Sales Blog
Positieve Woorden Alfabet
Speciaal voor jou hebben wij het Positieve Woorden Alfabet samengesteld. Een alfabet waarmee jij in staat bent om jouw klanten positief te overtuigen. Je hoeft deze woorden alleen maar toe te passen om te merken dat het werkt. Kies de woorden die bij jou passen en gebruik ze naar hartenlust in al je gesprekken met...
101 motiverende complimenten!
Het is heerlijk als iemand je laat weten dat je er goed uitziet, dat je een bijzondere prestatie hebt geleverd of dat je veel voor hem of haar betekent. Een complimentje is makkelijk en snel te maken, heeft een enorme motiverende werking en kost zo weinig! Complimenten zijn altijd welkom, maar waarom zijn we er...
Offertes: kans of noodzakelijk kwaad?
Dinsdagmiddag. Bruisend van energie stap je in je auto. Met een lekker gevoel over de drie verkoopgesprekken die je achter de rug hebt. Je hebt interessante mensen gesproken, een band opgebouwd, goed doorgevraagd. En je weet al precies met welke oplossing je je klant gaat verrassen. Voor je gevoel heb je de opdracht al binnen....
Storytelling in sales als succes story
Verhalen zijn zo oud als de mensheid. Storytelling kennen we allemaal uit onze jeugd in de vorm van sprookjes. Een verhaal begint met ‘Er was eens…’ en het eindigt met ‘en ze leefden nog lang en gelukkig…’. In de kern van het verhaal spelen zich allerlei avonturen zich af. In feite geldt dit ook in...
Zintuiglijke marketing is de laatste jaren enorm in opkomst
Inzet van geuren levert winst op Zintuiglijke marketing is de laatste jaren enorm in opkomst. Het prikkelt onze ogen, oren, neus, huid en tong. Het doel: waarde creëren en de klant verleiden tot koop. Een bekend voorbeeld is de geur van versgebakken brood in supermarkten. Als klant word je hongerig en de keuze voor een...
Maak een onuitwisbare indruk
Hoe sprankelend jij overkomt, is cruciaal voor een onuitwisbare eerste indruk. Sterker nog: jouw eerste indruk kleurt alle volgende indrukken die je maakt bij dezelfde persoon. Is de eerste keer goed – en dat oordeel komt binnen enkele seconden onbewust tot stand – dan merk je dat iemand je tijdens volgende contactmomenten positiever beoordeelt. Kom...
Positieve woorden zorgen voor een aansprekende boodschap
Taal heeft grote impact op jouw verkoopresultaten. Vaak heb je niet eens door dat je door taal beïnvloed wordt. Taal heeft sturende effecten en mensen volgen in het algemeen onbewust. Zeker als jouw woordkeuze congruent is met jouw lichaamstaal. Is dat niet het geval, dan volgt jouw gesprekspartner onbewust hetgeen jouw non-verbale communicatie vertelt. Als...
De 5 meest verleidelijke vragen voor verkoopgesprekken
Een verkoopgesprek voeren, hoe doet u dat? Hoe bereidt u dat voor en welke vragen stelt u? Vragen stellen is één van de krachtigste beïnvloedingswapens die u kunt inzetten in uw verkoopgesprekken. Mensen die subtiel en geraffineerd spelen met vragen, sturen hun gesprekspartners zonder dat ze dat in de gaten hebben in de gewenste richting....
Kleuren beïnvloeden ons (koop-) gedrag
Jij bent toch ook wel eens rood van woede, ergert je groen en geel, bent grauw van vermoeidheid, groen van jaloezie, witheet en bij het verleiden heb je vast wel eens een blauwtje gelopen? Heb jij er al eens bij stilgestaan dat kleur een belangrijke rol speelt in je leven en dat kleuren je emoties,...