Ruim 2.500 tevreden klanten
Snel zichtbaar resultaat
Al 30 jaar Experts in commerciële groei
Sales opleider 2021
Gemiddelde waardering 8.7

Klantgericht denken en doen

Verhoog doeltreffend uw klanttevredenheid

In de transparante wereld waarin we leven zijn producten en diensten gemakkelijk uitwisselbaar. Klanten zijn kritisch, minder loyaal en stappen sneller over, met een omzetdaling als gevolg. Om klanten (en marges) te behouden is klantgericht denken en doen essentieel om als organisatie succesvol te zijn. Dit vraagt om betrokken en slagvaardige medewerkers. In de training Klantgericht denken en doen krijgt u de belangrijkste inzichten en vaardigheden op het gebied van klantgerichtheid. U ontwikkelt een klantgerichte houding; een attitude die leidt tot meer en tevreden klanten, een hogere klantloyaliteit en uiteindelijk tot klantgroei.

Zorg voor een hogere klantloyaliteit en maak van uw klanten ambassadeurs

Programma

In deze interactieve en praktische training krijgt u o.a. antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe zien uw klanten eruit; hoe zijn ze verdeeld en wat zijn hun kenmerken?
  • Wat zijn de randvoorwaarden om klantgericht denken en doen succesvol toe te passen?
  • Wat is klantgericht communiceren, wat zijn de valkuilen en hoe kunt u ze ontlopen?
  • Met welke vraag- en analysetechnieken achterhaalt u scherp de klantbehoeften?
  • Waarom uiten klanten bezwaren en hoe kunt u hier het beste mee omgaan?
  • Hoe presenteert u overtuigend de voordelen van uw product of dienst?
  • Welke schriftelijke, persoonlijke en telefonische contactmomenten heeft u?
  • Hoe overtreft u de verwachtingen van uw klant bij die contactmomenten?
  • Hoe zorgt u voor een klantgerichte samenwerking, zowel intern als extern?
  • Op welke wijze maakt u van tevreden klanten enthousiaste ambassadeurs?

Resultaat

  • U heeft inzicht in commerciële processen en het belang van klantgerichtheid.
  • U neemt proactief uw rol en verantwoordelijkheid in klantgericht denken en doen.
  • U communiceert op een klantvriendelijke en plezierige wijze, zowel intern als extern.
  • U kent en begrijpt de wensen van uw klanten en past uw denken en doen hierop aan.
  • U weet gemakkelijk klanten voor u te winnen en realiseert een hogere klanttevredenheid.
  • U ontwikkelt uw sales talent, realiseert persoonlijke groei en haalt het maximale rendement uit uzelf.

Voor wie

De training ‘Klantgericht denken en doen’ is bestemd voor medewerkers in organisaties die regelmatig in contact komen met (potentiële) klanten. Eigenlijk zou iedereen die zijn organisatie verder wil laten groeien, deze training moeten volgen.

Onze aanpak

  • 1. Doelstelling

  • 2. Voorbereiding

  • 3. Training

  • 4. Evaluatie

  • 5. Borging

Bewezen methodiek van de sales training

SalesTopics heeft een in de praktijk bewezen trainingsmethodiek ontwikkeld die er op gericht is om blijvende vernieuwings- en veranderingsprocessen bij individuen en organisaties te realiseren. Hierbij richten wij ons op 2 belangrijke pijlers: Sales Skills en Sales Attitude. Vaardigheden en gedrag bepalen het commerciële succes. Door middel van interactieve praktijkgerichte werkvormen, inspirerende workshops, motiverende instructiefilms en confronterende videorollenspellen houden wij de deelnemer een spiegel voor tijdens de sales training. Met de verkregen inzichten en de aangereikte salesmethodieken- en gesprekstechnieken zijn de deelnemers in staat om efficiënt en effectief de vertaalslag te maken naar de eigen praktijk, met één doel tijdens de Sales training en die is; Succes als Resultaat.

Maatwerk Sales Training

Elk individu en iedere organisatie is anders. Ook de omgeving en markten waarin deze zich bevinden zijn compleet anders. Dit vraagt om niet standaard oplossingen, maar om sales trainingen op maat. De sales trainingen van SalesTopics kenmerken zich door een praktijkgerichte, individuele en resultaatgerichte aanpak. Deze op maat gesneden oplossingen resulteren in een juiste match tussen het trainingsprogramma en de afgestemde trainingsdoelstellingen. Het rendement uit de trainingen is hierdoor bijzonder hoog. De investeringen zijn afhankelijk van de duur van het programma en het aantal deelnemers.

Wij maken graag een DATE® met u

Wilt u omzetgroei? Uw rendement verbeteren? SalesTopics helpt u graag bij het professionaliseren van uw verkooporganisatie. Het programma van de sales training is op maat en ontstaat altijd in samenspraak met u. Wij hebben jarenlange ervaring in het ontwerpen en bouwen van salestrainingen op maat. Dankzij onze beproefde methodiek – DATE® – kunt u ervan op aan, dat we waarmaken wat we beloven. Afspraak is afspraak. Het principe van DATE® ligt aan de basis van onze methodiek:

Diagnose

We analyseren uw sales afdeling, werkwijze, huidig resultaat en uiteraard het door u gewenste resultaat. We brengen verbeterpunten en mogelijkheden in kaart, passend binnen en bijdragend aan de bedrijfsstrategie.

Architectuur

Ons ervaren salesteam ontwerpt, in samenspraak met u, een trainingsprogramma op maat. Altijd met uw doelstelling in het vizier.

Training & Coaching

Het programma aan trainingen en coaching is 100% toegespitst op uw organisatie, business en mensen.

Evaluatie

Hoeveel rendement heeft de SalesTopics salestraining u opgeleverd?

Interesse in deze Sales Training? Neem contact met ons op!

Inschrijven inspiratie mail

Zij gingen u voor

Sales Opleider 2021
  • Praktijk- en resultaatgericht
  • Creatief en innoverend
  • Unieke maatoplossingen
  • Vernieuwende programma's
  • Ontwikkelt Sales talent
  • Aantoonbare resultaten
  • Ervaren trainers met passie
8.7

Gemiddelde waardering
van onze deelnemers

We laten graag onze klanten aan het woord!

Onze ambassadeurs

Wat me met name opviel aan de SalesTopics Training was vooral de grondige voorbereiding. Er is op voorhand veel met elkaar geschakeld om een trainingsdag te creëeren die op alle wensen aansloot. We hebben veel toepasbare handvatten ontvangen.

Casper Baan

Casper Baan
Sales Manager
Sligro Food Group

Ik heb de trainingen van SalesTopics als zeer waardevol ervaren, omdat ik handvaten heb gekregen waar ik in de praktijk zeker iets aan heb. De trainer houdt je spiegel voor en de training is volledig afgestemd op onze praktijk.

Timo Koop

Timo Koop
Verkoopleider
Haller Benelux

Een leuke, interactieve en leerzame training die me nieuwe, bruikbare inzichten heeft gegeven en me echt aan het denken heeft gezet over de uiting van ons bedrijf in de markt, maar ook over hoe ik zelf communiceer naar mijn (potentiële) klanten.

Paola van der Dussen

Paola van der Dussen
Accountmanager Binnendienst
Wis Services