Telefonische acquisitie
Telefonische acquisitie
Breekt bij u het angstzweet uit bij de gedachte aan telefonische acquisitie? SalesTopics heeft een succesvolle cursus telefonische acquisitie ontwikkeld om u van deze angst af te helpen. Deze training telefonische acquisitie helpt u om doelgericht nieuwe klanten of nieuwe relaties binnen te halen. Ondanks het feit dat er nog andere manieren zijn om leads en afspraken te generen zijn veel bedrijven nog steeds afhankelijk van telefonische acquisitie of cold calling. Immers het scoren van een opdracht begint vaak met het maken van een eerste afspraak.
Telefonische acquisitie tips
Gedurende de cursus leert u effectieve technieken die u direct kunt toepassen in uw dagelijkse werkzaamheden. Om u alvast op weg te helpen geven we hier een aantal praktische tips hoe u een telefonisch acquisitiegesprek voert:
- Bereidt uw gesprek voor
Een goed gesprek voert u vaak niet vanuit de losse pols. Bedenk, en nog liever, schrijf (in steekwoorden) op wat u wilt gaan bespreken.
- Verdiep u in uw gesprekspartner
Het is verstandig om u vooraf te verdiepen in uw gesprekpartner en het bedrijf waar deze persoon werkzaam is. Heeft het bedrijf de afgelopen periode veel succes geboekt of is de betreffende persoon recentelijk gepromoveerd? Allerlei zaken waar u effectief op in kunt spelen en uw voordeel uit kunt halen.
- Anticipeer op tegenwerpingen
Ondanks dat u overtuigd bent van uw product of dienst mag het nooit een garantie zijn dat uw gesprekspartner er ook zo over denkt. Denk dus na hoe u anticipeert wanneer u met tegenwerpingen te maken krijgt.
- Bedenk een pakkende afsluiter
Hoe lang het gesprek duurt weet u nooit. Echter zijn de opening en afsluiting van het gesprek aandachtspunten. De opening zorgt ervoor dat u de interesse wekt. De afsluiter is minstens zo belangrijk. Bedenk daarom een concrete afsluiter wat u en uw klant beide duidelijkheid schept. Een voorbeeld hiervan is het maken van een persoonlijke afspraak of de belofte dat u nog een keer mag bellen of een voorstel mag mailen.
Effectief belscript voor acquisitie
In de training telefonische acquisitie leert u de meest effectieve technieken om snel en meer afspraken te maken. Een goede voorbereiding met een geoefend en effectief belscript zijn leidend hierbij. Met deze cursus telefonische acquisitie bent u in staat om contactbezwaren op authentieke wijze om te buigen naar een afspraak. Bij telefonische acquisitie draait het vooral om het doen, want goede verkopers weten de klant nieuwsgierig te maken en de afspraak te verkopen. Wilt u meer rendement uit uw telefonische acquisitie halen? Meldt u, en uw collega’s, aan voor de SalesTopics cursus door het contactformulier in te vullen.
De Top 10 meeste populaire SalesTopics trainingen:

Professionele verkoop gesprekken voeren
Met behulp van de meest effectieve en succesvolle verkooptechnieken haalt u het maximale rendement uit klantgesprekken met de order als resultaat.
Lees meer
Op naar een winnende verkoopondersteuning
Signaleer vanuit een proactieve rol alle kansen en benut de cross- en up-selling mogelijkheden van uw organisatie optimaal voor meer opdrachten.
Lees meer
Verkoop je techniek met commercieel gevoel
Praktische vaardigheden en de juiste commerciële inzichten helpen u om de technische producten of diensten beter en sneller te verkopen.
Lees meer
Haal meer rendement uit een beursdeelname
Bereid u maximaal voor en neem kennis van de succesfactoren voor een effectieve beursdeelname met meer en kwalitatieve leads als resultaat.
Lees meer
Verstevig de relatie met de belangrijkste klanten
Aan de hand van accountplan formuleert u heldere accountdoelen, waardoor uw uitdagende verkoopdoelstellingen gerealiseerd worden.
Lees meer
Scoor sneller en meer kwalitatieve leads
Zet zelfbewust de juiste acquisitietools in voor het maken van afspraken en leer omgaan met tegenwerpingen en assertieve secretaresses.
Lees meer
De kunst van scherp en effectief zaken doen
Met kennis van doelgerichte onderhandelings- en beïnvloedingsstijlen komt u uiteindelijk tot een win-win situatie voor het beste resultaat.
Lees meer
Overtuigend en met zelfvertrouwen spreken
Stem uw verhaal af op uw publiek en ontwikkel uw eigen authentieke stijl van presenteren waardoor uw boodschap krachtig en beter blijft hangen.
Lees meer
Beïnvloeding van het onbewuste brein
Door uw non verbaliteit, gedrag, argumentatie, onderhandelings- en afsluittechnieken aan te passen op dat van uw klant sluit u sneller een deal.
Lees meer
Verhoog doeltreffend je klanttevredenheid
Klantgericht ondernemen met als doel het verwachtingspatroon van de klant te overtreffen leidt tot meer tevreden en loyale klanten.
Lees meerWilt u succes als resultaat?
De Sales Training van SalesTopics brengt uw organisatie een bewezen hoger rendement. Heeft u behoefte aan concrete rendementsverbetering? Maak dan nu een afspraak voor een training op maat, waarin we praktijkgericht werken aan het verbeteren van de Sales Skills en Sales Attitude van uw mensen. Met succes als resultaat.
De training succesvol telefonisch acquireren
Wilt u graag weten waar de volledige training succesvol telefonisch acquireren uit bestaat? Bekijk dan onze pagina. Hieronder vindt u alvast een klein voorproefje.
De basis van de training is om sales medewerkers handvatten te geven waarmee ze conversies behalen uit telefoongesprekken. Door de training krijgen medewerkers vertrouwen en gaan ze meer meer plezier het gesprek aan. Om succesvol telefonisch te acquireren is het belangrijk om een duidelijk stappenplan voor uzelf te maken. Wat is uw openingszin, wat voor verhaal gaat u vertellen, wat is de toon die u inzet en hoe krijgt u een klik met de persoon. Zomaar enkele vragen die beantwoordt worden op de training.
5591 JH Heeze