Verkooptechnieken
Verkooptechnieken
U heeft een prachtig product of biedt een geweldige dienst aan, maar de verkoopcijfers vallen tegen. Wat nu? Heeft u uw verkooptechnieken al eens kritisch geanalyseerd?
Wilt u de nieuwste verkooptechnieken leren om succesvol te kunnen verkopen? SalesTopics heeft een succesvolle cursus verkooptechnieken ontwikkeld om meer klanten en omzet te realiseren. Een gestructureerde verkooptechniek die er op gericht is om snel het vertrouwen van een klant te winnen en te overtuigen om uiteindelijk de order te scoren. Naast praktische tips in deze training verkooptechnieken wordt vooral aandacht besteed aan de meest effectieve gespreksstructuur.
Resultaten
U bent natuurlijk benieuwd welke competenties u na het volgen van de training verbeterd heeft en waartoe u in staat bent na de training verkooptechnieken?
- U ontwikkelt voldoende zelfvertrouwen om als een volwaardige gesprekspartner te acteren.
- U scoort meer kwalitatieve afspraken en opdrachten bij bestaande en nieuwe klanten.
- U beheerst alle facetten van een professioneel verkoopgesprek en past deze succesvol toe.
- U weet het onderscheidend vermogen van uzelf én uw organisatie beter te presenteren.
- U realiseert een hogere omzet, betere marges en meer klanten door met lef af te sluiten.
Sales technieken in de praktijk
Tijdens de training verkooptechnieken wordt niet alleen aandacht besteedt aan een succesvolle verkooptechniek op zich, maar komen ook andere onderwerpen aan bod zoals verkooppsychologie en klant typologieën. Met de verworven commerciële inzichten bent u in staat om de aangeleerde verkooptechnieken in de praktijk succesvol toe te passen met meer opdrachten en klanten als resultaat. Immers een aangescherpte verkooptechniek resulteert in meer commercieel rendement.
Cursus verkooptechnieken
Om uw verkooptechnieken te verbeteren hebben wij een trainingsprogramma ontwikkeld waarmee gestructureerd alle punten uit het verkoopproces aan bod komen. Onderwerpen die wij tijdens de training verkooptechnieken behandelen zijn onder andere:
- Hoe wordt u een TOP-verkoper en welke verkooptechniek is het meest succesvol?
- Wat is de meest optimale verkoopstructuur en hoe kunt u deze succesvol toepassen?
- Op welke wijze kunt u de klant beïnvloeden en wat is een overtuigende argumentatie methodiek?
- Wat zijn de succesfactoren voor een onuitwisbare (1e) indruk?
- Waarom uiten klanten bezwaren en hoe kunt u hier het beste mee omgaan?
Met het toevoegen van de geleerde actiepunten in de praktijk merkt u dat u veel zelfverzekerder bent tijdens het verkopen. Wilt u zich aanmelden voor de training verkooptechnieken of hier meer informatie over ontvangen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op.
De Top 10 meest populaire SalesTopics trainingen:

Professionele verkoop gesprekken voeren
Met behulp van de meest effectieve en succesvolle verkooptechnieken haalt u het maximale rendement uit klantgesprekken met de order als resultaat.
Lees meer
Op naar een winnende verkoopondersteuning
Signaleer vanuit een proactieve rol alle kansen en benut de cross- en up-selling mogelijkheden van uw organisatie optimaal voor meer opdrachten.
Lees meer
Verkoop je techniek met commercieel gevoel
Praktische vaardigheden en de juiste commerciële inzichten helpen u om de technische producten of diensten beter en sneller te verkopen.
Lees meer
Haal meer rendement uit een beursdeelname
Bereid u maximaal voor en neem kennis van de succesfactoren voor een effectieve beursdeelname met meer en kwalitatieve leads als resultaat.
Lees meer
Verstevig de relatie met de belangrijkste klanten
Aan de hand van accountplan formuleert u heldere accountdoelen, waardoor uw uitdagende verkoopdoelstellingen gerealiseerd worden.
Lees meer
Scoor sneller en meer kwalitatieve leads
Zet zelfbewust de juiste acquisitietools in voor het maken van afspraken en leer omgaan met tegenwerpingen en assertieve secretaresses.
Lees meer
De kunst van scherp en effectief zaken doen
Met kennis van doelgerichte onderhandelings- en beïnvloedingsstijlen komt u uiteindelijk tot een win-win situatie voor het beste resultaat.
Lees meer
Overtuigend en met zelfvertrouwen spreken
Stem uw verhaal af op uw publiek en ontwikkel uw eigen authentieke stijl van presenteren waardoor uw boodschap krachtig en beter blijft hangen.
Lees meer
Beïnvloeding van het onbewuste brein
Door uw non verbaliteit, gedrag, argumentatie, onderhandelings- en afsluittechnieken aan te passen op dat van uw klant sluit u sneller een deal.
Lees meer
Verhoog doeltreffend je klanttevredenheid
Klantgericht ondernemen met als doel het verwachtingspatroon van de klant te overtreffen leidt tot meer tevreden en loyale klanten.
Lees meerWilt u succes als resultaat?
De Sales Training van SalesTopics brengt uw organisatie een bewezen hoger rendement. Heeft u behoefte aan concrete rendementsverbetering? Maak dan nu een afspraak voor een training op maat, waarin we praktijkgericht werken aan het verbeteren van de Sales Skills en Sales Attitude van uw mensen. Met succes als resultaat.
3 tips over verkooptechnieken
Op onze training verkooptechnieken gaat u nog veel meer persoonlijke tips ontvangen, maar hier krijgt u alvast een drietal tips.
Voorbereiding is alles
Dit klinkt misschien standaard, maar nog steeds komen wij sales medewerkers tegen die niet alles uit hun voorbereiding hebben gehaald. Zorg ervoor dat u uw product en bedrijf goed kent en dat u een antwoord heeft op verrassende vragen. Dit straalt vertrouwen uit naar de potentiële klant tijdens het verkoopgesprek.
Luister naar de klant
Verkopen is meer dan alleen maar vertellen aan de klant hoe geweldig uw product is. Tijdens het verkoopgesprek moet u erachter komen wat het pijnpunt is van de klant en waar zijn of haar behoefte ligt. Door goed te luisteren kunt u inspelen op de behoefte van de klant en zo meer resultaat te behalen.
Onderscheidt uzelf
Ieder bedrijf zegt dat ze klantvriendelijk zijn of dat ze een goed product aanbieden. Maar wat is nou een fundamenteel verschil tussen uw bedrijf en dat van concurrenten? Deze vraag blijkt toch vaak nog lastig te beantwoorden te zijn. Het is goed om hier met u team over na te denken. En als u een goed antwoord heeft, dit toe te passen.