Nieuwe klanten benaderen
Nieuwe klanten benaderen
Ieder bedrijf loopt wel eens tegen het punt aan. Ik heb nieuwe klanten nodig en ik weet niet hoe ik die klanten het beste kan benaderen. Eén van de eerste stappen die u in dit proces moet gaan zetten is om te onderzoeken wie die nieuwe klanten kunnen zijn. Want kiest u voor dezelfde doelgroep? Of is de markt al verzadigd en gaat u kiezen voor een nieuwe doelgroep? En als u kiest voor een nieuwe doelgroep, hoe gaat u dan die doelgroep benaderen? In onze training over hoe u het beste nieuwe klanten kunt benaderen behandelen we de eerste stappen van dit onderwerp.
Durf de nieuwe klant te benaderen
Bij SalesTopics praten we vaak over de lef factor. Durven om de juiste te vragen te stellen om er zo achter te komen wat de klant nodig heeft. Durven te vragen naar wat u als bedrijf zijnde voor de klant kunt betekenen. Dit klinkt misschien gemakkelijk, maar een goede vraag stellen die de klant positief verrast blijkt toch vaak lastig in de praktijk.
Daarom behandelen wij dit topic in onze training over hoe u het beste nieuwe klanten kunt benaderen. Wij geven u zowel algemene tips mee, waarmee wij met grote regelmaat al sales medewerkers helpen, als dat wij naar u kijken. Hoe kunnen wij u persoonlijk verder helpen? Dit wij door persoonlijke tips te geven die relevant zijn voor u en die u ook direct kunt toepassen in de praktijk.
Verras de klant
Het gaat niet voor de éérste keer zijn dat uw potentiële klant benadert wordt voor een verkoopgesprek. Dus waarom moet de klant voor u kiezen? Dit is een zeer lastige vraag die wel beantwoord dient te worden voordat u nieuwe klanten gaat benaderen. Het antwoord op deze vraag is dat het belangrijk is om de klant te verassen. Hoe kunt u de klant positief verassen, waardoor de klant niet alleen u onthoudt, maar ook voor u kiest. Daarbij kijken we zowel naar hoe u zich als bedrijf zijnde de klant kunt verassen, maar ook hoe u als persoon de klant kunt verassen. Bent u benieuwd hoe? Neem dan contact op of vraag de training klantgericht denken en doen aan?
De Top 10 meeste populaire SalesTopics trainingen:

Professionele verkoop gesprekken voeren
Met behulp van de meest effectieve en succesvolle verkooptechnieken haalt u het maximale rendement uit klantgesprekken met de order als resultaat.
Lees meer
Op naar een winnende verkoopondersteuning
Signaleer vanuit een proactieve rol alle kansen en benut de cross- en up-selling mogelijkheden van uw organisatie optimaal voor meer opdrachten.
Lees meer
Verkoop je techniek met commercieel gevoel
Praktische vaardigheden en de juiste commerciële inzichten helpen u om de technische producten of diensten beter en sneller te verkopen.
Lees meer
Haal meer rendement uit een beursdeelname
Bereid u maximaal voor en neem kennis van de succesfactoren voor een effectieve beursdeelname met meer en kwalitatieve leads als resultaat.
Lees meer
Verstevig de relatie met de belangrijkste klanten
Aan de hand van accountplan formuleert u heldere accountdoelen, waardoor uw uitdagende verkoopdoelstellingen gerealiseerd worden.
Lees meer
Scoor sneller en meer kwalitatieve leads
Zet zelfbewust de juiste acquisitietools in voor het maken van afspraken en leer omgaan met tegenwerpingen en assertieve secretaresses.
Lees meer
De kunst van scherp en effectief zaken doen
Met kennis van doelgerichte onderhandelings- en beïnvloedingsstijlen komt u uiteindelijk tot een win-win situatie voor het beste resultaat.
Lees meer
Overtuigend en met zelfvertrouwen spreken
Stem uw verhaal af op uw publiek en ontwikkel uw eigen authentieke stijl van presenteren waardoor uw boodschap krachtig en beter blijft hangen.
Lees meer
Beïnvloeding van het onbewuste brein
Door uw non verbaliteit, gedrag, argumentatie, onderhandelings- en afsluittechnieken aan te passen op dat van uw klant sluit u sneller een deal.
Lees meer
Verhoog doeltreffend je klanttevredenheid
Klantgericht ondernemen met als doel het verwachtingspatroon van de klant te overtreffen leidt tot meer tevreden en loyale klanten.
Lees meerWilt u succes als resultaat?
De Sales Training van SalesTopics brengt uw organisatie een bewezen hoger rendement. Heeft u behoefte aan concrete rendementsverbetering? Maak dan nu een afspraak voor een training op maat, waarin we praktijkgericht werken aan het verbeteren van de Sales Skills en Sales Attitude van uw mensen. Met succes als resultaat.