Klantgericht denken en doen
Klantgericht denken en doen
Verhoog doeltreffend uw klanttevredenheid
In de transparante wereld waarin we leven zijn producten en diensten gemakkelijk uitwisselbaar. Klanten zijn kritisch, minder loyaal en stappen sneller over, met een omzetdaling als gevolg. Om klanten (en marges) te behouden is klantgericht denken en doen essentieel om als organisatie succesvol te zijn. Dit vraagt om betrokken en slagvaardige medewerkers. In de training Klantgericht denken en doen krijgt u de belangrijkste inzichten en vaardigheden op het gebied van klantgerichtheid. U ontwikkelt een klantgerichte houding; een attitude die leidt tot meer en tevreden klanten, een hogere klantloyaliteit en uiteindelijk tot klantgroei.
PROGRAMMA
In deze interactieve en praktische training krijgt u antwoord op de volgende vragen:
- Hoe zien uw klanten eruit; hoe zijn ze verdeeld en wat zijn hun kenmerken?
- Wat zijn de randvoorwaarden om klantgericht denken en doen succesvol toe te passen?
- Wat is klantgericht communiceren, wat zijn de valkuilen en hoe kunt u ze ontlopen?
- Met welke vraag- en analysetechnieken achterhaalt u scherp de klantbehoeften?
- Waarom uiten klanten bezwaren en hoe kunt u hier het beste mee omgaan?
- Hoe presenteert u overtuigend de voordelen van uw product of dienst?
- Welke schriftelijke, persoonlijke en telefonische contactmomenten heeft u?
- Hoe overtreft u de verwachtingen van uw klant bij die contactmomenten?
- Hoe zorgt u voor een klantgerichte samenwerking, zowel intern als extern?
- Op welke wijze maakt u van tevreden klanten enthousiaste ambassadeurs?
RESULTAAT
- U heeft inzicht in commerciële processen en het belang van klantgerichtheid.
- U neemt proactief uw rol en verantwoordelijkheid in klantgericht denken en doen.
- U communiceert op een klantvriendelijke en plezierige wijze, zowel intern als extern.
- U kent en begrijpt de wensen van uw klanten en past uw denken en doen hierop aan.
- U weet gemakkelijk klanten voor u te winnen en realiseert een hogere klanttevredenheid.
VOOR WIE
De training ‘Klantgericht denken en doen’ is bestemd voor medewerkers in organisaties die regelmatig in contact komen met (potentiële) klanten. Eigenlijk zou iedereen die zijn organisatie verder wil laten groeien, deze training moeten volgen.
GERELATEERDE TRAININGEN
INVESTERING
De investering voor deze praktijkgerichte training Klantgericht denken en doen is afhankelijk van de exacte trainingsbehoeften. Deze kan per organisatie verschillen. Maatwerk levert het maximale rendement op. Aan de hand van een scherpe analyse werken wij een op maat gesneden trainingsvoorstel uit. Volledig toegespitst op uw wensen. Nodig ons uit voor een vrijblijvend gesprek.
5591 AA Heeze