Op onze training verkooptechnieken gaat u nog veel meer persoonlijke tips ontvangen, maar hier krijgt u alvast een drietal tips.
Voorbereiding is alles
Dit klinkt misschien standaard, maar nog steeds komen wij sales medewerkers tegen die niet alles uit hun voorbereiding hebben gehaald. Zorg ervoor dat u uw product en bedrijf goed kent en dat u een antwoord heeft op verrassende vragen. Dit straalt vertrouwen uit naar de potentiële klant tijdens het verkoopgesprek.
Luister naar de klant
Verkopen is meer dan alleen maar vertellen aan de klant hoe geweldig uw product is. Tijdens het verkoopgesprek moet u erachter komen wat het pijnpunt is van de klant en waar zijn of haar behoefte ligt. Door goed te luisteren kunt u inspelen op de behoefte van de klant en zo meer resultaat te behalen.
Onderscheidt uzelf
Ieder bedrijf zegt dat ze klantvriendelijk zijn of dat ze een goed product aanbieden. Maar wat is nou een fundamenteel verschil tussen uw bedrijf en dat van concurrenten? Deze vraag blijkt toch vaak nog lastig te beantwoorden te zijn. Het is goed om hier met u team over na te denken. En als u een goed antwoord heeft, dit toe te passen.