw potentiële klant benadert wordt voor een verkoopgesprek. Dus waarom moet de klant voor u kiezen? Dit is een zeer lastige vraag die wel beantwoord dient te worden voordat u nieuwe klanten gaat benaderen. Het antwoord op deze vraag is dat het belangrijk is om de klant te verassen. Hoe kunt u de klant positief verassen, waardoor de klant niet alleen u onthoudt, maar ook voor u kiest. Daarbij kijken we zowel naar hoe u zich als bedrijf zijnde de klant kunt verassen, maar ook hoe u als persoon de klant kunt verassen. Bent u benieuwd hoe? Neem dan contact op of vraag de training klantgericht denken en doen aan?