Top 10 meest populaire SalesTopics trainingen
SalesTopics Academy
Top 10 meest populaire trainingen
Commerciële Vaardigheden voor Account Managers
Veel verkopers richten zich op het verkopen van hun eigen producten en/of diensten in plaats van de behoefte van de klant centraal te stellen. Hierdoor ontstaat er geen vertrouwen, waardoor opdrachten uitblijven. Geen opdracht is geen omzet en dus op termijn geen bestaansrecht! Om klanten (en marges) te behouden, en om nieuwe klanten voor zich te winnen, is de Account Manager genoodzaakt om minder vrijblijvend en met meer professionaliteit…
Commerciële Vaardigheden voor Verkoop Binnendienst
De verkoop binnendienst krijgt een steeds belangrijkere rol binnen verkooporganisaties. Zij zijn het hart van de organisatie en hebben dagelijks intensieve contacten met veel klanten. Deze contacten blijken veelal reactief, waardoor kansen op extra omzet gemist worden. Het is zeer kansrijk om in deze contacten vanuit een proactieve en klantgerichte houding te reageren. Met een scherp oog voor commerciële kansen. Met als doelstelling meer…
Commerciële Vaardigheden voor Technici
Bij de verkoop van technische producten of diensten is de kennis van de verkoper belangrijk. De feitelijke inhoudelijke kennis is vaak in orde, maar de commerciële vaardigheden krijgen te weinig aandacht. En in de commercie geldt dat juist de verbale en non-verbale communicatie de meeste informatie oplevert. Zonder deze vaardigheden ontstaat er geen verbinding en blijft de order uit. In deze training leert u hoe wederzijds begrip creëert…
Beurstraining ‘Beter acteren op Beurzen’
Veel bedrijven investeren veel tijd en hoge kosten in de deelname aan een (vak)beurs. Vaak gaat alle energie uit naar het ontwerp van een indrukwekkende beursstand en wordt de standbemanning, die voor business moet zorgen, vergeten. Gevolg is dat zij niet goed zijn voorbereid, niet de juiste contacten leggen, met als gevolg een laag rendement uit de beursdeelname. Een goed voorbereide standbemanning…
Strategisch (Key) Account Management
Vraagstukken bij grote klanten worden steeds complexer en vragen om een integrale en innovatieve aanpak. Doet u dit niet met een doordachte aanpak dan loopt u het risico uw belangrijkste klanten, en dus veel omzet, te verliezen. Het is van belang om de band met de belangrijke strategische accounts systematisch en op alle niveau’s zo te versterken dat er wederzijdse afhankelijkheid ontstaat. In deze training leert u Strategich (Key) Account Management…
Succesvol Telefonisch Acquireren
De tijd dat klanten kwamen ‘aanwaaien’ is voorbij. Vandaag de dag zullen we zelf het initiatief moeten nemen en klanten proactief benaderen. Immers, het werven van nieuwe klanten is noodzakelijk voor het voortbestaan van iedere organisatie. Als er geen nieuwe klanten worden gewonnen, komt er minder omzet binnen. Met als gevolg dat investeringen achterblijven en op termijn de continuiteit in gevaar komt. Veel salesmensen vinden het echter…
Resultaatgericht (prijs-) onderhandelen
Onderhandelen doen we, ieder in zijn eigen rol, elke dag. In een steeds meer door prijs gedreven markt is het belangrijk om goed te kunnen (prijs-)onderhandelen om een optimale uitkomst te bereiken. Doen we dit niet goed, dan kost ons dit direct omzet en resultaat. Goed onderhandelen vergt training en vaardigheid. In deze training leer je alle facetten van resultaatgericht (prijs-)onderhandelen, die gebaseerd zijn op effectief…
Professioneel Zakelijk Presenteren
Presenteren doet niemand zo maar even. Veel mensen zien op tegen het houden van een toespraak. Het is moelijk om op een podium op een natuurlijke wijze te presenteren. Maar wordt de boodschap niet op de juiste wijze overgebracht, dan haken toehoorders af. Presenteren voor publiek is een vak apart, maar u kunt het leren. In de training Professioneel Zakelijk Presenteren leert u dat u met de juiste aanpak en een goede voorbereiding uw…
Psychologisch Verkopen
U gaat naar een supermarkt voor een paar artikelen en komt met een volle winkelkar buiten. Herkenbaar? We worden dagelijks beïnvloedt door prikkels waar ons onderbewuste brein gevoelig voor is. Volgens onderzoek van neurowetenschappers neemt het onderbewuste brein meer dan 85% van onze beslissingen. Waarom zouden wij in de sales geen gebruik maken van deze wetenschap? In deze training krijgt u inzicht in de psychologie van…
Klantgericht denken en doen
n de transparante wereld waarin we leven zijn producten en diensten gemakkelijk uitwisselbaar. Klanten zijn kritisch, minder loyaal en stappen sneller over, met een omzetdaling als gevolg. Om klanten (en marges) te behouden is klantgericht denken en doen essentieel om als organisatie succesvol te zijn. Dit vraagt om betrokken en slagvaardige medewerkers. In de training ” Klantgericht denken en doen ” krijgt u de belangrijkste inzichten…